Державна податкова служба України розглянула звернення
фізичної особи – підприємця ….. ……… ……. (далі – Підприємець)
від __.___.________(вх. ДПС № _____ від _________) про надання індивідуальної податкової консультації та в порядку статті 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) повідомляє.
Відповідно до звернення, Підприємець перебуває на спрощеній системі оподаткування (платник єдиного податку 2 групи) та здійснює діяльність у сфері торгівлі.
Підприємець просить надати роз’яснення щодо правових засад застосування реєстратора розрахункових операцій та програмного реєстратора розрахункових операцій (далі –РРО/ПРРО) при продажу товарів з використанням торгівельних апаратів (в контексті запиту).
Правові засади застосування реєстраторів розрахункових операцій та програмних реєстраторів розрахункових операцій (далі – РРО/ПРРО) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг встановлені Законом України
від 06 липня 1995 року №265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»
(далі – Закон № 265).
Відповідно до визначень, наведених у статті 2 Закону № 265, розрахункова операція – це приймання від покупця готівкових коштів, платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо за місцем реалізації товарів (послуг), видача готівкових коштів за повернутий покупцем товар (ненадану послугу), а у разі застосування банківської платіжної картки – оформлення відповідного розрахункового документа щодо оплати в безготівковій формі товару (послуги) банком покупця або, у разі повернення товару (відмови від послуги), оформлення розрахункових документів щодо перерахування коштів у банк покупця.
Пунктами 1 та 2 статті 3 Закону № 265 передбачено, що суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу, зобов’язані:
1) проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи РРО або через зареєстровані фіскальним сервером контролюючого органу ПРРО зі створенням у паперовій та/або електронній формі відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених цим Законом, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок;
2) надавати особі, яка отримує або повертає товар, отримує послугу або відмовляється від неї, включаючи ті, замовлення або оплата яких здійснюється з використанням мережі Інтернет, при отриманні товарів (послуг) в обов’язковому порядку розрахунковий документ встановленої форми та змісту на повну суму проведеної операції, створений в паперовій та/або електронній формі (у тому числі, але не виключно, з відтворюванням на дисплеї РРО чи дисплеї пристрою, на якому встановлений ПРРО операцій QR-коду, який дозволяє особі здійснювати його зчитування та ідентифікацію із розрахунковим документом за структурою даних, що в ньому міститься, та/або надсиланням електронного розрахункового документа на наданий такою особою абонентський номер або адресу електронної пошти).
Відповідно до статті 8 Закону № 265, форма, зміст розрахункових документів, порядок реєстрації та ведення розрахункових книжок, книг обліку розрахункових операцій, а також форма та порядок подання звітності, пов'язаної із застосуванням РРО та/або програмних РРО чи використанням розрахункових книжок, встановлюються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
З метою виконання вимог Закону № 265, наказом Міністерства фінансів України № 13 від 21.01.2021 затверджене Положення про форму та зміст розрахункових документів/електронних розрахункових документів.
Тобто, Підприємець, який здійснює розрахункові операції у розумінні Закону № 265, зобов’язаний проводити такі операції через РРО/ПРРО зі створенням у паперовій та/або електронній формі відповідних розрахункових документів та обов’язковою видачею (направленням електронної копії) їх покупцюу встановленому цим Законом порядку.
Пунктом 61 підрозділу 10 розділу ХХ Кодексу було визначено, що з
01 січня 2021 року до 01 січня 2022 року застосування РРО/ПРРО для платника єдиного податку (крім І групи) було обов’язковим у разі отримання таким платникомдоходу, що перевищував 220 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 01 січня податкового (звітного) року.
Отже, зазначеним пунктом Кодексу чітко регламентовано, що такий критерій, для цілей застосування РРО/ПРРО, як обсяг доходу, діяв виключно у період до 01.01.2022 року.
Враховуючи викладене, та як відповідь на питання повідомляємо, що з 01.01.2022 платник єдиного податку другої групи, незалежно від обсягу доходу, у разі здійснення розрахункових операцій у розумінні Закону № 265, в тому числі при продажу води через торгівельний апарат, зобов’язаний проводити такі операції на повну суму покупки через РРО/ПРРО зі створенням у паперовій та/або електронній формі відповідних розрахункових документів та обов’язковою видачею (направленням електронної копії) їх покупцюу встановленому цим Законом порядку.
Додатково звертаємо увагу, що на сьогодні Державний реєстр реєстраторів розрахункових операцій містить декілька моделей РРО (вбудованих електронних контрольно-касових реєстраторів) від різних виробників, для яких визначена сфера застосування – використання в автоматах з продажу товарів (послуг).
Також, Державною податковою службою України з 01.08.2020 розроблено та надано для користування суб’єктам господарювання два безкоштовних програмних рішення «Програмний реєстратор розрахункових операцій» та фіскальний додаток пРРОсто, що призначені для проведення розрахункових операцій.
Безкоштовні програмні рішення (ПРРО) розміщено на офіційному вебпорталі ДПС за посиланнями: http://tax.gov.ua/baneryi/programni-rro/programniy-reestrator-rozrahunkovih-operatsiy.
Окремо звертаємо Вашу увагу не те, що суб’єктам господарювання було надано достатньо часу для адаптації свого бізнесу до майбутніх зміну законодавстві України, а тому, повідомлення про неготовність ринку вендингу є безпідставними.
У відповідності до пункту 52.2 статті 52 Кодексу податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію та діє в межах законодавства яке було чинним на момент надання такої консультації.
© газета "Все про бухгалтерський облік", 2018-2024 Всі права на матеріали, розміщені на сайті газети "Все про бухгалтерський облік" охороняються відповідно до законодавства України. Використання, відтворення таких матеріалів допускаються тільки в межах, установлених законодавством України. При цьому посилання на сайт газети "Все про бухгалтерський облік" є обов'язковим. |
Передплатіть газету "Все про бухгалтерський облік" |
Приєднуйтесь до нас у соцмережах: |