X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ГУ ДПС У ХАРКІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 22.12.2022 р. № 2331/ІПК/20-40-04-02-14

Головне управління ДПС у Харківській області на звернення Товариства  щодо визначення розміру земельного податку, та керуючись статтею 52 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI (далі – ПКУ) повідомляє.

Товариство поінформувало, що для обчислення суми земельного податку має земельну ділянку (далі – Ділянка) з кадастровим номером та з визначеною категорією «землі житлової та громадської забудови». При цьому, є користувачем Ділянки на підставі Державного акту на право постійного користування земельною ділянкою.

Також Товариство повідомило, що отриманий в 2021 році витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки (далі – Витяг) не містить кадастрового номеру та не вказано категорію земель і цільове призначення Ділянки. Разом з тим, відповідно до інформації з Державного земельного кадастру про право власності та речові права на земельну ділянку від 20.11.2021 Ділянка має кадастровий номер, визначено цільове призначення землі та категорію земель «землі житлової та громадської забудови».

Товариство просить надати консультацію з питання чи має Товариство надавати до податкового органу Витяг, що містить недостовірну інформацію та чи є підставою для визначення суми податкового зобов’язання такий Витяг. Також запитує про подальші дії Товариства у вищенаведеному випадку.

Підставою для нарахування земельного податку є дані Державного земельного кадастру (п. 286.1 ст. 286 Податкового кодексу).

Згідно з п.286.2 ст. 286 ПКУ платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі (далі – Оцінка).

Таким чином, для обчислення податкових зобов’язань із земельного податку застосовується Оцінка, що набрала чинності на підставі технічної документації, затвердженої рішенням органу місцевого самоврядування.

Відповідно до ст.6 Закону України «Про державний земельний кадастр» від 07.07.2011 № 3613-VI (далі – Закон № № 3613-VI) держателем Державного земельного кадастру є центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.

Відомості про нормативну грошову оцінку земель вносяться до Державного земельного кадастру на підставі технічної документації з такої оцінки (частина 7 ст. 21 Закону № 3613-VI).

Втручання будь-яких органів, посадових і службових осіб, громадян чи їх об'єднань у діяльність Державного кадастрового реєстратора забороняється, крім випадків, встановлених цим Законом (частина 7 ст. 9 Закону № 3613-VI).

Водночас повідомляємо, що ГУ ДПС використовує в межах наданих повноважень інформацію, необхідну для обчислення і справляння земельного податку, а надавати правову оцінку дій інших органів не належить до компетенції податкових органів.

Згідно з частиною 1 ст. 4 Цивільного процесуального кодексу України, кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до суду за захистом своїх порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи законних інтересів.

У відповідності до п. 52.2 ст. 52 ПКУ індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.