X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 17.11.2022 р. № 1999/ІПК/99-00-09-04-03-06

Державна податкова служба України за результатами розгляду звернення щодо ліцензії на право зберігання пального, та керуючись статтею 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), в межах компетенції повідомляє.

Як зазначено у зверненні, Компанія здійснює господарську діяльність зі зберігання пального (виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки).

Враховуючи зазначене Компанія запитує:

  1. Чи є обов’язковим при здійсненні процедури продовження дії ліцензії на право зберігання пального (виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки) подання суб’єктом господарювання паперового оригіналу такої ліцензії до органу виконавчої влади, уповноваженим Кабінетом Міністрів України видавати такі ліцензії, для проставлення на ньому відмітки про чергову річну плату?
  2. Чи є неподання паперового оригіналу ліцензії на право зберігання пального (виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки) для проставлення на ньому відмітки про чергову річну плату підставою для анулювання такої ліцензії?
  3. Чи вважається діючою ліцензія на право зберігання пального (виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки), якщо у Єдиному реєстрі ліцензіатів та місць обігу відсутня інформація про дату анулювання такої ліцензії?

 

Щодо питання 1

 

Основні засади державної політики щодо регулювання виробництва, експорту, імпорту, оптової і роздрібної торгівлі, зокрема, алкогольними напоями, тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, та пальним визначено Законом України від 19 грудня 1995 року № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» із змінами та доповненнями ( далі – Закон № 481).

Відповідно до статті 15 Закону № 481 ліцензії видаються за поданою нарочно, поштою або в електронному вигляді заявою суб’єкта господарювання (у тому числі іноземного суб’єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво), до якої додається документ, що підтверджує внесення річної плати за ліцензію (крім ліцензії на оптову торгівлю пальним за наявності місць оптової торгівлі пальним, роздрібну торгівлю пальним, зберігання пального з метою подальшої його реалізації іншим споживачам).

Статтею 16 Закону № 481 передбачено, що контроль за сплатою річної плати за ліцензії здійснюється органом виконавчої влади, уповноваженим Кабінетом Міністрів України видавати ліцензії на виробництво спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, і пального, оптову торгівлю спиртом, оптову та роздрібну торгівлю алкогольними напоями та тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, і пальним, на зберігання пального. Для здійснення контролю суб’єкт господарювання (у тому числі іноземний суб’єкт господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) подає зазначеному органу копію платіжного доручення з відміткою банку про сплату.

Законом № 481 проставлення на оригіналі ліцензії відмітки про внесення чергового платежу за ліцензію не передбачено.

Проте в разі потреби суб’єкт господарювання має право звернутися до контролюючого органу із заявою про проставлення відмітки про внесення чергового платежу за ліцензію, додавши оригінал ліцензії та копію платіжного доручення.

 

Щодо питань 2, 3

 

Відповідно до ст. 1 Закону № 481 анулювання ліцензії – позбавлення суб’єкта господарювання (у тому числі іноземного суб’єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) права на провадження діяльності, зазначеної в ліцензії.

Порядок видачі та анулювання ліцензій на здійснення відповідної діяльності визначено ст. 15 Закону № 481. Ліцензія анулюється шляхом прийняття органом, який видав ліцензію, відповідного розпорядження з підстав, викладених у ст. 15 Закону № 481.

Згідно із частиною п’ятдесят третьою ст. 15 Закону № 481 ліцензія анулюється та вважається недійсною з моменту одержання суб’єктом господарювання (у тому числі іноземним суб’єктом господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) розпорядження про її анулювання в електронній формі засобами електронного зв’язку.

Отже, як встановлено у ст. 15 Закону № 481, з моменту одержання суб’єктом господарювання (у тому числі іноземним суб’єктом господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) розпорядження про анулювання ліцензії в електронній формі засобами електронного зв’язку, зазначена у такому розпорядженні ліцензія анулюється та вважається недійсною.

Звертаємо увагу, що ст. 18 Закону № 481 встановлено, що вважаються діючими ліцензії, за якими до припинення або скасування воєнного, надзвичайного стану на території України або за наявності обставин непереборної сили (форс - мажорних обставин) не сплачено черговий платіж за ліцензію та/або закінчився термін дії ліцензії на право:

виробництва та обігу спирту, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та рідин, що використовуються в електронних сигаретах;

виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним та місць виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним.

Обов’язки щодо сплати чергових платежів/дії щодо продовження ліцензії мають бути виконані суб’єктом господарювання протягом 30 днів, наступних за днем припинення або скасування воєнного, надзвичайного стану в Україні.

Відповідно до ст. 1 Закону № 481 Єдиний реєстр ліцензіатів та місць обігу пального містить відомості про:

ліцензіатів (для юридичних осіб - найменування, код ЄДРПОУ, для фізичних осіб - суб'єктів господарювання (у тому числі іноземних суб'єктів господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) - прізвище, ім'я, по батькові, номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки та повідомили про це відповідний податковий орган і мають відмітку в паспорті), для спільної діяльності без створення юридичної особи - найменування, код ЄДРПОУ особи, відповідальної за ведення обліку спільної діяльності, для іноземного суб'єкта господарювання - найменування постійного представництва, реєстраційний номер постійного представництва);

місця виробництва, зберігання, оптової, роздрібної торгівлі пальним (адреса);

дату видачі/анулювання та термін дії ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової, роздрібної торгівлі пальним.

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 12 березня    2022 року № 263 «Деякі питання забезпечення функціонування інформаційно – комунікаційних систем, електронних комунікаційних систем, публічних електронних реєстрів в умовах воєнного стану» на період дії воєнного стану міністерства, інші центральні та місцеві органи виконавчої влади, державні та комунальні підприємства, установи, організації, що належать до сфери їх управління, для забезпечення належного функціонування інформаційних, інформаційно – комунікаційних та електронних комунікаційних систем, публічних електронних реєстрів, володільцями (держателями) та/або адміністраторами яких вони є, та захисту інформації, що обробляється в них, а також захисту державних інформаційних ресурсів, можуть зупиняти, обмежувати роботу інформаційних, інформаційно – комунікаційних та електронних комунікаційних систем, а також публічних електронних реєстрів.

Такі обмеження застосовуються до припинення чи скасування воєнного стану в Україні.

Станом на сьогодні доступ до наборів даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних на офіційному веб – порталі ДПС та єдиному державному веб – порталі відкритих даних, тимчасово призупинено.

Поряд з цим інформуємо, що пунктом 528 підрозділу 10 розділу XX Кодексу тимчасово, на період по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), зупиняється перебіг строків, встановлених, зокрема статтями 52 і 53 розділу II Кодексу щодо надання контролюючими органами індивідуальних податкових консультацій в письмовій формі.

Відповідно до п. 52.2 ст. 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.