X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 08.11.2022 р. № 1883/ІПК/99-00-09-04-03-06

Державна податкова служба України за результатами розглядузверненняТоваристващодо практичного застосування окремих норм податкового законодавства з оптової торгівлі алкогольними напоями та, керуючись статтею 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс), в межах компетенції повідомляє.

У зверненні Товариство повідомляє, що основним видом діяльності Товариства є оптова торгівля напоями (КВЕД 46.34).

Товариство просить надати індивідуальну податкову консультацію з наступних питань:

  1. Чи зобов’язано Товариство, за умови отримання ліцензії на право оптової торгівлі алкогольними напоями, ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями  вимагати чи перевіряти наявність у суб’єктів господарювання (покупців)ліцензії на право здійснення роздрібної торгівлі та/або оптової торгівлі алкогольними напоями, відмітки про поточні сплати за ліцензії?
  2. Чи буде вважатися оптовою торгівлею алкогольними напоями продаж Товариством алкогольних напоїв, суб’єктам господарювання, які не мають ліцензії на право оптової та/або роздрібної алкогольними напоями або у разі ненадання Товариству такими суб’єктами господарювання доказів проставлення чергових відміток про поточні сплати за ліцензії?
  3. Чи буде вважатися порушенням чинного законодавства продаж Товариством алкогольних напоїв, за наявності у останнього діючої ліцензії на правооптової торгівліалкогольними напоямитавідсутностіусуб’єктівгосподарювання (покупців) ліцензії на право оптової та/або роздрібної алкогольними напоями або у разі ненадання товариству такими суб’єктами господарювання (покупцями) доказів проставлення чергових відміток про поточні сплати за ліцензії?

 

Щодо зазначених питань.

Основні засади державної політики щодо регулювання виробництва, експорту, імпорту, оптової і роздрібної торгівлі, зокрема, алкогольними напоями, забезпечення їх високої якості та захисту здоров’я громадян, а також посилення боротьби з незаконним виробництвом та обігом алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального на території України визначено Законом України від 19 грудня 1995 року № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» (далі - Закон № 481).

Статтею 1 Закону № 481 визначено:

оптова торгівля  - це діяльність по придбанню і відповідному перетворенню товарів для наступної їх реалізації суб’єктам господарювання роздрібної торгівлі, іншим суб’єктам господарювання;

роздрібна торгівля це діяльність по продажу товарів безпосередньо громадянам та іншим кінцевим споживачам для їх особистого некомерційного використання незалежно від форми розрахунків, у тому числі на розлив у ресторанах, кафе, барах, інших суб’єктах господарювання громадського харчування.

Відповідно до вимог частини першої статті 15 Закону № 481 оптова торгівля на території України алкогольними напоями здійснюється за наявності у суб’єктів господарювання всіх форм власності ліцензії на оптову торгівлю алкогольними напоями.

Частиною двадцятою статті 15 Закону № 481 визначено, що роздрібна торгівля алкогольними напоями (крім столових вин) може здійснюватися суб’єктами господарювання всіх форм власності, у тому числі їх виробниками, за наявності у них ліцензій на роздрібну торгівлю.

Законом № 481 не передбачена відповідальність для суб’єкта господарювання-продавця у разі реалізації ним алкогольних напоїв суб’єкту господарювання-покупцю, у якого відсутні ліцензія на право оптової торгівлі алкогольними напоями, або ліцензія на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями.

Таким чином, за наявності діючої ліцензії на право оптової торгівлі алкогольними напоями Товариство може здійснювати реалізацію алкогольних напоїв суб’єктам господарювання.

Відповідно до статті 15 Закону № 481 ліцензії видаються за поданою нарочно, поштою або в електронному вигляді заявою суб’єкта господарювання (у тому числі іноземного суб’єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво), до якої додається документ, що підтверджує внесення річної плати за ліцензію (крім ліцензії на оптову торгівлю пальним за наявності місць оптової торгівлі пальним, роздрібну торгівлю пальним, зберігання пального з метою подальшої його реалізації іншим споживачам).

Статтею 16 Закону № 481 передбачено, що контроль за сплатою річної плати за ліцензії здійснюється органом виконавчої влади, уповноваженим Кабінетом Міністрів України видавати ліцензії на виробництво спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, і пального, оптову торгівлю спиртом, оптову та роздрібну торгівлю алкогольними напоями та тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, і пальним, на зберігання пального. Для здійснення контролю суб’єкт господарювання (у тому числі іноземний суб’єкт господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) подає зазначеному органу копію платіжного доручення з відміткою банку про сплату.

Законом № 481 проставлення на оригіналіліцензіївідмітки про внесеннячергового платежу за ліцензію не передбачено.

Проте в разі потреби суб’єктгосподарюваннямає право звернутися до контролюючого органу іззаявою про проставленнявідмітки про внесеннячергового платежу за ліцензію, додавши оригіналліцензії та копіюплатіжногодоручення.

Поряд з цим інформуємо, що пунктом 528 підрозділу 10 розділу XX Кодексу тимчасово, на період по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), зупиняється перебіг строків, встановлених, зокрема статтями 52 і 53 розділу II Кодексу щодо надання контролюючими органами індивідуальних податкових консультацій в письмовій формі.

Згідно з п. 52.2 ст. 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.