X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 30.11.2022 р. № 2102/ІПК/99-00-21-03-02-06

Державна податкова служба України розглянула звернення
(далі – Товариство)щодо застосування до операцій з постачання запасних частин та комплектуючих до транспортних засобів нульової ставки податку на додану вартість з урахуванням положень постанови Кабінету Міністрів України від 02 березня 2022 року № 178 "Деякі питання обкладення податком на додану вартість за нульовою ставкою у період воєнного стану" (далі – Постанова №
 178)та, керуючись статтею 52 глави 3 розділу ІІ Податкового кодексу України (далі – ПКУ),і з урахуванням позиції Міністерства фінансів України повідомляє.

Як викладено у зверненні,Товариство є розробником та виробником спеціалізованих броньованих автомобілів.Частина сировини, матеріалів та комплектуючих, необхідних для їх виготовлення, імпортується, аінша частина -закуповується у вітчизняних виробників або виготовляється безпосередньо Товариством.Крім того, в даний час Товариство здійснює ремонт військової техніки.

Також Товариство планує додатково окремо здійснювати продаж запасних частин ЗСУ, Національній гвардії України,Міністерству внутрішніх справ України та іншим установам або військовим формуванням. Постачання товарів (запасних частин) буде здійснюватися за грошову компенсацію.

Інформуючи про зазначене, Товариствозвертається з наступними питаннями:

1)чи має право Товариство застосовувати нульову ставку податку на додану вартість до операцій з продажу товарів, а саме запасних частин доспеціалізованої автомобільної техніки, ЗСУ, Національній гвардії, Міністерству внутрішніх справ та іншим установам або військовим формуванням, що утримуються за кошти державного бюджету?;

2) чи розповсюджується дія підпункту "г" пункту 195.1.2 статті 195 ПКУ на зазначені вище операції?;

3) чи входить продаж запасних частин до спеціалізованої автомобільної техніки до операцій з постачання товарів для забезпечення наземного військового транспорту?;

4) за якою ставкою податку на додану вартість оподатковуються постачання ремонтних робіт ЗСУ, Національній гвардії, Міністерству внутрішніх справ та іншим установамабо військовим формуванням за компенсацією, якщо до собівартості наданих робіт включено запасні частини до спеціалізованої техніки?;

5) за якою ставкою податку на додану вартість оподатковується вартість запасних частин, що входить до собівартості наданих ремонтних робіт спеціалізованої техніки, якщо вони надаються за компенсацієюдля потреб ЗСУ, Національній гвардії, Міністерства внутрішніх справ та інших установабо військових формувань?

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, регулюються нормами ПКУ (пункт 1.1 статті 1 розділу І ПКУ).

Статтею 5 розділу ІПКУ визначено, що поняття, правила та положення, установлені ПКУ та законами з питань митної справи, застосовуються виключно для регулювання відносин, передбачених статтею 1 розділу ІПКУ.

У разі якщо поняття, терміни, правила та положення інших актів суперечать поняттям, термінам, правилам та положенням ПКУ, для регулювання відносин оподаткування застосовуються поняття, терміни, правила та положення ПКУ.

Інші терміни, що застосовуються у ПКУ і не визначаються ним, використовуються у значенні, встановленому іншими законами.

У зв’язку з військовою агресією російської федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до пункту 20 частини першої статті 106 Конституції України, Закону України від 12 травня 2015 року № 389-VІІІ "Про правовий режим воєнного стану"(далі – Закон № 389-VІІІ), Указом Президента України від 24 лютого 2022 року
64/2022 "Про введення воєнного стану в Україні" (далі – Указ № 64/2022) на території України введено воєнний стан.
Указ № 64/2022 затверджено ЗакономУкраїни від 24 лютого 2022 року № 2102-IX "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні".

Пунктом 2 Указу № 64/2022 визначено завдання військовому командуванню (Генеральному штабу Збройних Сил України, Командуванню об’єднаних сил Збройних Сил України, командуванням видів, окремих родів військ (сил) Збройних Сил України, управлінням оперативних командувань, командирам військових з’єднань, частин Збройних Сил України, Державної прикордонної служби України, Державної спеціальної служби транспорту, Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України, Національної гвардії України, Служби безпеки України, Служби зовнішньої розвідки України, Управлінню державної охорони України) разом із Міністерством внутрішніх справ України, іншими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування запроваджувати та здійснювати передбачені Законом № 389-VІІІ заходи і повноваження, необхідні для забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави.

Правові основи оподаткування ПДВ встановлено розділом V та підрозділом 2 розділу XX ПКУ.

Згідно з підпунктом "г" підпункту 195.1.2 пункту 195.1 статті 195 розділу V ПКУ за нульовою ставкою оподатковуються операції з постачання товарів для заправки (дозаправки) або забезпечення наземного військового транспорту чи іншого спеціального контингенту Збройних Сил України, що бере участь у миротворчих акціях за кордоном України, або в інших випадках, передбачених законодавством.

З метою виконання мобілізаційних завдань в умовах воєнного стану, введеного Указом № 64/2022, та відповідно до підпункту "г" підпункту 195.1.2 пункту 195.1 статті 195 розділу V ПКУ Постановою № 178 визначено категорії установ, операції з постачання яким товарів для заправки (дозаправки) або забезпечення транспорту для потреб забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави, оподатковуються за нульовою ставкою податку на додану вартість.

Так, до таких установ Постановою № 178 віднесено Збройні Сили України, Національну гвардію України, Службу безпеки України, Службу зовнішньої розвідки України, Державну прикордонну службу України, Міністерство внутрішніх справ України, Державну службу України з надзвичайних ситуацій, Управління державної охорони України, Державну службу спеціального зв’язку та захисту інформації України, інші утворені відповідно до законів України військові формування, їх з’єднання, військові частини, підрозділи, установи або організації, що утримуються за рахунок коштів державного бюджету.

Постанова № 178 набрала чинності з дня її опублікування і застосовується з 24 лютого 2022 року.

Щодо питання 1-3

Норми підпункту "г" підпункту 195.1.2 пункту 195.1 статті 195 розділу V ПКУ та Постанови № 178 встановлюють застосування нульової ставки податку на додану вартість на операції з постачання товарів для заправки (дозаправки) або забезпечення транспорту.

Постановою № 178 не визначено обмежень чи критеріїв щодо видів транспорту, для якого здійснюється постачання товарів для заправки (дозаправки) або забезпечення транспорту.

Нульова ставка податку на додану вартість, відповідно до підпункту "г" підпункту 195.1.2 пункту 195.1 статті 195 розділу V ПКУ та Постанови № 178 застосовується як до операцій з постачання пального (товар для заправки), так і до операцій з постачання будь-яких інших товарів, що використовуються для забезпечення транспорту (інші паливно-мастильні матеріали, оливи, запасні частини, в тому числі для спеціалізованої автомобільної техніки, комплектуючі, охолоджуючі рідини, інструменти та додаткове обладнання, визначені відповідними нормативними та технічними документами), при умові, що такі операції з постачання здійснюються категорії суб’єктів, що визначені Постановою № 178.

Щодо питання 4-5

До операцій з постачання послуг, в тому числі і  послуг з технічного обслуговування та ремонту автомобілів, застосування нульової ставки податку на додану вартість підпунктом "г" підпункту 195.1.2 пункту 195.1 статті 195 розділу VПКУ та Постановою № 178 не передбачено. Операції з надання вказаних послуг підлягають оподаткуванню за ставкою 20 відсотків незалежно від категорії особи, якій такі послуги надаються.

Якщо запасні частини чи інші товари, є складовою частиною певної послуги, наприклад з технічного обслуговування та ремонту автомобілів, та їх вартість включається до загальної вартості такої послуги, то постачання кожної з окремих складових частин такої послуги не розглядається як окремо визначена операція для цілей оподаткування податком на додану вартість. Оподаткуванню податком на додану вартість підлягає операція з постачання послуги в цілому, а не окремих її складових частин в загальновстановленому порядку за ставкою 20 відсотків.

Згідно з нормами чинного законодавства платники податку зобов’язані самостійно декларувати свої податкові зобов’язання та визначати сутність і відповідність здійснюваних ними операцій тим, які перераховані ПКУ.

Пунктом 52.2 статті 52 глави 3 розділу ІІ ПКУ визначено, що індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.