X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 27.12.2022 р. № 2381/ІПК/99-00-07-04-01-06

Державна податкова служба України за результатами розгляду звернення товаристваз обмеженою відповідальністю (далі – Товариство)
про надання індивідуальної податкової консультації та керуючись статтею 52 Податкового кодексу України повідомляє таке.

Згідно із статтею 2 Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 265) фіскальний звітний чек (далі – щоденний Z-звіт) це документ встановленої форми, створений у паперовій та/або електронній формі (електронний фіскальний звітний чек) реєстратором розрахункових операцій (далі – РРО) або програмним РРО (далі – ПРРО), що містить дані денного звіту, під час створення якого інформація про обсяг виконаних розрахункових операцій заноситься відповідно до фіскальної пам’яті РРО або фіскального сервера контролюючого органу.

Пунктом 9 статті 3 Закону № 265 встановлено, що суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) зобов’язані щоденно створювати у паперовій та/або електронній формі РРО (за виключенням автоматів з продажу товарів (послуг)) або ПРРО фіскальні звітні чеки у разі здійснення розрахункових операцій.

 

Посадові особи та працівники торгівлі, громадського харчування та сфери послуг, а також посадові особи уповноважених банків, небанківських фінансових установ та суб’єктів господарювання, що здійснюють свою діяльність на підставі агентських угод з уповноваженими банками з торгівлі валютними цінностями в готівковій формі та/або отримали відповідні ліцензії Національного банку, за порушення вимог Закону № 265 притягуються контролюючими органами до адміністративної відповідальності згідно із законом.

Відповідно до загальних  положень про відповідальність, встановлених Податковим кодексом України та законодавством, контроль за яким покладено на контролюючі органи, платники податків, які допустили порушення вимог податкового законодавства та законодавства, контроль за яким покладено на контролюючі органи, та мають належне цьому підтвердження звільняються від відповідальності у випадку вчинення таких порушень за обставин незалежних від їх волі.

Враховуючи викладене, у випадку нестворення (несвоєчасного створення) щоденних Z-звітів на реєстраторах розрахункових операцій або програмних реєстраторах розрахункових операцій, з причин потенційного / аварійного відключення електроенергії, суб’єкти господарювання не нестимуть відповідальності за умови підтвердження такого факту належними доказами, зокрема, інформацією, розміщеною на вебпорталах енергопостачальних компаній, про відключення електроенергії у відповідній місцевості чи неможливості її постачання через пошкодження енергетичних мереж, тощо.

Поряд із зазначеним, повідомляємо, що законодавством у сфері здійснення розрахункових операцій не встановлено заборони складання суб’єктами господарювання актів та інших розпорядчих документів.

У відповідності до пункту 52.2 статті 52 Податкового кодексу України
податкова консультація діє в межах законодавства яке було чинним на момент надання такої консультації тамає індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.