X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ГУ ДПС У РІВНЕНЬСЬКІЙ ОБЛАСТІ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 17.10.2022 р. № 1715/ІПК/17-00-04-03-10

Головне управління ДПС у Рівненській області за результатами розгляду звернення щодо порядку заповнення акту приймання виконаних підрядних робіт та розрахунку договірної ціни в актах приймання виконаних підрядних робіт та керуючись статтею 52 глави 3 розділу ІІ Податкового Кодексу України (далі – Кодекс), у межах компетенції повідомляє.

У своєму зверненні платник податків повідомив, що є  платником єдиного податку третьої групи що використовує особливості оподаткування, встановлені підпунктом 9.3 пункту 9 підрозділу 8 розділу XX "Перехідні положення" Кодексу. Одним із видів діяльності Товариства є надання будівельних послуг. Підприємства, що виконують будівельні, монтажні та інші підрядні роботи із залученням коштів підприємств, установ та організацій складають акт приймання виконаних підрядних робіт форми № КБ-2в. У розділі VIII форми № КБ-2в відображаються суми податків, зборів, обов’язкових платежів встановлених чинним законодавством і не врахованих як складові вартості будівництва. Виходячи з Положення (стандарт) бухгалтерського обліку 16 "Витрати" (пункти 11,15 і 18) єдиний податок не входить до виробничої собівартості будівельно-монтажних робіт, а відноситься до адміністративних витрат.

Враховуючи вищевикладене, Товариство просить надати індивідуальну податкову консультацію з  наступних питань:

1) щодо можливості відображення суми єдиного податку за ставкою 2 відсотки у формі № КБ-2в в розділі X;

2) яким чином розраховується сума єдиного податку в договірній ціні та актах приймання виконаних підрядних робіт форми №КБ-2в.

 

Щодо питання 1,2.

Відповідно до пункту 18 Положення (стандарт) бухгалтерського обліку 16 "Витрати", яке затверджене наказом Міністерства фінансів України від 31.12.1999 № 318 зі змінами, до адміністративних витрат відносяться, зокрема, такі загальновиробничі витрати, спрямовані на обслуговування та управління підприємством, як податки, збори та інші передбачені законодавством обов’язкові платежі (крім податків, зборів та обов’язкових платежів, що включаються до виробничої собівартості продукції, робіт, послуг).

Функції контролюючих органів визначені статтею 191 Кодексу. Зокрема, контролюючі органи здійснюють адміністрування податків, зборів, платежів; контролюють своєчасність подання платниками податків та платниками єдиного внеску передбаченої законом звітності (декларацій, розрахунків та інших документів, пов’язаних з обчисленням і сплатою податків, зборів, платежів), своєчасність, достовірність, повноту нарахування та сплати податків, зборів, платежів.

Міністерством розвитку громад та  територій України (Мінрегіон) наказом "Деякі питання ціноутворення в будівництві" від 25.06.2021 №162 (чинний з 01.10.2021)  затверджено Порядок застосування кошторисних норм та нормативів з ціноутворення при визначені вартості будівництва та Порядок застосування кошторисних норм та нормативів з ціноутворення при визначені вартості проектних, науково-проектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво. У додатках до Порядків затверджені форми первинного обліку у будівництві, зокрема акт приймання виконаних будівельних робіт.

Загальні умови укладання та виконання договорів підряду в капітальному будівництві (далі – Загальні умови) затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 01 серпня 2005 року №668 зі змінами.

Так, пунктом 1 Загальних положень визначено, що Загальні умови відповідно до Цивільного кодексу України визначають порядок укладання та виконання договорів підряду на проведення робіт з нового будівництва, реконструкції, реставрації та капітального ремонту об’єкта будівництва.

Відповідно до термінології Загальних умов договірна ціна – визначена на основі кошторису, узгоджена сторонами і обумовлена у договорі підряду ціна (вартість)  робіт.

Документи про виконання договору підряду – документи про хід виконання договору підряду, відповідність робіт і матеріальних ресурсів нормативним вимогам та здійснення контролю за виконанням договірних зобов’язань (журнали виконання робіт, акти та довідки про виконані роботи, акти на приховані роботи та конструкції, паспорти, сертифікати, акти на випробовування устаткування, журнали авторського нагляду, матеріали перевірок тощо).

Питання договірних відносин між суб’єктами господарювання в частині формування договірної ціни та порядку заповнення акту приймання виконаних будівельних робіт не регулюються відносинами, що виникають у сфері справляння податків і зборів.

Відповідно до Положення про Міністерство розвитку громад та  територій України (Мінрегіон), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30.04.2014 №197 Мінрегіон є головним органом у системі центральних органів виконавчої влади,  що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері будівництва та відповідно до покладених на нього завдань  зокрема затверджує будівельні норми, методологію проектування будівництва та реконструкції об’єктів забезпечує формування кошторисно-нормативної бази, визначення порядку її застосування у будівництві, що здійснюється із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій узагальнює практику застосування законодавства з питань, що належать до його компетенції.

Отже, з питань зазначених у зверненні щодо порядку заповнення акту приймання виконаних підрядних робіт та розрахунку договірної ціни в актах приймання виконаних підрядних робіт,  пропонуємо звернутись до Міністерства розвитку громад та територій України.

Індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер  може використовуватись виключно платником податків, якому надано таку консультацію (пункт 52.2 статті 52 глави 3 розділу ІІ Кодексу).