Державна податкова служба України, керуючи ст. 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), розглянулазверненнящодо практичного застосування норм податковогозаконодавства і в межах компетенціїповідомляє,що відповідь надається з урахуванням фактичних обставин та у відповідності до норм Кодексу, які діяли у 2021 році.
Платник податків у своєму зверненні зазначив, що перебуває на загальній системі оподаткування та розглядає можливість укладення договору оренди житлового приміщення з фізичною собою – підприємцем – платником єдиного податку на другій групі.
Платник податків просить надати індивідуальну податкову консультацію з питань:
1. Чи можливо з метою господарської діяльності товариством орендувати житлове приміщення у власникафізичної особи – підприємця?
2. Які податкові наслідки можуть виникнути при використанні житлового приміщення з метою господарської діяльності, а саме щодо реалізації металопрокату?
3. Щодо порушення умов перебування на спрощеній системі оподаткування фізичною особою – підприємцем – платником єдиного податку другої групи при укладанні договору оренди житлового приміщення з товариством?
4. Щодо можливості встановлення реєстратора розрахункових операцій у орендованому приміщенні?
Щодо третього питання
Правові засади застосування спрощеної системи оподаткування, обліку та звітності, а також справляння єдиного податку встановлено главою 1
розділу XIV Кодексу.
Згідно з п.п. 2 п. 291.4 ст. 291 Кодексу до платників єдиного податку, які відносяться до другої групи, належать фізичні особи – підприємці, які здійснюють господарську діяльність з надання послуг, у тому числі побутових, платникам єдиного податку та/або населенню, виробництво та/або продаж товарів, діяльність у сфері ресторанного господарства, за умови, що протягом календарного року відповідають сукупності таких критеріїв:
не використовують працю найманих осіб або кількість осіб, які перебувають з ними у трудових відносинах, одночасно не перевищує 10 осіб;
обсяг доходу не перевищує 834 розміри мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року.
Дія цього підпункту не поширюється на фізичних осіб – підприємців, які надають посередницькі послуги з купівлі, продажу, оренди та оцінювання нерухомого майна (група 70.31 КВЕД ДК 009:2005), а також здійснюють діяльність з виробництва, постачання, продажу (реалізації) ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння. Такі фізичні особи – підприємці належать виключно до третьої групи платників єдиного податку, якщо відповідають вимогам, встановленим для такої групи.
Тобто фізична особа – підприємець – платник єдиного податку має право перебувати на другій групі платників єдиного податку за умови надання послуг платникам єдиного податку та у разі виконання інших вимог, визначених п.п. 2 п. 291.4 ст. 291 Кодексу.
Враховуючи викладене, оскільки орендарем є юридична особа на загальній системі оподаткування, то надавати послугу з оренди нерухомого майна фізична особа – підприємець – платник єдиного податку може виключно за умови переходу на сплату єдиного податку, встановленого для третьої групи платників єдиного податку або на сплату інших податків і зборів.
Щодо четвертого питання
Наказом Міністерства фінансів України від 14.06.2016 № 547 затверджено Порядок реєстрації та застосування реєстраторів розрахункових операцій, що застосовуються для реєстрації розрахункових операцій за товари (послуги)(далі – Порядок).
Відповідно до п. 1 глави 2 розділу ІІ Порядку суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або безготівковій формі (із застосуванням електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування і послуг, операції з видачі готівкових коштів держателям електронних платіжних засобів та з приймання готівки для подальшого переказу, та відповідно до вимог законодавства повинні застосовуватиреєстратори розрахункових операцій (далі – РРО), зобов’язані зареєструвати РРО відповідно до положень цього Порядку та забезпечити його персоналізацію, опломбування та переведення у фіскальний режим роботи.
Згідно з п. 3 глави 2 розділу ІІ Порядку реєстрація РРО здійснюється в контролюючому органі за основним місцем обліку суб’єкта господарювання як платника податків.
Суб’єкт господарювання, який є платником податку на прибуток, може реєструвати РРО за місцезнаходженням своїх відокремлених підрозділів, які розташовані на території іншої, ніж такий суб’єкт, територіальної громади.
Таким чином, чинним законодавством не встановлено обмежень чи додаткових вимог щодо використання РРО у власному чи/або орендованому приміщенні за умови наявності документів, які підтверджують право власності або оренди такого приміщення – договори, акти приймання-передачі тощо.
Щодо першого та другого питань
Питання правомірності використання житлового приміщення для ведення господарської діяльності у вигляді реалізації металопрокату, а також правомірність укладання договору оренди з власникомфізичною особою – підприємцем, не належить до компетенції Державної податкової служби України.
Зауважуємо, що відповідно до п. 528 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу тимчасово, на період по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), зупиняється перебіг строків, встановлених, зокрема, статтями 52 і 53 Кодексу щодо надання контролюючими органами індивідуальних податкових консультацій в письмовій формі.
Крім того, тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України, введеного Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, справляння податків і зборів здійснюється з урахуванням особливостей, визначених у п. 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу.
Так, згідно з п.п. 69.9 п. 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу для платників податків та контролюючих органів зупиняється перебіг строків, визначених податковим законодавством та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, крім випадків, передбачених зазначеним підпунктом Кодексу.
Відповідно до п. 52.2 ст. 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.
© газета "Все про бухгалтерський облік", 2018-2024 Всі права на матеріали, розміщені на сайті газети "Все про бухгалтерський облік" охороняються відповідно до законодавства України. Використання, відтворення таких матеріалів допускаються тільки в межах, установлених законодавством України. При цьому посилання на сайт газети "Все про бухгалтерський облік" є обов'язковим. |
Передплатіть газету "Все про бухгалтерський облік" |
Приєднуйтесь до нас у соцмережах: |