Головне управління ДПС у Київській області розглянуло звернення ФОП (далі – Підприємець) ______ ______ про надання індивідуальної податкової консультації щодо застосування реєстратора розрахункових операцій (далі - РРО) або програмного реєстратора розрахункових операцій (далі - ПРРО), та в порядку статті 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) повідомляє.
Підприємець перебуває на 2 групі спрощеної системи оподаткування та планує здійснювати роздрібну торгівлю металопластиковими конструкціями, металевими дверима тощо на умовах індивідуального замовлення покупця з внесенням повної або часткової попередньої оплати за товар. Дата відвантаження товару покупцеві встановлюється в договорі і відбувається після надходження товару від постачальника. Тобто на момент отримання коштів в торговій точці не відбувається передача товару
Підприємець просить надати роз’яснення:
1. Чи можна проводити через ПРРО передплату (авансовий платіж) за товар?
2. Яку номенклатуру вказувати в фіскальному касовому чеку при отриманні передплати за товар, якщо такого товару ще немає в наявності ?
3. Якщо покупець замовив наприклад: двері металеві 1 штука 10000 гривень покупець оплачує 05.01.2022р. - 8000 гривень, 10.01.2022р. - 2000 гривень, а відвантаження товару відбулося 12.01.2022 року так як саме цією датою ми отримали товар від постачальника, тобто замовлення оплачене частинами. Яку номенклатуру товару зазначити в фіскальному чеку від 05.01,2021 року на 8000 гривень і від 10.01.20222 на 2000 гривень ?
4.Чи можна при отриманні авансу за товар в фіскальному касовому чеку вказувати номенклатуру «попередня оплата»?
Правові засади застосування РРО та/або ПРРО у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг встановлені Законом України від 06 липня 1995 року №265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі – Закон № 265).
Відповідно до преамбули цього Закону, встановлення норм щодо незастосування РРО та/або ПРРО у інших законах, крім Кодексу, не допускається.
Відповідно до визначень, наведених у статті 2 Закону № 265, розрахункова операція – це приймання від покупця готівкових коштів, платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо за місцем реалізації товарів (послуг), видача готівкових коштів за повернутий покупцем товар (ненадану послугу), а у разі застосування банківської платіжної картки - оформлення відповідного розрахункового документа щодо оплати в безготівковій формі товару (послуги) банком покупця або, у разі повернення товару (відмови від послуги), оформлення розрахункових документів щодо перерахування коштів у банк покупця.
Пунктами 1 та 2 статті 3 Закону № 265 передбачено, що суб'єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу зобов'язані:
1) проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи РРО або через зареєстровані фіскальним сервером контролюючого органу програмні РРО зі створенням у паперовій та/або електронній формі відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених цим Законом, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок;
2) надавати особі, яка отримує або повертає товар, отримує послугу або відмовляється від неї, включаючи ті, замовлення або оплата яких здійснюється з використанням мережі Інтернет, при отриманні товарів (послуг) в обов'язковому порядку розрахунковий документ встановленої форми та змісту на повну суму проведеної операції, створений в паперовій та/або електронній формі (у тому числі, але не виключно, з відтворюванням на дисплеї РРО чи дисплеї пристрою, на якому встановлений програмний РРО операцій QR-коду, який дозволяє особі здійснювати його зчитування та ідентифікацію із розрахунковим документом за структурою даних, що в ньому міститься, та/або надсиланням електронного розрахункового документа на наданий такою особою абонентський номер або адресу електронної пошти);
3) проводити розрахункові операції через РРО та/або через ПРРО для підакцизних товарів із використанням режиму програмування із зазначенням коду товарної під категорії згідно з Українським класифікатором товарів зовнішньоекономічної діяльності, найменування товарів, цін товарів та обліку їх кількості.
Форму та зміст розрахункового документа визначено Положенням про форму та зміст розрахункових документів/електронних розрахункових документів, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 21.01.2016 № 13 із змінами та доповненнями (далі – Положення № 13), відповідно до п.2 розділу II якого фіскальний чек має містити обов’язкові реквізити, зокрема, такі як назва товару (послуги); вартість; якщо кількість придбаного товару (обсяг отриманої послуги) не дорівнює одиниці виміру, - кількість, вартість одиниці виміру придбаного товару (отриманої послуги), позначення форми оплати (готівковою, електронним платіжним засобом, у кредит тощо), суму коштів за цією формою оплати, валюту операції.
Оскільки, питання 1 - 4, порушені у зверненні, є подібними тому відповідь щодо них надається одночасно.
При продажу товарів з оплатою декількома платежами (передплата і післяплата; часткова оплата з подальшим розстроченням платежу тощо) продавець повинен проводити розрахункові операції через РРО/ПРРО на повну суму прийнятих від покупця готівкових коштів, платіжних карток тощо з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій та видати окремий фіскальний чек на кожну розрахункову операцію.
Таким чином, у разі проведенні передплати/авансового платежу за складеними договорами на поставку товарів, в яких може бути передбачено, як внесення покупцем авансу, так і відвантаження з подальшою оплатою або з оплатою частинами незалежно від наявності товару у наведеному до звернення прикладі при частковій оплаті замовленого товару – металеві двері на загальну суму 10000 грн. та часткової їх оплати споживачем готівкою у сумі 8000 грн., Ви маєте:
- видати споживачу фіскальний чек РРО/ПРРО з відображенням в ньому, зокрема, назв товарів, їх ціни, загальної вартості 10000 грн. та суми оплати, фактично внесеної споживачем 8000 грн;
- відобразити у цьому ж чеку суму 2000 грн. сформованого кредиту, який залишився не сплаченим, як різниця вартості товару та оплати за нього в момент видачі покупцю;
- під час остаточного розрахунку Ви повинні сформувати та видати споживачу чек на суму 2000 грн. погашення кредиту, з відображенням у такому розрахунковому документі реквізитів документу на підставі якого такий кредит було погашено, що підтверджує остаточну оплату.
У відповідності до пункту 52.2 статті 52 Кодексу податкова консультація має індивідуальний характер, може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію та діє в межах законодавства, яке було чинним на момент надання такої консультації.
© газета "Все про бухгалтерський облік", 2018-2025 Всі права на матеріали, розміщені на сайті газети "Все про бухгалтерський облік" охороняються відповідно до законодавства України. Використання, відтворення таких матеріалів допускаються тільки в межах, установлених законодавством України. При цьому посилання на сайт газети "Все про бухгалтерський облік" є обов'язковим. |
Передплатіть газету "Все про бухгалтерський облік" |
Приєднуйтесь до нас у соцмережах: |