X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 27.09.2022 р. № 1576/ІПК/99-00-04-01-04-06

Державна податкова служба України за результатами розгляду звернення Товариства щодо сплати земельного податку (далі – Податок), та керуючись ст. 52 гл. 3 розд. ІІ Податкового кодексу України (далі − Кодекс), в межах компетенції повідомляє.

Товариство поінформувало, що володіє земельною ділянкою з цільовим призначенням «для будівництва об’єктів дошкільного спортивного-навчального центру», нормативну грошову оцінку якої виконано.

Товариство, посилаючись на ухвалу Львівської міської ради від 08.07.2021 № 1076 «Про встановлення ставок та пільг зі сплати земельного податку» (далі – Ухвала), положеннями якої не визначено ставку Податку для земельних ділянок з цільовим призначенням «03.02 для будівництва та обслуговування будівель закладів освіти» та для таких земельних ділянок передбачено пільгу з цього Податку, просить надати роз’яснення щодо поширення пільги, встановленої Ухвалою для закладів освіти, на Товариство, яке відповідно до реєстраційних даних ІТС «Податковий блок» здійснює діяльність «Консультування з питань комерцiйної дiяльностi й керування» (код КВЕД 70.22).

Обов’язок зі справляння Податку настає у власників земельних ділянок та/або землекористувачів з дня виникнення права власності або права користування земельними ділянками (п. 287.1 ст. 287 Кодексу), на підставі даних Державного земельного кадастру (п. 286.1 ст. 286 Кодексу) щодо об’єкту та бази оподаткування, а також категорії земельної ділянки за її цільовим призначенням.

Земельним кодексом України (далі – Земельний кодекс) встановлено, що використання земельної ділянки не за цільовим призначенням, є підставою примусового (у судовому порядку) припинення права на земельну ділянку (п. «а» ст. 143 Земельного кодексу).

Зміна цільового призначення земельних ділянок приватної власності здійснюється за ініціативою власників земельних ділянок на підставі рішення органу місцевого самоврядування (ст. 20 Земельного кодексу).

Враховуючи те, що контроль за дотриманням земельного законодавства належить до повноважень виконавчих органів сільських, селищних, міських рад (ст. 33 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»), Товариству доцільно звернутися до органу місцевого самоврядування, який відповідно до своїх повноважень має прийняти рішення про порушення Товариством умов використання такої земельної ділянки та про зміну цільового призначення земельної ділянки з відповідним внесенням змін до Державного земельного кадастру.

Звертаємо увагу, що п. 102.9 ст. 102 Кодексу на період дії правового режиму воєнного, надзвичайного стану, що вводиться в Україні, зупиняється перебіг строків, визначених Кодексом (в тому числі зупинення строків надання індивідуальних податкових консультацій), іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, крім випадків, передбачених Кодексом.

Індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію (п. 52.2 ст. 52 Кодексу).