X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 04.11.2022 р. № 1859/ІПК/99-00-21-03-02-05

Державна податкова служба України розглянула звернення (далі – Установа),надіслане до ДПС листом Головного управління ДПС у Запорізькій області щодо застосування до операцій з постачання запасних частин та комплектуючих до транспортних засобів нульової ставки податку на додану вартість з урахуванням положень постанови Кабінету Міністрів України від 02 березня 2022 року № 178 "Деякі питання обкладення податком на додану вартість за нульовою ставкою у період воєнного стану" (далі – Постанова № 178) та, керуючись статтею 52 глави 3 розділу ІІ Податкового кодексу України (далі – Кодекс) і з урахуванням позиції Міністерства фінансів України,повідомляє.

Як викладено у зверненні, Установа (не платник ПДВ) здійснює у постачальника (платника ПДВ) закупівлю запчастин і комплектуючих для службового автотранспорту на підставіукладених договорів на поставку товарів. У вартість придбаних товарів було включено та  сплачено Установою суму податку на додану вартість.

Враховуючи вищевикладене, Установа просить надати індивідуальну податкову консультацію з наступних питань:

1) щодо правомірності нарахування податку на додану вартістьу вартості товару?;

2) чи підлягають поверненню Установі суми сплаченого податку на додану вартість постачальником?

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, регулюються нормами Кодексу(пункт 1.1 статті 1 розділу І Кодексу).

Статтею 5 розділу І Кодексу визначено, що поняття, правила та положення, установлені Кодексом та законами з питань митної справи, застосовуються виключно для регулювання відносин, передбачених статтею 1 розділу І Кодексу.

У разі якщо поняття, терміни, правила та положення інших актів суперечать поняттям, термінам, правилам та положенням Кодексу, для регулювання відносин оподаткування застосовуються поняття, терміни, правила та положення Кодексу.

Інші терміни, що застосовуються у Кодексі і не визначаються ним, використовуються у значенні, встановленому іншими законами.

У зв’язку з військовою агресією російської федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно допункту 20частини першої статті 106 Конституції України,Закону України
від 12 травня 2015 року № 389-VІІІ "Про правовий режим воєнного стану"(далі – Закон № 389-VІІІ),Указом Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 "Про введення воєнного стану в Україні" (далі – Указ
№ 64/2022) на території України введено воєнний стан. Указ №64/2022 затверджено ЗакономУкраїни від 24 лютого 2022 року № 2102-IX "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні".

Пунктом 2 Указу № 64/2022 визначено завдання військовому командуванню (Генеральному штабу Збройних Сил України, Командуванню об’єднаних сил Збройних Сил України, командуванням видів, окремих родів військ (сил) Збройних Сил України, управлінням оперативних командувань, командирам військових з’єднань, частин Збройних Сил України, Державної прикордонної служби України, Державної спеціальної служби транспорту, Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України, Національної гвардії України, Служби безпеки України, Служби зовнішньої розвідки України, Управлінню державної охорони України) разом із Міністерством внутрішніх справ України, іншими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування запроваджувати та здійснювати передбаченіЗаконом № 389-VІІІзаходи і повноваження, необхідні для забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави.

Правові основи оподаткування ПДВ встановлено розділом V та підрозділом 2 розділу XX Кодексу.

Згідно з підпунктом "г" підпункту 195.1.2 пункту 195.1 статті 195 розділу V Кодексу за нульовою ставкою оподатковуються операції з постачання товарів для заправки (дозаправки) або забезпечення наземного військового транспорту чи іншого спеціального контингенту Збройних Сил України, що бере участь у миротворчих акціях за кордоном України, або в інших випадках, передбачених законодавством.

З метою виконання мобілізаційних завдань в умовах воєнного стану, введеного Указом № 64/2022, та відповідно допідпункту "г" підпункту 195.1.2 пункту 195.1 статті 195 розділу V Кодексу Постановою № 178 визначено категорії установ, операції з постачання яким товарів для заправки (дозаправки) або забезпечення транспорту для потреб забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави, оподатковуються за нульовою ставкою податку на додану вартість.

До таких установ Постановою № 178 віднесено Збройні Сили України, Національну гвардію України, Службу безпеки України, Службу зовнішньої розвідки України, Державну прикордонну службу України, Міністерство внутрішніх справ України,Державну службу України з надзвичайних ситуацій, Управління державної охорони України, Державну службу спеціального зв’язку та захисту інформації України, інші утворені відповідно до законів України військові формування, їх з’єднання, військові частини, підрозділи, установи або організації, що утримуються за рахунок коштів державного бюджету.

Постанова № 178 набрала чинності з дня її опублікування і застосовується з 24 лютого 2022 року.

Щодо питання 1

Зважаючи на те, що Установа є структурним підрозділом органу виконавчої влади, на який покладено обов’язок запроваджувати та здійснювати передбачені Законом № 389-VІІІ заходи і повноваження, необхідні для забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави, то на операції з постачання товарів для заправки (дозаправки) або забезпечення транспорту, що здійснюється платниками податку органам, установам, організаціям та закладам, що належать до сфери управління такого органу виконавчої влади, що утримуються за рахунок коштів державного бюджету, поширюються норми підпункту "г" підпункту 195.1.2 пункту 195.1 статті 195 розділу V Кодексу та Постанови № 178 щодо застосування нульової ставки податку на додану вартість.

Щодо питання 2

Суть нульової ставки податку на додану вартість полягає у тому, що при застосуванні постачальником такої ставки до операцій з постачання товарів, сума податку на додану вартість буде становити 0 відсотків від бази оподаткування податком на додану вартість (договірної вартості товарів).

При здійсненні постачальником операцій з постачання товарів, що оподатковуються за нульовою ставкою, покупці таких товарів не повинні сплачувати постачальнику у складі їх вартості суму податку на додану вартість, і, відповідно, постачальник не повинен отримувати від таких покупців грошові кошти, сплачені як податок на додану вартість.

У випадку, якщо постачальник за операціями з постачання товарів, які підлягали оподаткуванню за нульовою ставкою, нарахував податкові зобов’язання з податку на додану вартістьза ставкою податку у розмірі 20 відсотків, то постачальнику необхідно здійснити відповідне коригування податкових зобов’язань з податку на додану вартість.

При цьому, суми податку на додану вартість(нараховані за ставкою податку у розмірі 20 відсотків), що попередньо були сплачені покупцем у складі вартості придбаних у постачальника товарів, операції з постачання яких підлягали оподаткуванню податком на додану вартістьза нульовою ставкою, повинні бути повернуті такому покупцю або зараховані в рахунок оплати вартості майбутніх поставок товарів/послуг покупцю.

Пунктом 52.2 статті 52 глави 3 розділу ІІ Кодексу визначено, що індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.