Державна податкова служба України за результатами розгляду звернення Товариства щодо сплати податку на майно (далі – Податок) та керуючись статтею 52 глави 3 розділу ІІ Податкового кодексу України (далі − Кодекс), в межах компетенції повідомляє.
У своєму зверненні Товариство повідомило, що утримує на балансі філії «Управління «Укргазтехзв’язок» оздоровчий комплекс «Прикарпатська ватра» (с. Баня Лисовецька Моршинської міської громади Стрийського району Львівської області, далі – Комплекс) та за 2022 рік своєчасно виконало декларування податкових зобов’язань з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, за будівлі Комплексу, а також із земельного податку за земельну ділянку під будівлями Комплексу, яка перебуває у постійному користуванні Товариства (далі – Декларації).
Товариство по завершенню періоду декларування, за зверненням Стрийської районної військової адміністрації, передало на підставі Акту приймання-передачі в безоплатне строкове користування частини приміщень Комплексу без зазначення площі земельної ділянок, яка необхідна для забезпечення умов використання, наданих у користування, частини приміщень Комплексу (далі – Акт приймання-передачі).
Водночас Товариством вказано, що Моршинською міською радою 06 травня 2022 року прийнято рішення № 398 «Про звільнення від сплати земельного податку та податку на нерухоме майно відмінне від земельної ділянки на період воєнного стану» (далі – Рішення), пунктом 1 якого передбачено, що тимчасово «на період з 01 березня 2022 року до завершення місяця, у якому припинено або скасовано воєнний стан, не нараховується та не сплачується податок на нерухоме майно відмінне від земельної ділянки, та земельний податок за земельні ділянки, на яких таке майно розташоване… які передані у безоплатне строкове користування для виконання заходів, спрямованих на оборону та використовуються … військовими формуваннями … у період воєнного стану».
Оскільки Рішення прийнято у травні 2022 року на період з березня 2022 року, Товариство, посилаючись на пункт 12.3 статті 12 Кодексу щодо обмеження строку прийняття рішення про встановлення місцевих податків та зборів та податкових пільг зі сплати місцевих податків і зборів до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосовування встановлюваних місцевих податків та/або зборів, та про внесення змін до таких рішень, запитує про правомірність застосування Товариством норм пункту 1 Рішення.
Органи місцевого самоврядування при прийнятті рішень в період дії воєнного стану керуються нормами частини 10 статті 9 Закону України від 12 травня 2015 року
№ 389-VIII «Про правовий режим воєнного стану» з урахуванням норм ст. 74 Закону України від 21 травня 1997 року № 280/97-ВР «Про місцеве самоврядування в Україні». При цьому, правомірність застосування Товариством норм пункту 1 Рішення, базується на нормах частини 1 статті 73 Закон України «Про місцеве самоврядування в Україні».
Крім того, Товариство, посилаючись на відсутність у Рішенні «розміру (площі) земельної ділянки або відсоток від загальної площі земельної ділянки, на яку не нараховується та не сплачується земельний податок», запитує про можливість визначення площі частини земельної ділянки, на яку поширюється дія пункту 1 Рішення щодо не нарахування податкових зобов’язань із земельного податку пропорційно співвідношенню площі нерухомого майна Комплексу, яке передане в безоплатне строкове користування Збройним Силам України, до загальної площі нерухомого майна Комплексу.
Положення Рішення не визначають не тільки «відсоток від загальної площі земельної ділянки, на яку не нараховується та не сплачується земельний податок», але й частку або склад нерухомого майна Комплексу, яке надано в користування.
Особливості договорів надання нерухомого майна в користування (найм) врегульовано статтями 793 – 797 Цивільного кодексу України. Натомість, Товариством надано складений сторонами без наявності договору, але на підставі звернення Стрийської районної військової адміністрації, Акт приймання-передачі нерухомого майна, відмінного від земельної ділянки.
Таким чином, з метою узгодження змісту Акту приймання-передачі із нормами цивільного законодавства, у тому числі й для визначення прав не нараховувати та не сплачувати земельний податок, Товариству для уникнення ризиків, пов’язаних з обчисленням податкових зобов’язань із земельного податку, необхідно доповнити зазначений Акт приймання-передачі уточненням площі земельної ділянки Комплексу, право на користування якою передано одночасно з об’єктами нерухомості, та частини земельної ділянки Комплексу, що залишилася у користуванні Товариства.
Звертаємо увагу, що пунктом 102.9 статті 102 Кодексу на період дії правового режиму воєнного, надзвичайного стану, що вводиться в Україні, зупиняється перебіг строків, визначених Кодексом (в тому числі зупинення строків надання індивідуальних податкових консультацій), іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, крім випадків, передбачених Кодексом.
Індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію (пункт 52.2 статті 52 Кодексу).
© газета "Все про бухгалтерський облік", 2018-2024 Всі права на матеріали, розміщені на сайті газети "Все про бухгалтерський облік" охороняються відповідно до законодавства України. Використання, відтворення таких матеріалів допускаються тільки в межах, установлених законодавством України. При цьому посилання на сайт газети "Все про бухгалтерський облік" є обов'язковим. |
Передплатіть газету "Все про бухгалтерський облік" |
Приєднуйтесь до нас у соцмережах: |