X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 23.09.2022 р. № 1520/ІПК/99-00-09-04-03-06

Державна податкова служба України розглянула звернення Представника

Підприємця про надання роз’яснення щодо здійснення діяльності з оптової, роздрібної торгівлі пальним та зберігання пального на підставі декларації та, керуючись статтею 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), в межах компетенції повідомляє.

Представник повідомляє, що Підприємець,з метою здійснення оптової, роздрібної торгівлі пальним та зберігання пального, у період дії воєнного стану, в електронній формі - через Єдиний державний веб-портал електронних послуг подав Є-Декларацію та отримав Декларацію про провадження господарської діяльності  від 11.08.2022.

Представник просить надати індивідуальну податкову консультацію з наступного питання:

Щодо здійснення господарської діяльності, зокрема: оптової, роздрібної торгівлі пальним та зберігання пального, у період дії воєнного стану на підставі Декларації про провадження господарської діяльності від 11.08.2022 року.

 

Щодо зазначеного питання.

Основні засади державної політики щодо регулювання виробництва, експорту, імпорту, оптової і роздрібної торгівлі, зокрема  пальним, забезпечення їх високої якості та захисту здоров'я громадян, а також посилення боротьби з незаконним виробництвом та обігом пального на території України визначає Закон України від 19 грудня 1995 року № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах,  та пального» (далі – Закон № 481).

Відповідно до частини першої ст. 15 Закону № 481 оптова торгівля пальним та зберігання пального здійснюються суб'єктами господарювання (у тому числі іноземними суб'єктами господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) всіх форм власності за наявності ліцензії.

Суб'єкти господарювання (у тому числі іноземні суб'єкти господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) отримують ліцензії на право оптової торгівлі пальним та зберігання пального на кожне місце оптової торгівлі пальним або кожне місце зберігання пального відповідно, а за відсутності місць оптової торгівлі пальним - одну ліцензію на право оптової торгівлі пальним за місцезнаходженням суб'єкта господарювання (у тому числі іноземного суб'єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) або місцезнаходженням постійного представництва (частина дев'ята статті 15 Закону № 481).

Ліцензії на право оптовоїторгівліпальнимвидаютьсятерміном на п'ятьроків органом виконавчоївлади, уповноваженимКабінетомМіністрівУкраїни(частина десята статті 15 Закону № 481).

Ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним видаються уповноваженими Кабінетом Міністрів України органами виконавчої влади за місцем торгівлі суб'єкта господарювання (у тому числі іноземного суб'єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) терміном на п'ять років (частина тридцять друга статті 15 Закону № 481).

Суб'єкти господарювання, які здійснюють роздрібну, оптову торгівлю пальним або зберігання пального виключно у споживчій тарі до 5 літрів, ліцензію на роздрібну або оптову торгівлю пальним або ліцензію на зберігання пального не отримують ( частина двадцять друга статті 15 Закону № 481).

Підпунктом 1 пункту 1 Постанови Кабінету Міністрів України  від 18.03.2022 № 314 «Деякі питання забезпечення провадження господарської діяльності в умовах воєнного стану» (далі – Постанова № 314) установлено, що у період воєнного стану право на провадження господарської діяльності може набуватися суб'єктами господарювання на підставі безоплатного подання до органів ліцензування, дозвільних органів та суб'єктів надання публічних (електронних публічних) послуг декларації про провадження господарської діяльності (далі - декларація), що містить відомості згідно з додатком 1, без отримання дозвільних документів (документів дозвільного характеру, ліцензій або інших результатів надання публічних послуг), крім видів господарської діяльності за переліком згідно з додатком 2.

Додатком 2 до Постанови № 314 визначено перелік видівгосподарськоїдіяльності, які не можуть провадитися на підставі поданнядекларації в умовахвоєнного стану.

Пунктом 1 Постанови Кабінету Міністрів України від 10.09.2022 № 1020 «Про внесення зміни у додаток 2 до постанови Кабінету Міністрів України від 18.03.2022 № 314» (далі – Постанова № 1020), внесено зміни у додаток 2 Постанови № 314 в частині доповнення переліку видів господарської діяльності, які не можуть провадитися на підставі подання декларації в умовах воєнного стану позицією: «Діяльність у сфері виробництва і торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим та зерновим дистилятом, біоетанолом, алкогольними напоями та тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, і пальним, зберігання пального, що здійснюється відповідно до Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального», вид документа, який дає право на провадження господарської діяльності – ліцензія.

Відповідно до п. 2 Постанови № 1020, подані до набрання чинності цієї постанови суб’єктами господарювання декларації про провадження видів господарської діяльності, що включені у додаток 2 до Постанови № 314, є дійсними протягом одного місяця з дня набрання чинності Постановою № 1020. Протягом зазначеного строку суб’єкти господарювання для подальшого провадження такої діяльності повинні отримати відповідні ліцензії у порядку, строки та на умовах, що передбачені законодавством. 

Отже, Підприємець, який подав декларацію, для здійснення діяльності з оптового, роздрібного продажу пального та зберігання пального, відповідно до п. 2 Постанови № 1020 повинен подати до органу ліцензування заяву та визначений Законом № 481 перелік документів для отримання ліцензій на відповіді види діяльності з пальним, у терміни визначені Постановою № 1020.

Відповідно до частини сорокової статті 15 Закону № 481 для отримання ліцензії на право оптової або роздрібної торгівлі пальним або на право зберігання пального разом із заявою додатково подаються завірені заявником копії таких документів:

документи, щопідтверджують право власностіабо право користування земельною ділянкою, абоіншепередбаченезаконодавством право землекористування на земельнуділянку, на якійрозташованийоб'єктоптовоїабороздрібноїторгівліпальнимабозберіганняпального, чинні на дату подання заяви та/або на дату введення такого об'єкта в експлуатацію, будь-якогоцільовогопризначення;

акт вводу в експлуатацію об'єкта або акт готовності об'єкта до експлуатації, або сертифікат про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів, або інші документи, що підтверджують прийняття об'єктів в експлуатацію відповідно до законодавства, щодо всіх об'єктів у місці оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, необхідних для оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального;

дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки.

Копії таких документів не подаються у разі їх наявності у відкритих державних реєстрах, якщо реквізити таких документів та назви відповідних реєстрів зазначено в заяві на видачу ліцензії на право оптової або роздрібної торгівлі пальним або на зберігання пального (частина сорок перша статті 15 Закону № 481).

Пунктом 528 підрозділу 10 розділу XX Кодексу тимчасово, на період по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), зупиняється перебіг строків, встановлених, зокрема статтями 52 і 53 розділу II Кодексу щодо надання контролюючими органами індивідуальних податкових консультацій в письмовій формі.

Відповідно до п. 52.2 ст. 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.