X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 22.12.2022 р. № 2338/ІПК/99-00-04-01-04-06

Державна податкова служба України на звернення Фонду щодо сплати земельного податку (далі – Податок) та, керуючись ст. 52 гл. 3 розд. ІІ Податкового кодексу України (далі − Кодекс), в межах компетенції повідомляє.

Фонд поінформував, що користується на праві оперативного управління адміністративною будівлею (далі – Будівля), розташованої на земельній ділянці (в кадастровому кварталі ХХ:ХХХ:ХХХХ), яка на підставі рішення Київської міської ради від 10.09.2015 № 958/18822 «Про інвентарізацію земель міста Києва» внесена до складу технічної документації із землеустрою щодо інвентарізації земель, яка розробляється на виконання рішення Київської міської ради від 04.12.2018 № 229/6280 «Про затвердження міської цільової програми використання та охорони земель міста Києва на 2019-2021 роки» (далі – Ділянка).

На дату надання звернення технічна документація із землеустрою щодо Ділянки не виконана (не погоджена Міністерством культури та інформаційної політики України).

Фонд, посилаючись на норми чинного законодавства, просить надати роз’яснення щодо наявності обов’язку з обчислення податкових зобов’язань з Податку за Ділянку під Будівлею.

Кодексом передбачено реалізацію принципу платності (ст. 206 Земельного кодексу України) користування землею у двох формах – Податку, який справляється власниками та постійними користувачами земельних ділянок та орендної плати, яка справляється на умовах договору оренди за надані у строкове користування земельні ділянки державної або комунальної власності (п.п. 14.1.72 та п.п. 14.1.147 п. 14.1 ст. 14, п. 269.1 ст. 269, п. 288.1 ст. 288 Кодексу).

Право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав (ст. 125 Земельного кодексу України).

Враховуючи те, що Будівля надана на праві оперативного управління, то право власності або користування Ділянкою під Будівлею у Фонда не виникає та немає підстав для справляння Податку за Ділянку.

Відповідно до ст. 796 Цивільного кодексу України одночасно з правом найму будівлі або іншої капітальної споруди (їх окремої частини) наймачеві надається право користування земельною ділянкою, на якій вони знаходяться, а також право користування земельною ділянкою, яка прилягає до будівлі або споруди, у розмірі, необхідному для досягнення мети найму. У договорі найму сторони можуть визначити розмір земельної ділянки, яка передається наймачеві. Якщо розмір земельної ділянки у договорі не визначений, наймачеві надається право користування усією земельною ділянкою, якою володів наймодавець.

Якщо орган місцевого самоврядування своїм рішенням надав Будівлю в оперативне управління, то таке рішення має передбачати умови щодо укладання цивільно-правової угоди з оренди такої Будівлі.

Питання щодо порядку компенсації плати за користування Ділянкою під Будівлею слід урегулювати такою угодою, яка не є об’єктом регулювання Кодексом.

Звертаємо увагу, що п. 102.9 ст. 102 Кодексу на період дії правового режиму воєнного, надзвичайного стану, що вводиться в Україні, зупиняється перебіг строків, визначених Кодексом (в тому числі зупинення строків надання індивідуальних податкових консультацій), іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, крім випадків, передбачених Кодексом.

Індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію (п. 52.2 ст. 52 Кодексу).