Державна податкова служба України на звернення Товариства щодо реалізації норм Закону України від 30 листопада 2021 року № 1914 – ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень» (далі – Закон), керуючись пунктом 52.2 статті 52 глави 3 розділу ІІ Податкового кодексу України (далі – Кодекс), повідомляє.
У своєму зверненні Товариство, поінформувало, що Законом України від 30 листопада 2021 року № 1914-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень» (далі – Закон), зокрема збільшено ставки екологічного податку, визначених статтями 243, 245, 246 Кодексу та рентної плати за спеціальне використання води (далі – Плата), встановлених пунктом 255.5 статті 255 Кодексу.
Враховуючи викладене Товариство, посилаючись на п.п. 4.1.4 та п. 4.1.9 п. 4.1 ст. 4 Кодексу, просить надати індивідуальну податкову консультацію з питання дати набрання чинності Законом, у частині збільшення ставок Податку та Плати.
Відповідно до п.п. 4.1.4 п. 4.1 ст. 4 Кодексу презумпція правомірності рішень платника податку в разі, якщо норма закону чи іншого нормативно-правового акта, виданого на підставі закону, або якщо норми різних законів чи різних нормативно-правових актів припускають неоднозначне (множинне) трактування прав та обов’язків платників податків або контролюючих органів, внаслідок чого є можливість прийняти рішення на користь як платника податків, так і контролюючого органу.
Разом з тим п.п. 4.1.9 п. 4.1 ст. 4 Кодексу визначено, що стабільність – зміни до будь-яких елементів податків та зборів не можуть вноситися пізніш як за шість місяців до початку нового бюджетного періоду, в якому будуть діяти нові правила та ставки. Податки та збори, їх ставки, а також податкові пільги не можуть змінюватися протягом бюджетного року.
Разом з тим Конституція України згідно з ст. 8 Конституції України має найвищу юридичну силу. Закони та інші нормативно-правові акти приймаються на основі Конституції України і повинні відповідати їй.
Частиною другою ст. 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до частини п’ятої статті 94 Конституції України Закон набирає чинності через десять днів з дня його офіційного оприлюднення, якщо інше не передбачено самим законом, але не раніше дня його опублікування.
Тобто нове нормативне регулювання застосовується з дня набрання ним чинності або з дня, встановленого цим нормативно-правовим актом, але не раніше дня його офіційного опублікування.
Таким чином датою набрання чинності Законом, яка визначена пунктом 1 розділу ІІ Прикінцевих положень Закону є 01 січня 2022 року.
Водночас дата набрання чинності Законом у частині зміни ставок Податку визначена абзацом восьмим частини четвертої пункту 95 Закону, а саме:
за податковими зобов’язаннями з Податку, що виникли:
з 1 січня 2022 року до 31 грудня 2022 року включно, ставки Податку становлять 30 відсотків ставок, передбачених пунктами 245.1 і 245.2 статті 245 Кодексу;
з 1 січня 2023 року до 31 грудня 2023 року включно, ставки Податку становлять 60 відсотків ставок, передбачених пунктами 245.1 і 245.2 статті 245 Кодексу;
з 1 січня 2024 року до 31 грудня 2024 року включно, ставки Податку становлять 90 відсотків ставок, передбачених пунктами 245.1 і 245.2 статті 245 Кодексу;
з 1 січня 2025 року, ставки Податку становлять 100 відсотків ставок, передбачених пунктами 245.1 і 245.2 статті 245 Кодексу.
Ставки Податку, визначені ст. 246 Кодексу, та ставки Плати, визначені п. 255.5 ст. 255 Кодексу, набирають чинності згідно з пунктом 1 Прикінцевих положень Закону з 01 січня 2022 року.
Звертаємо увагу, що п. 102.9 ст. 102 Кодексу на період дії правового режиму воєнного, надзвичайного стану, що вводиться в Україні, зупиняється перебіг строків, визначених Кодексом (у тому числі зупинення строків надання індивідуальних податкових консультацій), іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, крім випадків, передбачених Кодексом.
Індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію (пункт 52.2 статті 52 глави 3 розділу ІІ Кодексу).
|
|
© газета "Все про бухгалтерський облік", 2018-2024 Всі права на матеріали, розміщені на сайті газети "Все про бухгалтерський облік" охороняються відповідно до законодавства України. Використання, відтворення таких матеріалів допускаються тільки в межах, установлених законодавством України. При цьому посилання на сайт газети "Все про бухгалтерський облік" є обов'язковим. |
Передплатіть газету "Все про бухгалтерський облік" |
Приєднуйтесь до нас у соцмережах: |