X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 02.11.2022 р. № 1808/ІПК/99-00-04-03-03-06

Державна податкова служба України за результатами розгляду заяви Товариства про надання індивідуальної податкової консультації щодо можливості обрання спрощеної системи з особливостями оподаткування та, керуючись статтею 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), в межах компетенції повідомляє.

У своїй заяві Товариство повідомило, що планує перейти із загальної системи на спрощену систему з особливостями оподаткування. При цьому одним із видів діяльності Товариства є зберігання пального як для власних потреб, так і для зберігання пального інших осіб.

Зокрема, у процесі цієї діяльності Товариство приймає пальне на зберігання від поклажодавців, безпосередньо зберігає пальне, та в послідуючому повертає пальне зі зберігання поклажодавцеві.

Крім того Товариство повідомило, що зареєстровано платником акцизного податку та є розпорядником акцизних складів, має ліцензії на право оптової торгівлі пальним, за наявності місць оптової торгівлі, а також ліцензію на право оптової торгівлі пальним, за відсутності місць оптової торгівлі.

Враховуючи вищевикладене, платник податків просить надати індивідуальну податкову консультацію з наступних питань:

  1) Чи має право Товариство перейти із загальної системи оподаткування на єдиний податок зі ставкою 2 відсотки доходу у відповідності до пункту 9 підрозділу 8 розділу ХХ «Перехідні положення» Кодексу, якщо при цьому здійснюватиме діяльність зі зберігання власного пального та пального інших осіб без його продажу?

2) Чи має право Товариство перейти із загальної системи оподаткування на єдиний податок зі ставкою 2 відсотки доходу у відповідності до пункту 9 підрозділу 8 розділу ХХ «Перехідні положення» Кодексу, якщо одним із учасників Товариства є нерезидент з часткою, що перевищує 25 відсотків статутного капіталу (всі інші учасники Товариства – фізичні особи, резиденти України), і який не є платником єдиного податку?

Щодо питання першого

Законом України від 15 березня 2022 року № 2120-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо дії норм на  період  дії  воєнного  стану»  внесено  зміни  до  Кодексу,  зокрема  підрозділ 8 розділу ХХ «Перехідні положення» Кодексу доповнено пунктом 9, який визначає особливості справляння єдиного податку під час воєнного, надзвичайного стану на території України.

Відповідно до підпункту 9.2 пункту 9 підрозділу 8 розділу ХХ «Перехідні положення» Кодексу платниками єдиного податку третьої групи можуть бути юридичні особи – суб’єкти господарювання будь-якої організаційно-правової форми та без обмеження щодо обсягу доходу та кількості осіб, які перебувають з ними у трудових відносинах.

Згідно з підпунктом 9.3 пункту 9 підрозділу 8 розділу ХХ «Перехідні положення» Кодексу не можуть бути платники єдиного податку третьої групи зі ставкою 2 відсотки доходу суб'єкти господарювання, які здійснюють, зокрема, виробництво, експорт, імпорт, продаж підакцизних товарів (крім роздрібного продажу паливно-мастильних матеріалів в ємностях до 20 літрів, роздрібної торгівлі підакцизними товарами).

Пунктом 215.1 статті 215 розділу VI «Акцизний податок» Кодексу визначено перелік підакцизних товарів, до яких, зокрема, належить пальне, у тому числі товари (продукція), що використовуються як пальне для заправлення транспортних засобів, обладнання або пристроїв з двигунами внутрішнього згоряння із запалюванням від стиснення, з двигунами внутрішнього згоряння з іскровим запалюванням, з двигунами внутрішнього згоряння з кривошипно-шатунним механізмом та коди яких згідно з УКТ ЗЕД не зазначені у підпункті 215.3.4 пункту 215.3 статті 215 Кодексу (крім газу природного у газоподібному стані за кодом 2711 21 00 00 згідно з УКТ ЗЕД).

Оскільки, обмеження щодо застосування спрощеної системи з особливостями оподаткування, визначені підпунктом 9.3 пункту 9 підрозділу 8 розділу ХХ «Перехідні положення» Кодексу, поширюються на виробництво, експорт, імпорт, продаж підакцизних товарів, а не на їх зберігання, Товариство не позбавлене права зареєструватись платником єдиного податку третьої   групи  зі  ставкою 2 відсотки, за умови дотримання вимог глави 1 розділу XIV «Спеціальні податкові режими» та пункту 9 підрозділу 8 розділу ХХ «Перехідні положення» Кодексу.

 

Щодо питання другого

Згідно з підпунктом 291.5.5 пункту 291.5 статті 291 Кодексу не можуть бути платниками єдиного податку третьої групи суб'єкти господарювання, у статутному капіталі яких сукупність часток, що належать юридичним особам, які не є платниками єдиного податку, дорівнює або перевищує 25 відсотків.

Поряд з тим, підпунктом 9.3 пункту 9 підрозділу 8 розділу ХХ «Перехідні положення» Кодексу визначено, що платниками єдиного податку третьої групи, які використовують особливості оподаткування, без урахування обмежень встановлених пунктом 291.5 статті 291 Кодексу, не можуть бути суб'єкти господарювання, які здійснюють:

обмін іноземної валюти;

виробництво, експорт, імпорт, продаж підакцизних товарів (крім роздрібного продажу паливно-мастильних матеріалів в ємностях до 20 літрів, роздрібної торгівлі підакцизними товарами);

видобуток, реалізацію корисних копалин (крім видобування підземних та поверхневих вод підприємствами, які надають послуги централізованого водопостачання та водовідведення);

страхові (перестрахові) брокери, банки, кредитні спілки, ломбарди, лізингові компанії, довірчі товариства, страхові компанії, установи накопичувального пенсійного забезпечення, інвестиційні фонди і компанії, інші фінансові установи, визначені законом; реєстратори цінних паперів;

представництва, філії, відділення та інші відокремлені підрозділи юридичної особи, яка не є платником єдиного податку;

фізичні та юридичні особи - нерезиденти.

Отже, юридична особа, у якої один з учасників є нерезидент з часткою, що перевищує 25 відсотків статутного капіталу, який не є платником єдиного податку, може перейти на сплату єдиного податку зі ставкою 2 відсотки доходу, оскільки обмеження, визначені підпунктом 291.5.5 пункту 291.5 статті 291 Кодексу, не враховуються при переході на спрощену систему з особливостями оподаткування.

Додатково повідомляємо, що відповідно до пункту 528 та підпункту 69.9 пункту 69 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу для платників податків та контролюючих органів зупиняється перебіг строків, визначених податковим законодавством та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію (пункт 52.2 статті 52 Кодексу).