Державна податкова служба України, керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі – ПКУ), розглянула звернення щодо сплати до бюджету податку на доходи фізичних осіб та в межах компетенції повідомляє.
Юридична особа у своєму зверненні повідомила, що на час воєнного стану у її складі утворено структурні підрозділи – військові частини з …. Військовослужбовці цих частин залучаються до воєнних (бойових) дій у складі сил та засобів оперативно-тактичних угрупувань. Місце перебування особового складу частин визначається бойовим розпорядженням відповідного командира угрупувань.
Платник податків просить надати індивідуальну податкову консультацію з питання правомірності зарахування утриманого податку на доходи фізичних осіб з грошового забезпечення, грошових винагород та інших виплат відряджених у розпорядження відповідних командирів оперативно-тактичних угрупувань військовослужбовців військових частин до місцевого бюджету територіальної громади за місцем постійної дислокації зазначених військових частин?
Порядок сплати (перерахування) податку на доходи фізичних осіб до бюджету передбачено ст. 168 ПКУ.
Відповідно до п.п. 168.4.1 п. 168.4 ст. 168 ПКУ податок, утриманий з доходів резидентів та нерезидентів, зараховується до відповідних бюджетів згідно з Бюджетним кодексом України (далі – БКУ).
Частиною другою ст. 64 БКУ встановлено, щоподаток на доходи фізичнихосіб (крімподатку, визначеного абзацами п’ятим і шостим цієїчастинистатті), якийсплачується (перераховується)податковим агентом – юридичною особою (їїфілією, відділенням, іншимвідокремленимпідрозділом) чипредставництвом нерезидента – юридичної особи, зараховується до відповідного бюджету за їхмісцезнаходженням (розташуванням) в обсягахподатку, нарахованогона доходи, щовиплачуютьсяфізичнійособі.
Відповідно до п.п. 168.4.2 п. 168.4 ст. 168 ПКУтакий порядок застосовується всіма юридичними особами, у тому числі такими, щомаютьфілії, відділення, іншівідокремленіпідрозділи, щорозташовані на територіїіншоїтериторіальноїгромади, ніжтакаюридична особа, а такожвідокремленимипідрозділами, яким в установленому порядку надано повноваження щодо нарахування, утримання і сплати (перерахування) до бюджету податку (далі – відокремлений підрозділ).
У разіприйняттярішення про створеннявідокремленогопідрозділуюридична особа повідомляє про цеконтролюючіоргани за своїммісцезнаходженням та місцезнаходженням таких новостворенихпідрозділів у встановленому порядку.
Згідно ізп.п. 168.4.3 п. 168.4 ст. 168 ПКУ суми податку на доходи, нараховані відокремленим підрозділом на користь фізичних осіб, за звітний період перераховуються до відповідного бюджету за місцезнаходженням такого відокремленого підрозділу.
У разі якщо відокремлений підрозділ не уповноважений нараховувати (сплачувати) податок на доходи фізичних осіб за такий відокремлений підрозділ, усі обов’язки податкового агента виконує юридична особа. Податок на доходи, нарахований працівникам відокремленого підрозділу, перераховується до місцевого бюджету за місцезнаходженням такого відокремленого підрозділу.
При цьому відповідно доп.п. 168.4.4 п. 168.4 ст. 168 ПКУ юридична особа за своїм місцезнаходженням та місцезнаходженням не уповноважених сплачувати податок відокремлених підрозділів, відокремлений підрозділ, який уповноважений нараховувати, утримувати і сплачувати (перераховувати) до бюджету податок, за своїм місцезнаходженням одночасно з поданням документів на отримання коштів для виплати належних платникам податку доходів, сплачує (перераховує) суми утриманого податку на відповідні рахунки, відкриті в органах, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів, за місцезнаходженням відокремлених підрозділів, а у випадках, передбачених ПКУ, – за місцезнаходженням земельних ділянок, земельних часток (паїв), виділених або не виділених в натурі (на місцевості).
Згідно із п. 63.3 ст. 63 ПКУ з метою проведення податкового контролю платники податків підлягають реєстрації або взяттю на облік у контролюючих органах за місцезнаходженням юридичних осіб, відокремлених підрозділів юридичних осіб, місцем проживання особи (основне місце обліку), також за місцем розташування (реєстрації) їх підрозділів, рухомого та нерухомого майна, об’єктів оподаткування або об’єктів, які пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (неосновне місце обліку) у порядку, встановленому наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 № 1588 «Про затвердження Порядку обліку платників податків і зборів» із змінами та доповненнями (далі – Порядок).
Так, п. 7.1 Порядку визначено, якщо відповідно до законодавства в платника податків, крім обов’язків щодо подання податкових декларацій (розрахунків, звітів) та/або нарахування, утримання або сплати (перерахування) податків, зборів на території адміністративно-територіальної одиниці за своїм місцезнаходженням, виникають такі обов’язки на території іншої адміністративно-територіальної одиниці, то такий платник податків зобов'язаний стати на облік за таким неосновним місцемобліку у відповідному контролюючому органі.
Враховуючи викладене, податок на доходи фізичних осіб підлягає сплаті до відповідного місцевого бюджету за місцезнаходженням (розташуванням) власних або орендованих приміщень (будівель) в різних адміністративно-територіальних одиницях, в яких перебувають військовослужбовціта отримують доходи у вигляді грошового забезпечення, грошових винагород та інших виплат. Тобто, у разі якщо деякі невідокремлені підрозділи військової частини розміщуються в спорудах (будівлях) поза межами місця реєстрації військової частини та отримують доходи у вигляді грошового забезпечення, грошових винагород та інших виплат, то така військова частина зобов’язана перераховувати податок на доходи фізичних осіб із зазначених доходів до відповідного бюджету за місцезнаходженням (розташуванням) таких приміщень (неосновне місце обліку) на рахунки, відкриті в органах Державної казначейської служби.
Зауважуємо, що відповідно до п. 528 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПКУ тимчасово, на період по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), зупиняється перебіг строків, встановлених, зокрема, статтями 52 і 53 ПКУ щодо надання контролюючими органами індивідуальних податкових консультацій в письмовій формі.
Крім того, тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України, введеного Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, справляння податків і зборів здійснюється з урахуванням особливостей, визначених у п. 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПКУ.
Так, згідно із п.п. 69.9 п. 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПКУ для платників податків та контролюючих органів зупиняється перебіг строків, визначених податковим законодавством та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, крім випадків, передбачених зазначеним підпунктом ПКУ.
Згідноіз п. 52.2 ст. 52 ПКУ індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.
© газета "Все про бухгалтерський облік", 2018-2024 Всі права на матеріали, розміщені на сайті газети "Все про бухгалтерський облік" охороняються відповідно до законодавства України. Використання, відтворення таких матеріалів допускаються тільки в межах, установлених законодавством України. При цьому посилання на сайт газети "Все про бухгалтерський облік" є обов'язковим. |
Передплатіть газету "Все про бухгалтерський облік" |
Приєднуйтесь до нас у соцмережах: |