Державна податкова служба України розглянула звернення
платника податку щодо практичного застосування положень Законів України від 16 січня 2020 року № 466-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві»(далі – Закон № 466) та від 14 липня 2020 року № 786-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо функціонування електронного кабінету та спрощення роботи фізичних осіб - підприємців», такеруючись статтею 52Податкового кодексу України (далі – Кодекс), повідомляє.
Як зазначено у зверненні та доданих до нього матеріалах, згідно з актом про результати камеральної перевірки своєчасності реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН) за 2017 – 2018 рокитериторіальним органом ДПС, складено податкове повідомлення-рішення (далі – ППР), відповідно до якого платнику податківнараховано штрафні санкції за порушення граничних строків встановлених для реєстрації в ЄРПНподаткових накладних/розрахунків коригування до таких податкових накладних (далі – ПН/РК).
Посилаючись на зміни, внесені Законом № 466 до Кодексу, платник податку просить роз’яснити механізм практичного застосування пункту 73 підрозділу 2 розділу ХХ Кодексу в частині:
3.порядку подання звернення до контролюючих органів щодо відкликання, скасування та перерахунку штрафних санкцій за ініціативою платника.
Законом № 466, який набрав чинності 23.05.2020, підрозділ 2розділу XX Кодексу доповнено пунктом 73 Кодексу.
На виконання вимог Кодексу контролюючий орган за місцем реєстрації платника податку проводить аналіз неузгодженихППР,виявляє штрафні санкції, які відповідають вимогам пункту 73 підрозділу 2 розділу XX Кодексу та здійснює перерахунок суми штрафу і надсилає (вручає) такому платнику нове ППР. Попереднє ППР вважається скасованим (відкликаним).
При цьому обов’язковими умовами для здійснення перерахунку контролюючим органом суми штрафу, передбаченого пунктом 73 підрозділу 2 розділу XX Кодексу, є нараховані контролюючим органом штрафи за порушення платниками ПДВ граничного строку для реєстрації ПН/РК в ЄРПН, передбаченого статтею 201 Кодексу, за операціями, що звільняються від оподаткування ПДВ, що оподатковуються ПДВ за нульовою ставкою, що не передбачають надання податкової накладної отримувачу (покупцю), а також ПН, складеної відповідно до пункту 198.5 статті 198 Кодексу у разі здійснення операцій, визначених підпунктами «а» - «г» пункту 198.5 статті 198 Кодексу, та РК, складеного до такої ПН, ПН, складеної відповідно до статті 199 Кодексу, та РК, складеного до такої ПН, ПН, складеної відповідно до абзацу одинадцятого пункту 201.4 статті 201 Кодексу, та РК, складеного до такої ПН, нараховані платникам податків протягом періоду з 1 січня 2017 року до дати набрання чинності Законом № 466, строк сплати грошових зобов’язань за якими не настав або грошові зобов’язання за якими неузгоджені (відповідні ППР знаходяться в процедурі адміністративного або судового оскарження та грошові зобов’язання за ними не сплачено) станом на дату набрання чинності Законом № 466.
Щодо питань 1-2
З огляду на абзац третій пункту 73 підрозділу 2 розділу ХХ Кодексу в частині того, що «попереднє ППР вважається скасованим (відкликаним)», ППР, прийняті у період з 01 січня 2017 року по 23 травня 2020 року, строк сплати грошових зобов’язань за якими не настав або грошові зобов’язання за якими неузгоджені, які знаходились в процедурі адміністративного або судового оскарження та грошові зобов’язання за ними не сплачено станом на дату набрання чинності Законом № 466 (тобто станом на 23.05.2020), підлягають скасуванню (відкликанню) після надсилання (вручення) контролюючим органом платнику податків нового ППР.
Положеннями пункту 73 підрозділу 2 розділу XX Кодексу визначено, щоузгоджена сума штрафних санкцій, нарахованих відповідно до ППР,перегляду не підлягає.
Контролюючий орган за місцем реєстрації платника податку за результатами проведеного аналізу неузгоджених ППР, самостійновиявляв штрафні санкції, які відповідали вимогам цього пункту та здійснював перерахунок суми штрафу після чого надсилав (вручав) такому платнику нове ППР.
Щодо питання 3
Платник податків має право, зокрема представляти свої інтереси в контролюючих органах самостійно, через податкового агента або уповноваженого представника, вимагати від контролюючих органів проведення перевірки відомостей та фактів, що можуть свідчити на користь платника податків (стаття 17 розділу І Кодексу).
Слід зазначити, що на підставі пункту 528та підпункту 69.9 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ Кодексу для контролюючих органів зупинено перебіг строків, зокрема щодо надання контролюючими органами індивідуальних податкових консультацій.
Відповідно до пункту 52.2 статті 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.
© газета "Все про бухгалтерський облік", 2018-2024 Всі права на матеріали, розміщені на сайті газети "Все про бухгалтерський облік" охороняються відповідно до законодавства України. Використання, відтворення таких матеріалів допускаються тільки в межах, установлених законодавством України. При цьому посилання на сайт газети "Все про бухгалтерський облік" є обов'язковим. |
Передплатіть газету "Все про бухгалтерський облік" |
Приєднуйтесь до нас у соцмережах: |