X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 20.09.2022 р. № 1494/ІПК/99-00-04-01-04-06

Державна податкова служба України за результатами розгляду звернення Товариства  щодо плати за землю (далі – Плата) та, керуючись ст. 52 глави 3 розділу ІІ Податкового кодексу України (далі − Кодекс), в межах компетенції повідомляє.

У своєму зверненні Товариство повідомило, що на підставі витягу із технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок (далі – Нормативна оцінка, Ділянки), сформованого 01.02.2022 та виданого 02.02.2022 Управлінням надання адміністративних послуг Головного управління Держгеокадастру у Миколаївській області № 1674/34-22, величина Нормативних оцінок Ділянок у порівнянні з 2021 роком зменшилась.

Враховуючи вищевикладене, Товариство просить надати індивідуальну податкову консультацію щодо правомірності застосування Нормативних оцінок Ділянок, визначених у витягу із технічної документації про Нормативну оцінку Ділянок, для обчислення податкових зобов’язань з Плати за 2022 рік.

Розрахунок податкових зобов’язання з Плати включає елемент бази оподаткування – Нормативну оцінку Ділянки.

Кодексом передбачено, що платники Плати при поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подають витяг із технічної документації про Нормативну оцінку Ділянки. Необхідність у поданні витягу із технічної документації про Нормативну оцінку Ділянки виникає у платників Плати у разі затвердження у визначеному законом порядку нової Нормативної оцінки Ділянки (п. 286.2 ст. 286 Кодексу).

Земельним кодексом України передбачено, що грошова оцінка земельних ділянок проводиться за методикою, яка затверджується Кабінетом Міністрів України (частина п’ята ст. 201 Земельного кодексу України).

Постановою Кабінету Міністрів України від 03 листопада 2021 року № 1147 затверджено Методику нормативної грошової оцінки земельних ділянок (далі – Постанова, Методика), яка визначає особливості виконання, затвердження та набрання чинності технічної документації про Нормативну оцінку Ділянок.

Правові засади виконання оцінки земель, забезпечення виконання оцінки земель, інформаційного забезпечення оподаткування земель визначено Законом України від 11 грудня 2003 року № 1378-ІV «Про оцінку земель» (далі – Закон).

Нормативно-методичне регулювання грошової оцінки земель забезпечує Кабінет Міністрів України шляхом видання нормативно-правових актів, що визначають: порядок виконання оцінки земель, склад, зміст та вимоги до технічної документації оцінки (ст.12 Закону).

Статтею 18 Закону визначена обовязковість, а також періодичність виконання Нормативної оцінки Ділянки відповідно до норм, правил, а також інших нормативно-правових актів для земель усіх категорій та форм власності. Підставою обов’язкового виконання Нормативної оцінки Ділянки, у тому числі для визначення розміру земельного податку або розміру орендної плати Ділянки державної та комунальної власності (ст. 13 Закону), є рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування (ст. 15 Закону).

За результатами оціночних робіт з Нормативної оцінки Ділянок оцінщиком складається технічна документація, що належить до категорії публічної інформації (ст. 20 Закону), повноваження на прийняття рішення про затвердження або відмову в затвердженні якої делеговано відповідній сільській, селищній, міській раді (ст. 23 Закону). При цьому, рішення рад щодо технічної документації з Нормативної оцінки Ділянок набирають чинності у строки, встановлені відповідно до п. 271.2 ст. 271 Кодексу.

Оскільки, прийняття рішення про затвердження технічної документації Нормативної оцінки Ділянки приймаються відповідним органом місцевого самоврядування, в межах території здійснення владних повноважень якого розташована Ділянка, для якої виконана Нормативна оцінка, то Законом України від 16 січня 2020 року № 466-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві» пп. 12.3.3 п. 12.3 ст. 12 Кодексу доповнено новим абзацом десятим, згідно з яким орган місцевого самоврядування у десятиденний строк з дня затвердження технічної документації Нормативної оцінки Ділянки направляє в електронній формі до контролюючого органу – тобто ДПС, інформацію про Нормативну оцінку Ділянки.

Отже, Товариство при обчисленні податкових зобов’язань з Плати за 2022 рік зобов’язано керуватися нормами пп. 12.3.3 п. 12.3 ст. 12 Кодексу в частині наявності відповідної інформації від органів місцевого самоврядування про Нормативну оцінку Ділянки, дата виконання якої вказана у її технічній документації (абз. п’ятий част. першої ст. 1 Закону).

Слід зазначити, що до набрання чинності Методикою, затвердженою згідно з пунктом 1 Постанови, технічна документація з нормативної грошової оцінки земельних ділянок, технічна документація із загальнонаціональної (всеукраїнської) нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення (на відповідній території) є чинною до початку застосування рішення відповідного органу місцевого самоврядування про затвердження нової технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок (п. 4 Постанови).

З огляду на викладене, не вбачається підстав для отримання витягів із технічної документації про Нормативну оцінку Ділянок, яка була виконана у минулому для обчислення податкових зобовязань з Плати за 2022 рік

Звертаємо увагу, що пунктом 102.9 статті 102 Кодексу на період дії правового режиму воєнного, надзвичайного стану, що вводиться в Україні, зупиняється перебіг строків, визначених Кодексом (в тому числі зупинення строків надання індивідуальних податкових консультацій), іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, крім випадків, передбачених Кодексом.

Індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію (п. 52.2 ст. 52 Кодексу).