Головне управління ДПС у м. Києві на звернення Товариства щодо справляння плати за землю, екологічного податку та податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки (далі – Податок) у період дії воєнного стану в Україні, керуючись статтею 52 глави 3 розділу ІІ Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI, зі змінами (далі – Кодекс), в межах компетенції повідомляє.
У зверненні Товариство повідомляє, що є власником нерухомого майна та орендарем земельної ділянки, які розташовані в місті Києві.
Товариство, посилаючись на норми підпунктів 69.14, 69.16, 69.22 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Кодексу, запитує: (1, 2) щодо можливості скоригувати на зменшення податкові зобов’язання з окремих податків та подання уточнюючих податкових декларацій на підставі переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, затвердженого наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій (далі – Міністерство) від 22.12.2022 року № 309 (далі – Наказ); (3) щодо правомірності застосування ставки з орендної плати за землю у розмірі 0 відс. за період з 01 березня 2022 року по 31 травня 2022 року відповідно до рішення від 13.09.2022 № 5449/5490 «Про внесення змін до рішення Київської міської ради від 09 грудня 2021 року № 3704/3745 «Про бюджет міста Києва на 2022 рік» (далі – Рішення).
Законом України від 15 березня 2022 року № 2120-IX «Про внесення змін до Кодексу та інших законодавчих актів України щодо дії норм на період дії воєнного стану» та Законом України від 24 березня 2022 року № 2142-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо вдосконалення законодавства на період дії воєнного стану» підпунктами 69.14, 69.16, 69.22 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Кодексу, надано право платникам не нараховувати та не сплачувати плату за землю (земельний податок та орендну плату за земельні ділянки державної та комунальної власності), Податок та екологічний податок, яке може бути реалізоване платниками виключено на територіях, «на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих збройними формуваннями Російської Федерації», перелік яких визначається Кабінетом Міністрів України.
Постановою Кабінету Міністрів України від 06 грудня 2022 року № 1364 «Деякі питання формування переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією» (далі – Постанова) встановлено, що «перелік територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією» затверджується Міністерством за формою згідно з додатком до Постанови за погодженням з Міністерством оборони України на підставі пропозицій відповідних обласних, Київської міської військових адміністрацій (далі – Перелік).
Наказом Міністерства від 22 грудня 2022 № 309, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 23 грудня 2022 року за № 1668/39004, затверджено Перелік.
З метою належного виконання положень підпунктів 69.14, 69.16, 69.22 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Кодексу необхідно керуватись актуальною інформацією щодо можливості/неможливості застосування Переліку, яка буде розміщена на офіційному вебпорталі ДПС за адресою: https://tax.gov.ua/Головні події.
Відповідно до статті 50 Кодексу платники податків мають право самостійно уточнювати свої узгоджені податкові зобов’язання шляхом подання уточнюючих розрахунків (з урахуванням строків давності, визначених статтею 102 Кодексу) до податкової декларації за формою, чинною на час подання такого розрахунку.
Стосовно питання застосування ставки орендної плати за земельні ділянки комунальної власності територіальної громади міста …… (у відсотках від нормативної грошової оцінки) в розмірі 0 відсотки.
Кодексом визначені повноваження органів місцевого самоврядування щодо встановлення місцевих податків та зборів за правилами, встановленими Кодексом, зокрема сільські, селищні, міські в межах своїх повноважень приймають рішення про встановлення місцевих податків та зборів та податкових пільг зі сплати місцевих податків і зборів до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосовування встановлюваних місцевих податків та/або зборів, та про внесення змін до таких рішень (п. 12.3 ст. 12 Кодексу).
Отже внесення змін до рішень органів місцевого самоврядування, зокрема з місцевих податків і зборів, мають бути прийняті за правилами, встановленими Кодексом.
Зміни щодо встановлення з 01 березня 2022 року по 31 травня 2022 року ставки орендної плати за земельні ділянки комунальної власності територіальної громади міста Києва (у відсотках від нормативної грошової оцінки) в розмірі 0 відс. не внесені до рішення …….. міської ради від 23.06.2011 № 242/5629 «Про встановлення місцевих податків і зборів у м. ……», натомість такі зміни внесені у зазначене вище Рішення про бюджет.
Підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки, в якому встановлюються розмір та умови внесення орендної плати. Органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування, які укладають договори оренди землі, повинні до 01 лютого подавати контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки переліки орендарів, з якими укладено договори оренди землі на поточний рік, та інформувати відповідний контролюючий орган про укладення нових, внесення змін до існуючих договорів оренди землі та їх розірвання до 01 числа місяця, що настає за місяцем, у якому відбулися зазначені зміни (пп. 281.1, 288.4 ст. 288 Кодексу).
Інформація щодо внесення змін до договорів оренди земельних ділянок комунальної власності територіальної громади міста Києва з урахуванням вищевказаних змін відсутня.
З огляду на викладене, у Товариства не виникає підстав щодо застосування ставки орендної плати за земельні ділянки комунальної власності в розмірі 0 відс., встановленої Рішенням.
Звертаємо увагу, що пунктом 102.9 статті 102 Кодексу на період дії правового режиму воєнного, надзвичайного стану, що вводиться в Україні, зупиняється перебіг строків, визначених Кодексом (в тому числі зупинення строків надання індивідуальних податкових консультацій), іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, крім випадків, передбачених Кодексом.
Індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію (пункт 52.2 стаття 52 глави 3 розділу ІІ Кодексу).
© газета "Все про бухгалтерський облік", 2018-2024 Всі права на матеріали, розміщені на сайті газети "Все про бухгалтерський облік" охороняються відповідно до законодавства України. Використання, відтворення таких матеріалів допускаються тільки в межах, установлених законодавством України. При цьому посилання на сайт газети "Все про бухгалтерський облік" є обов'язковим. |
Передплатіть газету "Все про бухгалтерський облік" |
Приєднуйтесь до нас у соцмережах: |