Державна податкова служба України за результатами розгляду звернення щодо оподаткування доходів, отриманих від провадження грального бізнесу у гральних закладах казинота керуючись ст. 52Податкового кодексу України (далі –Кодекс), в межах компетенції повідомляє.
У своєму зверненні Товариство повідомляє, щоздійснюєгосподарську діяльність у сфері організації та проведення азартних ігор у гральних закладах казино.
Діяльність Товариства здійснюється наступним чином:
У подальшому гравець має право звернутися з проханням повернути залишок коштів, який залишився після гри, або виплатити суму виграшу з урахуванням суми авансу.
Враховуючи викладене, Товариство просить надати індивідуальну податкову консультацію з наступних питань:
1. Як визначається дохід, отриманий від провадження азартних ігор з використанням гральних автоматів, згідно з п. 136.4 ст. 136 Кодексу.
2. Який документ буде достатнім Товариству для підтвердження повернення коштівгравцю, раніше отриманих як попередня оплата?
Щодо питання 1.
Правові засади здійснення державного регулювання господарської діяльності у сфері організації та проведення азартних ігор визначені Законом України від 14.07.2020 № 768-ІХ «Про державне регулювання діяльності щодо організації та проведення азартних ігор» (далі – Закон № 768).
Відповідно до Закону № 768 організатор азартних ігор в залах гральних автоматів – юридична особа – резидент України, яка на підставі отриманої ліцензії має право здійснювати діяльність з організації та проведення азартних ігор в залах гральних автоматів відповідно до цього Закону.
Пунктом 25 частини першої ст. 1 Закону № 768 визначено, що Державна система онлайн-моніторингу – спеціалізований програмно-апаратний комплекс, призначений для забезпечення здійснення моніторингу господарської діяльності організаторів азартних ігор, забезпечення відповідності ліцензійним умовам та технічним стандартам; отримання або передачі інформації в режимі реального часу від (до) відповідного грального обладнання через мережу Інтернет або інші канали зв'язку, збору, обробки, накопичення та реєстрації інформації про прийняті ставки, виплачені виграші (призи), здійснені виплати та інші операції, пов'язані з організацією та проведенням азартних ігор, забезпечення захисту інформації від втрати, розкрадання, спотворення, підробки, несанкціонованих дій щодо її знищення, модифікації, копіювання тощо, від несанкціонованого доступу через мережу Інтернет, а також для забезпечення принципу відповідальної гри.
Онлайн-система організації та проведення азартних ігор
(онлайн-система) – сукупність технічних, програмних та програмно-апаратних засобів, що забезпечує (у тому числі в мережі Інтернет) організацію та проведення азартних ігор, збір даних про прийняті ставки, їх облік та реєстрацію, визначення, облік та виплату виграшів (призів), а також здійснення інших операцій, пов'язаних з організацією та проведенням азартних ігор, та зберігання відповідної інформації (п. 36 частини першої ст. 1 Закону № 768).
При цьому, відповідно до частини першої ст. 23 Закону № 768 онлайн-система організатора азартних ігор повинна забезпечувати фіксацію кожної операції з прийняття ставки, виплати (видачі) виграшу (призу), здійснення виплати та інші операції, пов'язані з організацією та проведенням азартних ігор, захист даних від втрати, перекручення, підробки, знищення, копіювання, несанкціонованого доступу та будь-якого іншого стороннього (несанкціонованого) втручання в роботу онлайн-системи організатора азартних ігор.
Згідно з п. 19 частини першої ст. 1 Закону № 768 гральний автомат – спеціальне технічне обладнання, що призначене та/або використовується для проведення азартних ігор, результат яких визначається без участі працівників організатора азартних ігор або інших осіб виключно шляхом використання генератора випадкових чисел.
Частиною першою ст. 29 Закону № 768 визначено, що прийняття коштів, повернення коштів, внесених гравцями для участі в азартних іграх у гральних закладах казино, обмін коштів на ігрові замінники гривні та виплата (видача) виграшів (призів) у розмірі граничних сум розрахунків готівкою, встановлених Національним банком України, здійснюються виключно через каси із дотриманням вимог законодавства щодо застосування реєстраторів розрахункових операцій.
Також, п. 50 Ліцензійних умов провадження діяльності у сфері організації та проведення азартних ігор у гральних закладах казино, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 21.12.2020 № 1341 визначає, що онлайн-система організатора азартних ігор повинна забезпечувати прийняття ставки та фіксацію кожної операції з прийняття ставки, виплати (видачі) виграшу (призу), здійснення виплати та інші операції, пов'язані з організацією та проведенням азартних ігор у гральному закладі казино, захист даних від втрати, перекручення, підробки, знищення, копіювання, несанкціонованого доступу та будь-якого іншого стороннього (несанкціонованого) втручання в роботу онлайн-системи організатора азартних ігор.
Відповідно до пп. 134.1.6 п. 134.1 ст. 134 Кодексу об'єктом оподаткування податком на прибуток підприємств є дохід, отриманий від азартних ігор з використанням гральних автоматів, що підлягає оподаткуванню згідно з пунктом 141.5 статті 141 Кодексу.
Особливості оподаткування букмекерської діяльності, азартних ігор (у тому числі казино) визначені п. 141.5 ст. 141 Кодексу.
Згідно з п.п. 141.5.1 п. 141.5 ст. 141 Кодексу суб’єкти, що здійснюють букмекерську діяльність, організацію та проведення азартних ігор (у тому числі казино) одночасно з податком на прибуток за ставкою, визначеною у п. 136.1 ст. 136 Кодексу, сплачують податок на дохід за ставками, визначеними у підпунктах 136.4.1, 136.4.2 п. 136.4 ст. 136 Кодексу.
Нарахований суб’єктом, що здійснює букмекерську діяльність, організацію та проведення азартних ігор (у тому числі казино), податок на дохід за ставками, визначеними в підпунктах 136.4.1, 136.4.2 п. 136.4 ст. 136 Кодексу, не є різницею та не зменшує фінансовий результат до оподаткування такого суб'єкта.
Під час провадження букмекерської діяльності, азартних ігор (у тому числі казино) одночасно із ставкою податку на прибуток, визначеною у п. 136.1 цієї статті, ставка податку на дохід встановлюється у розмірі:
10 відсотків від доходу, отриманого від азартних ігор з використанням гральних автоматів (п.п. 136.4.1 п. 136.1 ст. 136 Кодексу);
18 відсотків від доходу, отриманого від букмекерської діяльності, азартних ігор (у тому числі казино), крім доходу, отриманого від азартних ігор з використанням гральних автоматів, зменшеного на суму виплачених виплат гравцю (п.п. 136.4.1 п. 136.1 ст. 136 Кодексу).
При цьому, п. 136.5 ст. 136 Кодексу визначено, що податок на дохід, визначений як об'єкт оподаткування у підпунктах 134.1.4, 134.1.5 п. 134.1 ст. 134 Кодексу, є частиною податку на прибуток.
Слід зазначити, що поняття«дохід» Кодексом не визначено.
Відповідно до п. 5.3 ст. 5 Кодексуінші терміни, що застосовуються у цьому Кодексі і не визначаються ним, використовуються у значенні, встановленому іншими законами.
Підпунктом 14.1.84 п. 14.1 ст. 14 Кодексу визначено, що інші терміни для цілей розділу III використовуються у значеннях, визначених Законом України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», національними положеннями (стандартами) бухгалтерського обліку і міжнародними стандартами фінансової звітності, введеними в дію відповідно до законодавства.
Методологічні засади формування в бухгалтерському обліку інформації про доходи підприємства та її розкриття у фінансовій звітності визначено у Національному положенні (стандарту) бухгалтерського обліку 15 «Дохід», затвердженому наказом Міністерства фінансів України від 29.11.1999 № 290, який зареєстровано в Міністерстві юстиції України за № 860/4153 14.12.1999 (далі – П(С)БО 15).
Відповідно до п. 5 П(С)БО 15 дохід визнається під час збільшення активу або зменшення зобов'язання, що зумовлює зростання власного капіталу (за винятком зростання капіталу за рахунок внесків учасників підприємства), за умови, що оцінка доходу може бути достовірно визначена.
Отже, дохід отриманий від діяльності з проведення азартних ігор з використанням гральних автоматів за звітний податковий період визначається виходячи з національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності.
Таким чином, дохід організаторів азартних ігорз використанням гральних автоматівдля цілей оподаткування податком на прибуток підприємств відповідно до положень п. 141.5 ст. 141 Кодексу визначається виходячи ізсуми доходу, отриманого від азартних ігор з використанням гральних автоматів, визначеного за правилами бухгалтерського обліку,яка незменшуєтьсяна суму здійснених виплат гравцям.
При цьомузазначаємо, регулятором з питань методології бухгалтерського обліку та фінансової звітності відповідно до частини другої ст. 6 Закону України
від 16 липня 1999 року № 996-ХІV «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» є Міністерство фінансів України.
Отже, питаннявизначення у бухгалтерському облікудоходів, отриманих від азартних ігор з використанням гральних автоматів, належить до компетенції Міністерства фінансів України.
Сума доходу, отриманого від діяльності з проведення азартних ігор з використанням гральних автоматів, відображається у рядку 11 податкової декларації з податку на прибуток підприємств, форма якої затверджена наказом Міністерства фінансів України від 20.10.2015 № 897 (далі – Декларація).
У рядку 12 Декларації зазначається податок на дохід від діяльності з проведення азартних ігор з використанням гральних автоматів за звітний (податковий) період.
Щодо питання 2.
Згідно з пунктом 1 розділу ІІІ Положення про форму та зміст розрахункових документів/електронних розрахункових документів, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 21.01.2016 № 13, фіскальний касовий чек видачі коштів – розрахунковий документ/електронний розрахунковий документ, створений у паперовій та/або електронній формі (електронний розрахунковий документ) реєстратором розрахункових операцій або програмним реєстратором розрахункових операцій під час проведення розрахунків у разі видачі коштів покупцеві під час повернення товару, рекомпенсації послуги, прийнятті цінностей під заставу та в інших випадках.
Тобто, фіскальний касовий чек видачі коштів, створений реєстратором розрахункових операцій або програмним реєстратором розрахункових операцій, буде документом для підтвердження повернення, раніше отриманих, як попередня оплата, коштів гравцю.
Індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію(п. 52.2 ст. 52 Кодексу).
© газета "Все про бухгалтерський облік", 2018-2024 Всі права на матеріали, розміщені на сайті газети "Все про бухгалтерський облік" охороняються відповідно до законодавства України. Використання, відтворення таких матеріалів допускаються тільки в межах, установлених законодавством України. При цьому посилання на сайт газети "Все про бухгалтерський облік" є обов'язковим. |
Передплатіть газету "Все про бухгалтерський облік" |
Приєднуйтесь до нас у соцмережах: |