X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 02.11.2022 р. № 1802/ІПК/99-00-04-01-03-06

Державна податкова служба України за результатами розгляду звернення Товариства щодо податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки (далі – Податок), та, керуючись статтею 52 глави 3 розділу ІІ Податкового кодексу України (далі − Кодекс), в межах компетенції повідомляє.

У своєму зверненні платник податків без надання підтверджуючих документів повідомив, що має у власності нерухоме майно, розташоване на території Автономної Республіки Крим (далі – тимчасово окупована територія).

Враховуючи вищевикладене, платник податків, посилаючись на Закон України від 1 липня 2021 року № 1618-IX «Про визнання таким, що втратив чинність, Закону України «Про створення вільної економічної зони «Крим» та про особливості здійснення економічної діяльності на тимчасово окупованій території України» та внесення змін до деяких законодавчих актів України» (далі – Закон № 1618) та Закон України від 1 липня 2021 року № 1617-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо адміністрування податків і зборів на тимчасово окупованій території Автономної Республіки Крим та міста Севастополя» (далі – Закон № 1617), просить надати індивідуальну податкову консультацію з питання наявності підстав для подання податкової декларації з Податку за таке нерухоме майно.

Відповідно до Закону № 1618 втратив чинність Закон України «Про створення вільної економічної зони «Крим» та про особливості здійснення економічної діяльності на тимчасово окупованій території України», який передбачав можливість справляння на території ВЕЗ «Крим» Податку, як місцевого податку, визначеного статтею 10 Кодекс.

Натомість Законом № 1617 внесено зміни до Кодексу. Зокрема пунктом 26 розділу ХХ «Перехідні положення» Кодексу встановлено, що на тимчасово окупованій території не справляються загальнодержавні та місцеві податки і збори, визначені статтями 9 та 10 Кодексу, а платники податків із податковою адресою на тимчасово окупованій території звільняються від обов’язку подання до контролюючих органів декларацій, звітності та інших документів, пов’язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів.

З огляду на викладене, у Товариства відсутні підстави для подання податкової декларації з Податку за нерухоме майно, розташоване на тимчасово окупованій території.

Звертаємо увагу, що пунктом 102.9 статті 9 Кодексу на період дії правового режиму воєнного, надзвичайного стану, що вводиться в Україні, зупиняється перебіг строків, визначених Кодексом (у тому числі зупинення строків надання індивідуальних податкових консультацій), іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, крім випадків, передбачених Кодексом.

Індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію (пункт 52.2 статті 52 глави 3 розділу ІІ Кодексу).