Державна податкова служба України розглянула звернення
Комунальної організації щодо порядку застосування положень пункту 71 підрозділу 2 розділу ХХ Податкового кодексу України (далі – Кодекс) та, керуючись статтею 52 розділу ІІ Кодексу, повідомляє.
Як зазначено у зверненні, Комунальна організація є бюджетною (неприбутковою) організацією, що заснована на комунальній власності територіальної громади міста Києва, віднесена до сфери управління виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної організації).
Основною метою та предметом діяльності Комунальної організації є спеціалізоване транспортне обслуговування та забезпечення спеціалізованим автотранспортом Центру екстреної медичної допомоги та медицини катастроф м. Києва, закладів охорони здоров’я, що засновані на комунальній власності територіальної громади міста Києва.
Комунальна організація планує закуповувати спеціалізований санітарний транспорт екстреної медичної допомоги (код згідно з УКТ
ЗЕД - 8703).
Враховуючи вищевикладене, Комунальна організація просить надати індивідуальну податкову консультацію з наступних питань:
1) чи зобов’язаний замовник при здійсненні розрахунку очікуваної вартості предмета закупівлі (спеціалізовані санітарні автомобілі екстреної (швидкої) медичної допомоги) враховувати податок на додану вартість в
розмірі 7 відсотків від очікуваної вартості предмета закупівлі, якщо здійснення закупівлі буде проведено в період дії карантину?;
2) чи зобов’язані сторони при укладанні договору за результатами закупівлі зазначати вартість (ціну) договору з урахуванням податку на додану вартість, якщо договір буде укладено в період дії карантину?;
3) чи зобов’язані сторони при укладанні договору за результатами закупівлі зазначати вартість (ціну) договору з урахуванням податку на додану вартість, якщо договір буде укладено після закінчення дії карантину?;
4) чи буде справлятися податок на додану вартість у разі укладання договору під час дії карантину, а поставка за цим договором буде здійснюватися також під час дії карантину?;
5) чи буде справлятися податок на додану вартість у разі укладання договору під час дії карантину, а поставка за цим договором буде здійснюватися після закінчення дії карантину?
Правові основи оподаткування податком на додану вартість встановлено розділом V та підрозділом 2 розділу XX Кодексу.
Згідно з підпунктом "а" пункту 185.1 статті 185 розділу V Кодексу об’єктом оподаткування ПДВ є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких відповідно до статті 186 розділу V Кодексу розташоване на митній території України.
Під постачанням товарів розуміється будь-яка передача права на розпоряджання товарами як власник, у тому числі продаж, обмін чи дарування такого товару, а також постачання товарів за рішенням суду (підпункт 14.1.191 пункту 14.1 статті 14 розділу I Кодексу).
Відповідно до пункту 187.1 статті 187 розділу V Кодексу датою виникнення податкових зобов’язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:
а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;
б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку. Для документів, складених в електронній формі, датою оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку, вважається дата, зазначена у самому документі як дата його складення відповідно до Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", незалежно від дати накладення електронного підпису.
Підпунктом "в" пункту 193.1 статті 193 розділу V Кодексу визначено, що до операцій з постачання на митній території України та ввезення на митну територію України лікарських засобів, дозволених для виробництва і застосування в Україні та внесених до Державного реєстру лікарських засобів, а також медичних виробів, які внесені до Державного реєстру медичної техніки та виробів медичного призначення або відповідають вимогам відповідних технічних регламентів, що підтверджується документом про відповідність, та дозволені для надання на ринку та/або введення в експлуатацію і застосування в Україні, застосовується ставка ПДВ у розмірі
7 відсотків.
Крім цього, згідно з пунктом 71 підрозділу 2 розділу ХХ Кодексу (з урахуванням внесених змін) тимчасово, на період, що закінчується останнім календарним днем місяця, в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України, від оподаткування податком на додану вартість звільняються такі операції:
з ввезення на митну територію України товарів (в тому числі лікарських засобів, медичних виробів та/або медичного обладнання), необхідних для виконання заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню, локалізацію та ліквідацію спалахів, епідемій та пандемій коронавірусної хвороби (COVID-19), перелік яких визначено Кабінетом Міністрів України;
з постачання на митній території України товарів (в тому числі лікарських засобів, медичних виробів та/або медичного обладнання), необхідних для виконання заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню, локалізацію та ліквідацію спалахів, епідемій та пандемій коронавірусної хвороби (COVID-19), перелік яких визначено Кабінетом Міністрів України.
У разі здійснення операцій, звільнених відповідно до пункту 71 підрозділу 2 розділу XX Кодексу, положення пункту 198.5 статті 198 розділу V Кодексу та положення статті 199 розділу V Кодексу не застосовуються щодо таких операцій.
Перелік товарів (у тому числі лікарських засобів, медичних виробів та/або медичного обладнання), необхідних для виконання заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню, локалізацію та ліквідацію спалахів, епідемій та пандемій гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, операції з ввезення яких на митну територію України та/або операції з постачання яких на митній території України звільняються від оподаткування податком на додану вартість та які звільняються від сплати ввізного мита, встановлений пунктом 71 підрозділу 2 розділу ХХ Кодексу, затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 20 березня 2020 року № 224 зі змінами та доповненнями (далі – Перелік
№ 224).
До Переліку № 224 у розділі "Медичні вироби, медичне обладнання та інші товари, що необхідні для здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню, локалізацію та ліквідацію спалахів, епідемій та пандемій гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2" включено, у тому числі, підрозділ "Транспортні засоби для закладів охорони здоров’я системи екстреної медичної допомоги та санітарної авіації (авіаційної медицини)".
Постановою Кабінету Міністрів України від 8 квітня 2020 року № 271 (далі – Постанова № 271) даний підрозділ доповнено позицією "Спеціалізований санітарний автомобіль екстреної (швидкої) медичної допомоги " код згідно з УКТ ЗЕД 8703.
Враховуючи викладене та виходячи із аналізу норм Кодексу і вказаних вище нормативно-правових актів, опису питання і фактичних обставин, наявних у зверненні, ДПС повідомляє.
Щодо питання 1
Головним критерієм для застосування пільги з оподаткування, встановленої пунктом 71 підрозділу 2 розділу ХХ Кодексу, є включення товарів до Переліку № 224 та відповідність таких товарів назві товару (медичного виробу, основного компонента), міжнародному непатентованому найменуванню (назві) лікарського засобу, які зазначені в Переліку № 224. При цьому згідно з примітками до Переліку № 224 коди згідно з УКТ ЗЕД наводяться у Переліку № 224 довідково.
Податкові пільги, визначені статтею 197 розділу V Кодексу та окремими пунктами підрозділу 2 розділу ХХ Кодексу, надаються не окремим платникам податків, а застосовуються при здійсненні операцій з постачання тих чи інших товарів чи надання тих чи інших послуг. Тому платники ПДВ не мають права ні відмовитися, ні зупинити використання режиму звільнення від оподаткування на один чи декілька звітних періодів, якщо дію пільги прямо не зупинено чи не обмежено відповідними нормами Кодексу.
Дане правило повною мірою застосовується і до пільги із оподаткування, яка передбачена пунктом 71 підрозділу 2 розділу ХХ Кодексу.
Враховуючи викладене, операції з постачання такого товару, як спеціалізований санітарний автомобіль екстреної (швидкої) медичної допомоги код згідно з УКТ ЗЕД 8703, який включений до Переліку № 224, звільняються від оподаткування податком на додану вартість у періоді дії пільги, встановленої пунктом 71 підрозділу 2 розділу ХХ Кодексу.
Щодо питань 2, 4
Вартість товарів, що включені до Переліку № 224, повинна визначатися без податку на додану вартість з настання дати запровадження пільги, встановленої пунктом 71 підрозділу 2 розділу ХХ Кодексу, тобто починаючи з 17 березня 2020 року і до останнього числа місяця, в якому завершується дія карантину.
Ця вимога законодавства застосовується незалежно від того, чи містять договори та первинні документи, складені на постачання таких товарів, положення щодо необхідності нарахування ПДВ, чи ні, а також незалежно від дати укладення таких договорів.
Щодо питань 3, 5
Після завершення дії тимчасового режиму звільнення від оподаткування, встановленого пунктом 71 підрозділу 2 розділу ХХ Кодексу (після закінчення останнього дня місяця, в якому завершується дія карантину), операції з постачання товарів, до яких застосовувався такий режим звільнення від оподаткування, підлягають оподаткуванню податком на додану вартість за загальновстановленими правилами.
Оподаткування податком на додану вартість таких операцій здійснюється незалежно від того, в який період і за яких умов (до дати запровадження пільги із застосуванням ставки податку чи в період її дії із застосуванням звільнення від податку на додану вартість) здійснювалося придбання таких товарів чи їх ввезення на митну територію України.
Згідно з нормами чинного законодавства платники податку зобов’язані самостійно декларувати свої податкові зобов’язання та визначати сутність і відповідність здійснюваних ними операцій тим, які перераховані Кодексом.
Пунктом 52.2 статті 52 глави 1 розділу ІІ Кодексу визначено, що індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.
© газета "Все про бухгалтерський облік", 2018-2024 Всі права на матеріали, розміщені на сайті газети "Все про бухгалтерський облік" охороняються відповідно до законодавства України. Використання, відтворення таких матеріалів допускаються тільки в межах, установлених законодавством України. При цьому посилання на сайт газети "Все про бухгалтерський облік" є обов'язковим. |
Передплатіть газету "Все про бухгалтерський облік" |
Приєднуйтесь до нас у соцмережах: |