X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ГУ ДПС У М.КИЄВІ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 13.01.2023 р. № 83/ІПК/26-15-04-02-08

Головне управління ДПС у м. Києві на звернення Товариства щодо справляння плати за землю у період дії воєнного стану в Україні, керуючись статтею 52 глави 3 розділу ІІ Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 № 2755-VI, зі змінами (далі – Кодекс), в межах компетенції повідомляє.

Товариство, посилаючись на рішення ……….. міської ради від 13.09.2022 № 5449/5490 «Про внесення змін до рішення …….. міської ради від 09 грудня 2021 року № 3704/3745 «Про бюджет міста …….. на 2022 рік» (далі – Рішення), просить надати роз’яснення щодо правомірності застосування ставки орендної плати за землю у розмірі 0 відс. за період з 01.02.2022 по 31.05.2022.

Кодексом визначені повноваження органів місцевого самоврядування щодо встановлення місцевих податків та зборів за правилами, встановленими Кодексом, зокрема сільські, селищні, міські в межах своїх повноважень приймають рішення про встановлення місцевих податків та зборів та податкових пільг зі сплати місцевих податків і зборів до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосовування встановлюваних місцевих податків та/або зборів, та про внесення змін до таких рішень (п. 12.3 ст. 12 Кодексу).

Отже внесення змін до рішень органів місцевого самоврядування, зокрема з місцевих податків і зборів, мають бути прийняті за правилами, встановленими Кодексом.

Зміни щодо встановлення з 01 березня 2022 року по 31 травня 2022 року ставки орендної плати за земельні ділянки комунальної власності територіальної громади міста …….. (у відсотках від нормативної грошової оцінки) в розмірі 0 відс. не внесені до рішення Київської міської ради від 23.06.2011 № 242/5629 «Про встановлення місцевих податків і зборів у м. …….», натомість такі зміни внесені у зазначене вище Рішення про бюджет.

Підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки, в якому встановлюються розмір та умови внесення орендної плати. Органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування, які укладають договори оренди землі, повинні до 01 лютого подавати контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки переліки орендарів, з якими укладено договори оренди землі на поточний рік, та інформувати відповідний контролюючий орган про укладення нових, внесення змін до існуючих договорів оренди землі та їх розірвання до 01 числа місяця, що настає за місяцем, у якому відбулися зазначені зміни (пп. 281.1, 288.4 ст. 288 Кодексу).

Інформація щодо внесення змін до договорів оренди земельних ділянок комунальної власності територіальної громади міста Києва з урахуванням вищевказаних змін відсутня.

З огляду на викладене, у Товариства не виникає підстав щодо застосування ставки орендної плати за земельні ділянки комунальної власності в розмірі 0 відс., встановленої Рішенням.

Звертаємо увагу, що п. 102.9 ст. 102 Кодексу на період дії правового режиму воєнного, надзвичайного стану, що вводиться в Україні, зупиняється перебіг строків, визначених Кодексом (в тому числі зупинення строків надання індивідуальних податкових консультацій), іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, крім випадків, передбачених Кодексом.

Індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію (пункт 52.2 стаття 52 глави 3 розділу ІІ Кодексу).