X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 23.09.2022 р. № 1525/ІПК/99-00-09-04-03-06

Державна податкова служба України за результатами розгляду звернення Товариства щодо практичного застосування окремих норм податкового законодавства із обігу алкогольних напоїв та, керуючись статтею 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), в межах компетенції повідомляє.

У своєму зверненні платник податків повідомив, що Товариство проводить оплати за отримання чи продовження строку дії різного роду ліцензій шляхом безготівкового перерахування коштів з рахунку у банківській установі на рахунок компетентного органу який відкритий та обслуговується  Казначейством України.

Відповідно до ст.15 Закону України від 19 грудня 1995 року № 481/95-BP «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» (далі – Закон № 481) роздрібна торгівля, зокрема, алкогольними напоями (крім столових вин), тютюновими виробами може здійснюватися суб’єктами господарювання (у тому числі іноземними суб’єктами господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) всіх форм власності, у тому числі їх виробниками, за наявності у них ліцензій на роздрібну торгівлю.

Для отримання ліцензії суб’єкт господарювання (у тому числі іноземний суб’єкт господарювання, який діє через своєзареєстроване постійне представництво) подає до податкового органу заяву, у якій зазначає вид господарської діяльності, на провадження якого має отримати ліцензію, зокрема, це роздрібна торгівля алкогольними напоями або тютюновими виробами.

До заяви додається документ, що підтверджує внесення плати за ліцензію (підтверджує сплату квартальної суми за таку ліцензію з відміткою банку).

На підтвердження внесення плати за ліцензію Товариство подає платіжне доручення з відміткою банку та електронним підписом уповноваженої особи банківської установи.

Враховуючи вищевикладене, платник податків просить надати індивідуальну податкову консультацію з наступногозапитання: чи достатньо доданого до заяви Товариством платіжного доручення з електронним підписом банку для підтвердження сплати сум за ліцензію?

 

Щодо зазначеногопитання.

 

Порядок ліцензування виробництва, оптової та роздрібної торгівлі алкогольними напоями регулюється Законом № 481.

 Відповідно до ст. 1 Закону № 481 ліцензія (спеціальний дозвіл) – це документ державного зразка, який засвідчує право суб’єкта господарювання (у тому числі іноземного суб’єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) на провадження одного із зазначених у Законі № 481 видів діяльності протягом визначеного строку.

Частиною тридцять четвертою статті 15 Закону № 481, зокрема,  передбачено, що ліцензія видається за поданою нарочно, поштою або в електронному вигляді заявою суб’єкта господарювання (у тому числі іноземного суб’єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво), до якої додається документ, що підтверджує внесення річної плати за ліцензію.

У заяві зазначається вид господарської діяльності, на провадження якого суб’єкт господарювання (у тому числі іноземний суб’єкт господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) має намір отримати ліцензію (оптова, роздрібна торгівля алкогольними напоями, тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, оптова, роздрібна торгівля пальним або зберігання пального).

Згідно із частиною третьою статті 16 Закону № 481 контроль за сплатою річної плати за ліцензії здійснюється органом виконавчої влади, уповноваженим Кабінетом Міністрів України видавати ліцензії на виробництво спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, і пального, оптову торгівлю спиртом, оптову та роздрібну торгівлю алкогольними напоями та тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, і пальним, на зберігання пального. Для здійснення контролю суб’єкт господарювання (у тому числі іноземний суб’єкт господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) подає зазначеному органу копію платіжного доручення з відміткою банку про сплату.

Всі інші закони та нормативно-правові акти, які стосуються виробництва та обігу спирту етилового, коньячного і плодового та зернового дистиляту, спирту етилового ректифікованого виноградного, спирту етилового ректифікованого плодового, дистиляту виноградного спиртового, спирту-сирцю плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів і пального, діють у частині, що не суперечить цьому Закону(частина восьма статті 18 Закону № 481).

Пунктом 6 Переліку органів ліцензування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 05 серпня 2015 року № 609 «Про затвердження переліку органів ліцензування та визнання такими, що втратили чинність, деяких постанов Кабінету Міністрів України» органом ліцензування видів господарської діяльності, зокремароздрібної торгівлі алкогольними напоями, тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, та пальним зберігання пального визначено територіальні органи ДПС.

Згідно із ст. 5 Закону України від 22.05.2003 року № 851-IV «Про електронні документи та електронний документообіг» (далі – Закон № 851) електронний документ - це документ, інформація в якому зафіксована у вигляді електронних даних, включаючи обов’язкові реквізити документа.

Відповідно до ст. 8 Закону№ 851 юридична сила електронного документа не може бути заперечена виключно через те, що він має електронну форму.        

Якщо автором створюються ідентичні за документарною інформацією та реквізитами електронний документ та документ на папері, кожен з документів є оригіналом і має однакову юридичну силу (частина 3 статті 7 Закону № 851).

Таким чином, виписка банку, отримана у вигляді електронного документу із відповідними електронними цифровими підписами посадових осіб банку та його печатки (за наявності) має ту ж юридичну силу, що і виписка банку, складена в паперовому вигляді. Однак, якщо у клієнта банку є бажання, він може оформити таку виписку ще і в паперовому вигляді. В такому випадку паперовий та електронний екземпляр цього документу матимуть рівну юридичну силу.

Отже, враховуючи викладене, до заяви на отримання ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями або тютюновими виробами,для підтвердження плати за ліцензію,Товариство може подати платіжне доручення у вигляді електронного документу із відповідними електронними цифровими підписами посадових осіб банку та його печатки (за наявності).

Інформуємо, що пунктом 528 підрозділу 10 розділу XX Кодексу тимчасово, на період по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), зупиняється перебіг строків, встановлених, зокрема статтями 52 і 53 Кодексу щодо надання контролюючими органами індивідуальних податкових консультацій в письмовій формі.

Індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватись виключно платником податків, якому надано таку консультацію (пункт 52.2 статті 52 Кодексу).

 

Дана індивідуальна податкова консультація діє до зміни/втрати чинності норм законодавства, щодо яких надано індивідуальну податкову консультацію.