X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 28.12.2022 р. № 2395/ІПК/99-00-04-01-04-06

Державна податкова служба України на звернення комунального підприємства ……… міської ради (далі – Підприємство) щодо сплати земельного податку, та керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі − Кодекс), в межах компетенції повідомляє.

Підприємство поінформувало, що засноване на комунальній власності …… міської територіальної громади відповідно до рішення …… міської ради від 27.02.2019 № …. шляхом реорганізації згідно з рішенням Криворізької міської ради від 26.05.2021 № …. «Про реорганізацію в місті Комунальних закладів охорони здоров’я» (далі – Рішення), яким в свою чергу приєднано інші комунальні підприємства охорони здоров’я. Джерелом формування майна та коштів Підприємства є кошти за програмою Національної служби здоров’я України (НСЗУ) «Про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій», кошти місцевого бюджету та власні надходження від надання в оренду майна.

Підприємство включено до Реєстру неприбуткових установ та організацій з ознакою неприбутковості 0031 – бюджетні установи.

Відповідно до Рішення Підприємство є правонаступником земельних ділянок приєднаних комунальних підприємств.

Підприємство без надання інформації в частині наявності права власності та/або права постійного користування земельними ділянками, та посилаючись на вимоги п.п. 282.1.4 п. 282.1 ст. 282 Кодексу щодо звільнення від сплати земельного податку закладів охорони здоров’я, які повністю утримуються за рахунок коштів державного або місцевих бюджетів, просить надати роз’яснення стосовно поширення пільги на Підприємство.

Бюджетним кодексом України визначено, що до бюджетних установ належать організації, які створені у встановленому порядку органами державної влади та органами місцевого самоврядування, повністю утримуються за рахунок державного чи місцевого бюджетів. Бюджетні установи є неприбутковими (п. 12 ст. 2 Бюджетного кодексу України).

Разом з цим бюджетні установи додатково до коштів загального фонду бюджету отримують власні надходження (кошти, отримані в установленому порядку як плата за надання послуг, виконання робіт, гранти, дарунки та благодійні внески, а також кошти від реалізації в установленому порядку продукції чи майна та іншої діяльності), які включаються до спеціального фонду бюджету та мають цільове спрямування (частина четверта ст. 13 Бюджетного кодексу України).

Водночас обов’язковою умовою для неприбуткових організацій є використання своїх доходів (прибутків) виключно для фінансування видатків на своє утримання, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених установчими документами (п.п. 133.4.2 п. 133.4 ст. 133 Кодексу).

Таким чином, звільнення, передбачене п.п. 282.1.4 п. 282.1 ст. 282 Кодексу, поширюється виключно на Підприємство, якщо у порядку, визначеному законодавством, оформило право власності/постійного користування на земельну ділянку та не має інших джерел фінансування, крім фінансування з місцевого бюджету та коштів, отриманих від Національної служби здоров’я України за надання медичних послуг за Програмою медичних гарантій, до яких належать перелік та обсяг медичних послуг і ліків, які держава гарантує населенню та оплачує з коштів державного бюджету за єдиними тарифами.

Додатково повідомляємо, що умовами ст. 284 Кодексу визначено особливості оподаткування платою за землю, згідно з якими земельний податок сплачується на загальних підставах з урахуванням прибудинкової території у разі надання платником земельного податку, який користується пільгою із земельного податку, в оренду земельних ділянок, окремих будівель, споруд або їх частин (п. 284.3 ст. 284 Кодексу).

Звертаємо увагу, що п. 102.9 ст. 102 Кодексу на період дії правового режиму воєнного, надзвичайного стану, що вводиться в Україні, зупиняється перебіг строків, визначених Кодексом (в тому числі зупинення строків надання індивідуальних податкових консультацій), іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, крім випадків, передбачених Кодексом.

Індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію (п. 52.2 ст. 52 Кодексу).