X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 04.10.2022 р. № 1615/ІПК/99-00-24-03-03-06

Державна податкова служба України, керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), розглянула звернення щодо правомірності складання авансового звіту в електронній формі та використання кваліфікованого електронного підпису і повідомляє.

Платник податків у своєму зверненні просить надати індивідуальну податкову консультацію з питання чи може Звіт про використання коштів, виданих на відрядження або під звіт складатися в електронній формі та бути підписаним електронним підписом або кваліфікованим електронним підписом?

Згідно із п.п.170.9.2 п.170.9 ст.170 Кодексу Звіт про використання коштів, виданих на відрядження або під звіт (далі – Звіт), подається за формою, встановленою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, до закінчення п'ятого банківського дня, що настає за днем, у якому платник податку:

а) завершує таке відрядження;

б) завершує виконання окремої цивільно-правової дії за дорученням та за рахунок особи, що видала кошти під звіт.

Форма Звіту та Порядок його складання затверджено наказом Міністерства фінансів України від 28 вересня 2015 року № 841 у редакції наказу Міністерства фінансів України від 10 березня 2016 року № 350 (далі – Порядок).

Так, згідно з п. 2 Порядку дія Порядку поширюється на осіб, що видали платнику податку – фізичній особі кошти на відрядження або під звіт для виконання окремих цивільно-правових дій від імені та за рахунок особи, що їх видала, та платників податків – фізичних осіб, які отримали такі кошти.

Фізична особа, яка отримала такі кошти, заповнює всі графи Звіту, крім: «Звіт перевірено», «Залишок унесений (перевитрата видана) в сумі за касовим ордером», кореспонденції рахунків бухгалтерського обліку, розрахунку суми утриманого податку за несвоєчасно повернуті витрачені кошти на відрядження або під звіт, які заповнюються особою, яка надала такі кошти. Графу «Звіт затверджено» підписує керівник (податковий агент).

Основні організаційно-правові засади електронного документообігу та використання електронних документів встановлює Закон України від 22 травня 2003 року №851-IV «Про електронні документи та електронний документообіг» (далі –Закон №851).

Електронний документ – документ, інформація в якому зафіксована у вигляді електронних даних, включаючи обов’язкові реквізити документа (ст.5 Закону
№851).

Відповідно до ст.6 Закону №851 для ідентифікації автора електронного документа може використовуватися електронний підпис. Створення електронного документа завершується накладанням електронного підпису.

Згідно із п. 12 частини першої ст.1 Закону України від 5 жовтня 2017 року
№ 2155-VIII «Про електронні довірчі послуги» (далі – Закон №2155) електронний підпис –це електронні дані, які додаються підписувачем до інших електронних даних або логічно з ними пов'язуються і використовуються ним як підпис.

Відповідно до п. 23 частини першої ст.1 Закону №2155 кваліфікований електронний підпис –це удосконалений електронний підпис, який створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа.

Враховуючи викладене, оскільки положеннями Порядку не передбачено складання та надання платником податку Звіту в електронному вигляді з накладенням електронного або кваліфікованого електронного підпису, то такий Звіт подається у паперовому вигляді з дотриманням усіх вимог, визначених Кодексом і Порядком.

Відповідно до п. 52.2 ст. 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.