X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 18.05.2022 р. № 551/ІПК/99-00-21-03-02-06

Державна податкова служба України розглянула звернення Товаристващодо застосування до операцій з постачання запасних частин та комплектуючих до транспортних засобів нульової ставки податку на додану вартість з урахуванням положень постанови Кабінету Міністрів України від 02 березня 2022 року № 178 "Деякі питання обкладення податком на додану вартість за нульовою ставкою у період воєнного стану" (далі – Постанова № 178) та, керуючись статтею 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), повідомляє.

Як викладено у зверненні, між Товариством та Головним управлінням Національної поліції України укладені договори про закупівлюавтомобільних шин, запчастин та інших комплектуючих до транспортних засобів, а також щодо надання послуг з ремонту мототранспортних засобів і супутнього обладнання. У всіх вищевказаних договорах вказана ціна договору з урахуванням ПДВ. На даний час оплата здійснена по одному договору, по інших договорах оплата не здійснювалась.

Інформуючи про зазначене, Товариство звертається з наступними питаннями:

1) чи має право Товариство застосовувати норми Постанови № 178 під час військового стану до операцій, що здійснюються на виконання вищевказаних договорів?;

2) чи можна вважати продаж запчастин і комплектуючих до автомобілів та послуги із сервісного технічного обслуговування транспортних засобів операціями з постачання товарів для заправки (дозаправки) або забезпечення транспорту?;

3)чи необхідно коригувати податковий кредит шляхом нарахування умовних податкових зобов'язань за операціями, до яких застосовуються нормиПостанови № 178?

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, регулюються нормами Кодексу(пункт 1.1 статті 1 Кодексу).

Статтею 5 Кодексу визначено, що поняття, правила та положення, установлені Кодексом та законами з питань митної справи, застосовуються виключно для регулювання відносин, передбачених статтею 1 Кодексу.

У разі якщо поняття, терміни, правила та положення інших актів суперечать поняттям, термінам, правилам та положенням Кодексу, для регулювання відносин оподаткування застосовуються поняття, терміни, правила та положення Кодексу.

Інші терміни, що застосовуються у Кодексі і не визначаються ним, використовуються у значенні, встановленому іншими законами.

У зв'язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до пункту 20 частини першої статті 106 Конституції України, Закону України від 12 травня 2015 року № 389-VІІІ "Про правовий режим воєнного стану" (далі – Закон № 389-VІІІ),Указом Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 "Про введення воєнного стану в Україні" (далі – Указ № 64/2022) на території України введено воєнний стан. Указ № 64/2022 затверджено Законом України від 24 лютого 2022 року № 2102-IX "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні".

Пунктом 2 Указу № 64/2022 визначено завдання Військовому командуванню (Генеральному штабу Збройних Сил України, Командуванню об'єднаних сил Збройних Сил України, командуванням видів, окремих родів військ (сил) Збройних Сил України, управлінням оперативних командувань, командирам військових з'єднань, частин Збройних Сил України, Державної прикордонної служби України, Державної спеціальної служби транспорту, Державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації України, Національної гвардії України, Служби безпеки України, Служби зовнішньої розвідки України, Управлінню державної охорони України) разом із Міністерством внутрішніх справ України, іншими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування запроваджувати та здійснювати передбачені Законом № 389-VІІІ заходи і повноваження, необхідні для забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави.

Правові засади організації та діяльності Національної поліції України визначає Закон України від 02 липня 2015 року № 580-VІІІ "Про Національну поліцію".

Частиною 1 статті 1 Закону № 580-VІІІ встановлено, що Національна поліція України – це центральний орган виконавчої влади, який служить суспільству шляхом забезпечення охорони прав і свобод людини, протидії злочинності, підтримання публічної безпеки і порядку.

Частиною 2 статті 1 Закону № 580-VІІІ визначено, що діяльність поліції спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України через Міністра внутрішніх справ України згідно із законом.

Правові основи оподаткування ПДВ встановлено розділом V та підрозділом 2 розділу XX Кодексу.

Згідно з підпунктом "г" підпункту 195.1.2 статті 195 розділу V Кодексу операції з постачання товарів для заправки (дозаправки) або забезпечення наземного військового транспорту чи іншого спеціального контингенту Збройних Сил України, що бере участь у миротворчих акціях за кордоном України, або в інших випадках, передбачених законодавством.

З метою виконання мобілізаційних завдань в умовах воєнного стану, введеного Указом № 64/2022, та відповідно допідпункту "г" підпункту 195.1.2 пункту 195.1 статті 195 розділу V Кодексу Постановою № 178 визначено категорії установ, операції з постачання яким товарів для заправки (дозаправки) або забезпечення транспорту для потреб забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави, оподатковуються за нульовою ставкою податку на додану вартість.

Так, до таких установ Постановою № 178 віднесено Збройні Сили України, Національну гвардію України, Службу безпеки України, Службу зовнішньої розвідки України, Державну прикордонну службу України, Міністерство внутрішніх справ України,Державну службу Україні з надзвичайних ситуацій, Управління державної охорони України, Державну службу спеціального зв’язку та захисту інформації України, інші утворені відповідно до законів України військові формування, їх з’єднань, військові частини, підрозділи, установи або організації, що утримуються за рахунок коштів державного бюджету.

Постанова № 178 набрала чинності з дня її опублікування і застосовується з 24 лютого 2022 року.

Щодо питання 1

Отже, зважаючи на викладене, якщо Національна поліція України є органом виконавчої влади, на який покладено обов'язок запроваджувати та здійснювати передбаченіЗаконом № 389-VІІІзаходи і повноваження, необхідні для забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави, то на операції з постачання товарів для заправки (дозаправки) або забезпечення транспорту, що здійснюються платниками податків (незалежно від їх підпорядкованості) органам, установам, організаціям та закладам, що належать до сфери управління Національної поліції України, що утримуються за рахунок коштів державного бюджету (далі – структурним підрозділам Національної поліції України), поширюються норми підпункту "г" підпункту 195.1.2 пункту 195.1 статті 195 розділу V Кодексу та Постанови № 178 щодо застосування нульової ставки податку на додану вартість.

Щодо питання 2

Норми підпункту "г" підпункту 195.1.2 пункту 195.1 статті 195 розділу V Кодексу та Постанови № 178 встановлюють застосування нульової ставки податку на додану вартістьна операції з постачання товарів для заправки (дозаправки) або забезпечення транспорту.

Таким чином, нульова ставка податку на додану вартість, відповідно до підпункту "г" підпункту 195.1.2 пункту 195.1 статті 195 розділу V Кодексу та Постанови № 178 застосовується як до операцій з постачання пального (товар для заправки), так і до операцій з постачання будь-яких інших товарів, що використовуються для забезпечення транспорту (інші паливно-мастильні матеріали, запасні частини, комплектуючі, охолоджуючи рідини, інструменти та додаткове обладнання, визначені відповідними нормативними та технічними документами), при умові, що такі операції з постачання здійснюються категорії суб’єктів, що визначені Постановою № 178.

При цьому, нормами підпункту 195.1.2 пункту 195.1 статті 195 розділу V Кодексу та Постанови № 178 не визначено відповідного переліку із зазначенням кодів з Єдиного закупівельного словника ДК 021:2015, чи кодів УКТ ЗЕД.

До операцій з постачання послуг застосування нульової ставки податку на додану вартість підпунктом "г" підпункту 195.1.2 пункту 195.1 статті 195 розділу V Кодексу та Постановою № 178 не передбачено.

Щодо питання 3

Нарахування податкових зобов'язань за правилами, встановленими пунктом 198.5 статті 198 розділу V Кодексу здійснюється у разі використання придбаних з податком на додану вартість товарів/послуг в операціях, звільнених від оподаткування або таких, що не є об'єктом оподаткування. У разі використання таких товарів/послуг в операціях, які оподатковуються за нульовою ставкою податку на додану вартість, в тому числі і у операціях, перерахованих у підпункті "г" підпункту 195.1.2 пункту 195.1 статті 195 розділу V Кодексу, норми пункту 198.5 не застосовуються, нарахування податкових зобов'язань не здійснюється.

Пунктом 52.2 статті 52 Кодексу визначено, що індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.