X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 21.02.2022 р. № 378/ІПК/99-00-07-05-02-06

Державна податкова служба України за результатами розгляду звернення щодо питань практичного застосування окремих норм податкового та іншого законодавства, та в порядку статті 52 глави 3 розділу ІІ Податкового кодексу України (далі – Кодекс), в межах компетенції повідомляє.

У Товариства виникла практична необхідність отримання індивідуальної податкової консультації щодо здійснення роздрібної торгівлі алкогольними напоями у готелі з використанням міні-бару та алкогольними напоями на розлив, зокрема у складі коктейлю.

Платник податків просить надати індивідуальну податкову консультацію
з наступних питань:

  1. Як зазначати штрих-коди акцизних марок у разі продажу алкоголю на розлив та у складі коктейлів, якщо один з алкогольних напоїв був відкритий вперше, а інші алкогольні напої, які входять до коктейлю були відкриті раніше? Що відповісти покупцю, який вимагає друку інформації в чеку вже відкритої раніше пляшки алкоголю, яка входить до складу коктейлю?
  2. Що вважається моментом реалізації підакцизних товарів при комплектуванні міні-бару в засобі тимчасового розміщення (готелі), при умові, що платнику податку, ще невідомо, яка пляшка алкоголю була спожита, а інформація про спожитий товар і остаточний розрахунок здійснюється при виїзді гостя з готелю?

Правовідносини у цій сфері регулюються Законом України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі – Закон
№ 265) та Законом України від 19 грудня 1995 року № 481/95-ВР
«Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного
і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин що використовується в електронних сигаретах, та пального» (далі – Закон № 481),
із наступними змінами і доповненнями.

 

Щодо питання 1 та 2.

Відповідно до статті 3 розділу ІІ Закону № 265 Суб'єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі
(із застосуванням електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування
та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу зобов'язані:

Відповідно до статті 8 Закону № 265 форма, зміст розрахункових документів, порядок реєстрації та ведення розрахункових книжок, книг обліку розрахункових операцій, а також форма та порядок подання звітності, пов'язаної
із застосуванням реєстраторів розрахункових операцій та/або програмних реєстраторів розрахункових операцій чи використанням розрахункових книжок, встановлюються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Відповідно до пункту 1 розділу I Положення про форму та зміст розрахункових документів/електронних розрахункових документів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 21.01.2016 № 13 (далі – Положення № 13), визначено, що форми і зміст розрахункових документів / електронних розрахункових документів, які в обов'язковому порядку мають надаватися особам, які отримують або повертають товар, отримують послуги або відмовляються від них, включаючи ті, замовлення або оплата яких здійснюється з використанням інтернету, при здійсненні розрахунків суб'єктами господарювання для підтвердження факту: продажу (повернення) товарів, надання послуг, отримання (повернення) коштів у сфері торгівлі, ресторанного господарства та послуг; здійснення операцій з торгівлі валютними цінностями в готівковій формі, якщо такі операції виконуються не
в касах банків; здійснення операцій з видачі готівкових коштів держателям електронних платіжних засобів; приймання комерційними агентами банків
та небанківськими фінансовими установами готівки для подальшого її переказу
з використанням програмно-технічних комплексів самообслуговування
(далі - ПТКС), за винятком ПТКС, що дають змогу користувачеві здійснювати виключно операції з отримання коштів, мають відповідати його вимогам.

Отже, для підакцизної групи товарів встановлено особливий режим програмування, який не передбачає можливості використовувати назву однорідної групи (горілка, вино, сигарети тощо), а вимагає зазначати в чеках РРО/ПРРО, які супроводжують продаж таких товарів, саме найменування конкретної одиниці підакцизного товару з обов’язковим відображенням в таких чеках, окрім найменування, їх кодів згідно з УКТ ЗЕД, ціни та кількості, у тому числі відображення реквізитів марки акцизного податку попереднього зразка  (серія та номер) методом ручного введення (для РРО, що не можуть бути доопрацьовані або використовуються без сканеру) або сканування штрихового коду марки акцизного податку на алкогольні  напої.

У разі, як приклад, якщо клієнт купує коктейль «Піранья» у складі якого горілка «Аbsolut» 0,04 л, маркована маркою акцизного податку AAYY0001,
та шоколадний лікер «Baileys», маркований маркою акцизного податку AAYY0002 - 0,03 л, то відображення у фіскальному чеку, при першому відкритті алкогольних напоїв, має вигляд:

2208906900

Коктейль «Піранья» 

1*150 = 150,0

Акцизні марки: AAYY0001 AAYY0002

 

Враховуючи зазначене, при програмуванні алкогольної продукції, що використовується у приготуванні коктейлів, слід забезпечити введення даних/сканування марки акцизного податку для відображення її реквізитів
у розрахунковому документі при її відкупорюванні, в межах першого відкриття (відкорковування, відкупорювання) для приготування першої порції коктейлю або продажу на розлив.

Відповідно до підпункту 14.1.212 пункту 14.1 статті 14 Кодексу реалізація підакцизних товарів (продукції) - будь-які операції на митній території України, що передбачають відвантаження підакцизних товарів (продукції) згідно
з договорами купівлі-продажу, міни, поставки та іншими господарськими, цивільно-правовими договорами з передачею прав власності або без такої, за плату (компенсацію) або без такої, незалежно від строків її надання, а також безоплатного відвантаження товарів, у тому числі з давальницької сировини, реалізація суб'єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів.

Відповідно до статті 2 розділу І Закону № 265:

розрахункова операція - приймання від покупця готівкових коштів, платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо за місцем реалізації товарів (послуг), видача готівкових коштів за повернутий покупцем товар (ненадану послугу),
а у разі застосування банківської платіжної картки - оформлення відповідного розрахункового документа щодо оплати в безготівковій формі товару (послуги) банком покупця або, у разі повернення товару (відмови від послуги), оформлення розрахункових документів щодо перерахування коштів у банк покупця;

місце проведення розрахунків - місце, де здійснюються розрахунки
із покупцем за продані товари (надані послуги) та зберігаються отримані
за реалізовані товари (надані послуги) готівкові кошти, а також місце отримання покупцем попередньо оплачених товарів (послуг) із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо.

Отже, суб’єкт господарювання повинен організувати свою діяльність, зокрема у разі реалізації алкогольних напоїв з використанням міні-бару
в номерах готелю з дотриманням вимог Положення № 13 та Закону № 265.

Зокрема, як виняток, рекомендуємо заздалегідь проводити збереження реквізитів штрихового коду марки акцизного податку на алкогольні напої, які реалізуються з використанням міні-бару в номерах готелю та при проведенні розрахункових операцій, у разі відсутності спожитого товару, відображати реквізити марки акцизного податку в розрахунковому документі методом ручного введення.

При цьому проведення розрахункової операції з клієнтом готелю
за спожиті алкогольні напої, зокрема алкогольні напої які знаходились у міні-барі, буде моментом реалізації підакцизних товарів.

У відповідності до пункту 52.2 статті 52 Кодексу податкова консультація має індивідуальний характер, діє в межах законодавства, яке було чинним на момент надання такої консультації і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.