Державна податкова служба України за результатами розгляду звернення Товариства щодо податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки (далі – Податок), та, керуючись статтею 52 глави 3 розділу ІІ Податкового кодексу України (далі − Кодекс), в межах компетенції повідомляє.
У своєму зверненні платник податків без надання підтверджуючих документів повідомив, що здає в оренду виробничо-складські приміщення (далі – Об’єкти).
Враховуючи вищевикладене, платник податків, посилаючись на підпункт «є» підпункту 266.2.2 пункту 266.2 статті 266 Кодексу, просить надати індивідуальну податкову консультацію з наступних питань:
Щодо питання 1.
Ідентифікація будівель здійснюється за їх функціональним призначенням із застосуванням відповідної методики, затвердженої Класифікатором.
У примітках до заповнення колонки 2 «Код типу об’єкта» Додатка 1 та Додатка 2 до податкової декларації з Податку, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 15.11.2018 № 897, зазначено, що у разі відсутності у правовстановлюючих документах на об’єкт нерухомості коду згідно з Класифікатором, з Класифікатора обирається код, який найбільше відповідає типу нерухомості, що зазначений у правовстановлюючих документах.
Разом з тим, оскільки наказом Державного комітету України по стандартизації, метрології та сертифікації від 17.08.2000 № 507, яким затверджено Класифікатор, органом, уповноваженим на ведення класифікатора визначено Державний науково-дослідний інститут автоматизованих систем у будівництві Мінрегіону, то з метою уникнення невірного оподаткування Податком вважаємо за доцільне запропонувати Товариству звернутись до органу, уповноваженому на ведення Класифікатора, за отриманням експертного висновку щодо приналежності Об’єктів до певного класу будівель за Класифікатором.
Підпунктом «є» підпункту 266.2.2 пункту 266.2 статті 266 Кодексу, з об’єктів оподаткування Податком виключені будівлі промисловості, віднесені до групи «Будівлі промислові та склади» (код 125) Класифікатора, що використовуються за призначенням у господарській діяльності суб’єктів господарювання, основна діяльність яких класифікується у секціях B-F КВЕД ДК 009:2010, та не здаються їх власниками в оренду, лізинг, позичку.
Оскільки відповідно до реєстраційних даних інформаційно-телекомунікаційної системи «Податковий блок» основним задекларованим видом господарської діяльності Товариства є роздробна торгівля фармацевтичними товарами в спеціалізованих магазинах (код 47.73 КВЕД ДК 009:2010 секція G «Оптова та роздрібна торгівля; ремонт автотранспортних засобів і мотоциклів»), то на приналежні йому Об’єкти не поширюється дія норми підпункту «є» підпункту 266.2.2 пункту 266.2 статті 266 Кодексу.
Щодо питання 2.
Право встановлення місцевих податків і зборів відповідно до Кодексу визначено виключною компетенцією сільських, селищних, міських рад (ст. 26 Закону України від 21 травня 1997 року № 280/97-ВР «Про місцеве самоврядування в Україні»).
Ця функція прийняття рішення про встановлення місцевих податків та зборів в цілому, зміну розміру їх ставок, об’єкта оподаткування, порядку справляння чи надання податкових пільг, яке тягне за собою зміну податкових зобов’язань платників податків та набирає чинності з початку бюджетного періоду, також закріплена за місцевими радами і п.п. 12.4.3 п. 12.4 ст. 12 Кодексу.
Окремим пунктом Кодексу місцеві ради зобов’язано вирішувати питання щодо встановлення податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки (п. 10.3 ст. 10 Кодексу).
З огляду на викладене для отримання роз’яснень щодо однозначного тлумачення рішень про встановлення ставок місцевих податків і зборів пропонуємо звернутись безпосередньо до місцевого органу самоврядування, який прийняв таке рішення.
Разом з тим зауважуємо, що платники місцевих податків та зборів при визначенні своїх податкових зобов’язань можуть використовувати зведену інформацію, розміщену на офіційному веб-сайті ДПС за адресою: https://tax.gov.ua/zakonodavstvo/podatki-ta-zbori/stavki-mistsevih-podatkiv-ta-zboriv/kiivska-oblast/zvedena-informatsiya/. Такі платники звільняються від відповідальності у разі, якщо у зведеній інформації, розміщеній на офіційному веб-сайті, виявлено помилку, що містить розбіжності між даними контролюючих органів та даними офіційно оприлюдненого рішення про встановлення місцевих податків та/або зборів або про внесення змін до таких рішень. У такому разі до таких платників податку штрафні санкції та пеня, передбачені Кодексом за порушення податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, що спричинені такою помилкою, не застосовуються, підстав для притягнення платника податків та/або його посадових осіб до відповідальності немає.
Звертаємо увагу, що пунктом 102.9 статті 102 Кодексу на період дії правового режиму воєнного, надзвичайного стану, що вводиться в Україні, зупиняється перебіг строків, визначених Кодексом (у тому числі зупинення строків надання індивідуальних податкових консультацій), іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, крім випадків, передбачених Кодексом.
Індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію (пункт 52.2 статті 52 глави 3 розділу ІІ Кодексу).
© газета "Все про бухгалтерський облік", 2018-2024 Всі права на матеріали, розміщені на сайті газети "Все про бухгалтерський облік" охороняються відповідно до законодавства України. Використання, відтворення таких матеріалів допускаються тільки в межах, установлених законодавством України. При цьому посилання на сайт газети "Все про бухгалтерський облік" є обов'язковим. |
Передплатіть газету "Все про бухгалтерський облік" |
Приєднуйтесь до нас у соцмережах: |