X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 14.09.2022 р. № 1460/ІПК/99-00-04-03-03-06

Державна податкова служба України за результатами розгляду звернення Підприємства про можливість застосування спрощеної системи оподаткування у разі реорганізації шляхом приєднання та порядок оподаткування податком на прибуток поворотної фінансової допомоги, та, керуючись статтею 52 глави 3 розділу ІІ Податкового кодексу України (далі – Кодекс), в межах компетенції повідомляє.

У своєму зверненні Підприємство повідомило, що є платником єдиного податку четвертої групи. Підприємство набуло 100 відсотків частки у статутному капіталі ТОВ «Млинівці» (далі – Товариство). Товариство є платником інших податків і зборів, визначених Кодексом. Підприємство як єдиний учасник Товариства має намір прийняти рішення про реорганізацію Товариства шляхом приєднання його до Підприємства.

Враховуючи вищевикладене, Підприємство просить надати індивідуальну податкову консультацію з наступних питань:

  1. Чи буде збережений за Підприємством статус платника єдиного податку четвертої групи після приєднання до нього Товариства, яке є платником інших податків і зборів, визначених Кодексом?

2. Чи підлягатиме оподаткуванню податком на прибуток підприємств поворотна фінансова допомога, надана Підприємством Товариству та неповернена на дату затвердження передавального акту?

 

Щодо питання 1

Особливості застосування спрощеної системи оподаткування, обліку та звітності визначено главою 1 розділу XIV Кодексу.

Щорічне підтвердження статусу платника єдиного податку четвертої групи для сільськогосподарських товаровиробників здійснюється відповідно до                підпунктів 298.8.1 - 298.8.4 пункту 298.8 статті 298 Кодексу.

Зокрема, четверту групу можуть підтвердити на наступний календарний рік сільськогосподарські товаровиробники, у яких частка сільськогосподарського товаровиробництва за попередній податковий (звітний) рік дорівнює або перевищує 75 відсотків,  відсутній податковий борг станом на 1 січня базового (звітного) року та дотримано вимоги щодо подання не пізніше 20 лютого поточного року податкової звітності платника єдиного податку четвертої групи, визначеної підпунктом 298.8.1 пункту 298.8 статті 298 Кодексу.

Частиною першою статті 104 Цивільного кодексу України (далі – ЦКУ) визначено, що юридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. У разі реорганізації юридичних осіб майно, права та обов'язки переходять до правонаступників.

Абзацом п’ятим підпункту 291.4.3 пункту 291.4 статті 291 Кодексу визначено, що якщо сільськогосподарський товаровиробник реорганізується шляхом приєднання згідно з відповідними нормами ЦКУ, то норма щодо дотримання частки сільськогосподарського товаровиробництва, яка дорівнює 75 відсотків за попередній податковий (звітний) рік, поширюється на усіх учасників такої реорганізації.

Таким чином, у разі дотримання усіма суб’єктами господарювання, що   реорганізуються шляхом приєднання, вимог щодо дотримання частки  сільськогосподарського товаровиробництва, яка дорівнює або перевищує                75 відсотків за попередній податковий (звітний) рік, та інших вимог, визначених гл. 1 розд. XIV Кодексу, Підприємство не втратить статут платника єдиного податку четвертої групи.

Водночас зазначаємо, необхідною умовою правильного застосування податкового законодавства є встановлення всіх суттєвих обставин здійснення відповідних господарських операцій та детального вивчення всіх первинних документів та регістрів бухгалтерського обліку, оформленням яких вони супроводжувались.

 

Щодо питання 2

Відповідно до підпункту 14.1.257 пункту 14.1 статті 14 Кодексу поворотною фінансовою допомогою є сума коштів, що надійшла платнику податків у користування за договором, який не передбачає нарахування процентів або надання інших видів компенсацій у вигляді плати за користування такими коштами, та є обов'язковою до повернення.

Об’єктом оподаткування податком на прибуток підприємств відповідно до підпункту 134.1.1 пункту 134.1 статті 134 Кодексу є прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, на різниці, які визначені відповідними положеннями цього Кодексу.

Кодексом не передбачено різниць для коригування фінансового результату до оподаткування платником податку на прибуток підприємств при визначенні об’єкта оподаткування таким податком за операціями з отримання від підприємства, що знаходиться на спрощеній системі оподаткування, обліку та звітності, поворотної фінансової допомоги, неповерненої на дату затвердження передавального акту при проведенні реорганізації шляхом приєднання.

Такі операції відображаються при визначенні фінансового результату до оподаткування та відповідно об’єкта оподаткування податком на прибуток підприємств згідно з правилами бухгалтерського обліку.

Регулювання питань методології бухгалтерського обліку та фінансової звітності здійснюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері бухгалтерського обліку, затверджує національні положення (стандарти) бухгалтерського обліку, національні положення (стандарти) бухгалтерського обліку в державному секторі, інші нормативно-правові акти щодо ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності (частина друга статті 6 Закону України                          від 16 липня 1999 року № 996-XIV «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» зі змінами та доповненнями).

Додатково повідомляємо, що відповідно до пункту 528 та підпункту 69.9 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX Перехідних положень Кодексу тимчасово, зупиняється перебіг строків, встановлених, зокрема статтями 52 і 53 Кодексу щодо надання контролюючими органами індивідуальних податкових консультацій в письмовій формі.

Індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію (пункт 52.2 статті 52 глави 3 розділу ІІ Кодексу).