X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 21.10.2022 р. № 1756/ІПК/99-00-07-06-01-06

Державна податкова служба України розглянула звернення Товариства з обмеженою відповідальністю про надання індивідуальної податкової консультації щодо можливості продовження документальних позапланових перевірок, що проводяться контролюючими органами, та керуючись статтею 52 глави 3 розділу ІІ Податкового кодексу України (далі – Кодекс), в межах компетенції повідомляє.

У своєму зверненні платник податків повідомив, що виникла необхідність у роз’ясненні норм податкового законодавства щодо можливості продовження термінів проведення документальних позапланових перевірок, що проводяться контролюючими органами.

Враховуючи вищевикладене, платник податків просить надати індивідуальну податкову консультацію з таких питань:

  1. Чи має право контролюючий орган на продовження строку проведення

перевірки з підстав визначених абзацем 9 пунктом 82.2 статтею 82 Кодексу, якщо платник податку не скористався своїм правом наданим пунктом 44.7 статтю 44 Кодексу, тобто правом на подання документів нарочно (поштовим відправленням) до контролюючого органу у разі якщо посадова особа контролюючого органу, яка здійснює перевірку, відмовляється з будь-якої причин від врахування документів, наданих платником податків під час проведення перевірки?

 

  1. Який порядок дій посадових  осіб контролюючого органу у разі якщо

документи платником податків надані менше ніж за три дні до завершення проведення перевірки, яких саме документів не стосується та якими чином такі документи мають бути подані платником податку?

  1. Чи    має      право   посадова   особа   контролюючого   органу   під    час

проведення перевірок впродовж строку їх проведення вимагати якісь додаткові (інші) документи які пов’язані із проведенням перевірки, однак котрі не вимагались в перший день перевірки?

  1. Чи    матиме   право      контролюючий   орган   на   продовження строку

проведення перевірки з підстав визначених абзацем 9 пунктом 82.2 статтею 82 Кодексу, у разі якщо на вимогу контролюючого органу про надання додаткових документів, що отримані за три дні до завершення строку проведення перевірки, такі документи надані платником за два дні до завершення такої перевірки?

 

Відповідно до підпункту 19ˡ.1.28 пункту 19ˡ. статті 19ˡ Кодексу до функцій контролюючих органів належить, зокрема, надання індивідуальних податкових консультацій, інформаційно – довідкових послуг з питань податкового та іншого законодавства, контроль за додержанням якого покладено на контролюючого органи.

 

Щодо питань 1, 2, 4.

Відповідно до абзацу 1 пункту 44.7 статті 44  Кодексу у разі якщо посадова особа контролюючого органу, яка здійснює перевірку, відмовляється з будь-яких причин від врахування документів, наданих платником податків під час проведення перевірки, платник податків має право до закінчення перевірки надіслати листом з повідомленням про вручення та з описом вкладеного або надати безпосередньо до контролюючого органу, який проводить перевірку, копії таких документів (засвідчені печаткою платника податків (за наявності печатки) та підписом платника податків - фізичної особи або посадової особи платника податків - юридичної особи).

Зазначимо, що у разі якщо платник податків надає менше ніж за три робочі дні до дня завершення перевірки документи контролюючому органу або якщо, надіслані у порядку, передбаченому  абзацем першим пункту 44.7 статті 44 Кодексу документи надійшли до контролюючого органу менше ніж за вищевказаний термін, то проведення перевірки може бути додатково продовжено на строк три робочі дні.

Водночас, статтею 82 Кодексу визначено строки проведення перевірок.

Так, пунктом 82.1 передбачено що, тривалість перевірок, визначених у статті 77 Кодексу, не повинна перевищувати 30 робочих днів для великих платників податків, щодо суб'єктів малого підприємництва - 10 робочих днів, інших платників податків - 20 робочих днів.

Продовження строків проведення перевірок, визначених у статті 77 Кодексу, можливе за рішенням керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу не більш як на 15 робочих днів для великих платників податків, щодо суб'єктів малого підприємництва - не більш як
на 5 робочих днів, інших платників податків - не більш як на 10 робочих днів.

Тривалість перевірок, визначених у статті 78 Кодексу, не повинна перевищувати 15 робочих днів для великих платників податків, щодо суб'єктів малого підприємництва - 5 робочих днів, для фізичних осіб - підприємців, які не мають найманих працівників, за наявності умов, визначених в абзацах третьому - восьмому цього пункту, - 3 робочі дні, інших платників
податків - 10 робочих днів.

Продовження строків проведення перевірок, визначених у статті 78 Кодексу, можливе за рішенням керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу не більш як на 10 робочих днів для великих платників податків, щодо суб'єктів малого підприємництва - не більш як
на 2 робочих дні, інших платників податків - не більш як на 5 робочих днів.

У разі якщо під час проведення перевірки платник податків надає документи менше ніж за три робочі дні до дня її завершення або якщо надіслані у порядку, передбаченому абзацом першим пункту 44.7 статті 44 Кодексу, документи надійшли до контролюючого органу менше ніж за три робочі дні до дня завершення перевірки, проведення перевірки може бути додатково продовжено до строків, встановлених цим пунктом на строк три робочі дні.

Щодо питання 3.

Обов’язки платника податків встановлено статтею 16 Кодексу, серед яких обов’язковим є ведення в установленому порядку обліку доходів і витрат, складання звітності, що стосується обчислення і сплати податків та зборів, а також подання до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітності та інших документів, пов’язаних з обчисленням і сплатою податків та зборів.

Відповідно до підпункту 19ˡ.1.2 пункту 19ˡ. статті 19ˡ Кодексу контролюючі органи здійснюють адміністрування податків, зборів, платежів, у тому числі проводять відповідно до законодавства перевірки та звірки платників податків.

Контролюючі органи для здійснення функцій, визначених законом відповідно до підпункту 20.1.2 пункту 20.1 статті 20 Кодексу, мають право отримувати безоплатно від платників податків, у тому числі благодійних та інших неприбуткових організацій, усіх форм власності у порядку, визначеному законодавством, довідки, копії документів, засвідчені підписом платника або його посадовою особою та скріплені печаткою (за наявності), про фінансово-господарську діяльність, отриманні доходи,  видатки платників податків та іншу інформацію, пов’язану з обчисленням та сплатою податків, зборів, платежів, про дотримання вимог законодавства, здійснення контролю за яким покладено на контролюючі органи, а також фінансову та статистичну звітність у порядку та на підставах, визначених законом.

Відповідно до підпункту 20.1.6 пункту 20.1 статті 20 Кодексу контролюючі органи мають право запитувати та вивчати під час проведення перевірок первинні документи, що використовуються в бухгалтерському обліку, регістри, фінансову, статистичну та іншу звітність, пов'язану з обчисленням і сплатою податків, зборів, платежів, виконанням вимог законодавства, контроль за додержанням якого покладено на контролюючі органи.

Згідно з пунктом 44.1 статті 44 Кодексу для цілей оподаткування платники податків зобов'язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов'язаних з визначенням об'єктів оподаткування та/або податкових зобов'язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.

Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим цього пункту.

Відповідно до вимог пункту 85.2 статті 85 Кодексу платник податків зобов'язаний надати посадовим (службовим) особам контролюючих органів у повному обсязі всі документи, що належать або пов'язані з предметом перевірки. Такий обов'язок виникає у платника податків після початку перевірки.

Індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватись виключно  платником податків, якому надано таку консультацію (пункт 52.2  статті 52 глави 3 розділу ІІ Кодексу).