X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 28.09.2022 р. № 1587/ІПК/99-00-07-04-01-06

Державна податкова служба України розглянула звернення ТОВ «    » (далі – Товариство) від   б/н
(вх. ДПС №   від  , далі - звернення) про надання індивідуальної податкової консультації (далі – звернення) та в порядку статті 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) повідомляє.

Відповідно до звернення, Товариство просить надати роз’яснення на наступні питання:

1. Чи звільняється Товариство від застосування реєстраторів розрахункових операцій та/або програмних реєстраторів розрахункових операцій (далі – РРО/ПРРО) у випадку:

- здійснення монтажу охоронних систем, що передбачає встановлення охоронних систем стороннього виробника (не власного виробництва Товариства) у приміщенні замовника з передачею відповідного обладнання замовнику;

- здійснення реагування на сигнали тривоги, що передбачає забезпечення організації виїзду групи швидкого реагування на об’єкт замовника;

- вжиття заходів для підтримання порядку та/або затримання осіб, які проникли на об’єкт замовника, та/або запобігання вчиненню правопорушень, та/або надання консультацій з питань безпеки,

якщо оплата приймається виключно за допомогою Інтернет-еквайрингу
(за допомогою мобільного додатку Товариства «    » через фінансову організацію або на сайті через платіжний сервіс «LiqPay»)?

2. Чи зобов’язано Товариство застосовувати РРО/ПРРО у випадку:

- здійснення монтажу охоронних систем, що передбачає встановлення охоронних систем стороннього виробника (не власного виробництва Товариства) у приміщенні замовника з передачею відповідного обладнання замовнику;

- здійснення реагування на сигнали тривоги, що передбачає забезпечення організації виїзду групи швидкого реагування на об’єкт замовника;

- вжиття заходів для підтримання порядку та/або затримання осіб, які проникли на об’єкт замовника, та/або запобігання вчиненню правопорушень, та/або надання консультацій з питань безпеки,

якщо оплата приймається виключно за допомогою Інтернет-еквайрингу
(за допомогою мобільного додатку Товариства «    » через фінансову організацію або на сайті через платіжний сервіс «LiqPay») та/або готівковими розрахунками із замовниками?

У відповідності до визначень, наведених у Кодексі:

- постачання послуг – це будь-яка операція, що не є постачанням товарів, чи інша операція з передачі права на об'єкти права інтелектуальної власності та інші нематеріальні активи чи надання інших майнових прав стосовно таких об'єктів права інтелектуальної власності, а також надання послуг, що споживаються в процесі вчинення певної дії або провадження певної діяльності (підпункт 14.1.185 пункту 14.1 статті 14 Кодексу);

- продаж (реалізація) товарів – це будь-які операції, що здійснюються згідно з договорами купівлі-продажу, міни, поставки та іншими господарськими, цивільно-правовими договорами, які передбачають передачу прав власності на такі товари за плату або компенсацію незалежно від строків її надання, а також операції з безоплатного надання товарів (підпункт 14.1.202 пункту 14.1 статті 14 Кодексу).

Класифікація видів економічної діяльності (далі - КВЕД ДК 009:2010), затверджена наказом Держспоживстандарту України від 11.10.2010 № 457.

Відповідно до КВЕД ДК 009:2010 вид діяльності 43 «Спеціальні будівельні роботи» включає в себе клас 43.21 «Електромонтажні роботи».

Наведений у Вашому зверненні висновок щодо належності монтажу охоронних систем, що передбачає встановлення охоронних систем стороннього виробника (не власного виробництва Товариства) у приміщенні замовника з передачею відповідного обладнання замовнику, до послуг, є невідповідним, так як передача заявнику охоронних систем стороннього виробника – є продажом (реалізацією) товару, а монтаж цих систем – є електромонтажними роботами.

Правові засади застосування РРО/ПРРО у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг встановлені Законом № 265. Дія його поширюється на усіх суб’єктів господарювання (далі – СГ), їх господарські одиниці та представників (уповноважених осіб) СГ, які здійснюють розрахункові операції у готівковій та/або безготівковій формі.

Відповідно до преамбули Закону № 265, встановлення норм щодо незастосування РРО/ПРРО у інших законах, крім Кодексу, не допускається.

За визначенням, наведеним у статті 2 Закону № 265, розрахункова
операція – це приймання від покупця готівкових коштів, платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо за місцем реалізації товарів (послуг), видача готівкових коштів за повернутий покупцем товар (ненадану послугу), а у разі застосування банківської платіжної картки – оформлення відповідного розрахункового документа щодо оплати в безготівковій формі товару (послуги) банком покупця або, у разі повернення товару (відмови від послуги), оформлення розрахункових документів щодо перерахування коштів у банк покупця.

Обов’язок застосування РРО/ПРРО залежить не від форми розрахункових операцій та/або способу оплати обраного покупцем (споживачем), наявності того чи іншого зареєстрованого виду господарської діяльності, а виникає виключно за наявності обставин, що супроводжують господарські операції СГ, які чітко визначенні нормами прямої дії Кодексу та Закону № 265, якими встановлено загальні правила реєстрації та здійснення розрахункових операцій.

Зокрема, пунктами 1 та 2 статті 3 Закону № 265 передбачено, що СГ, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу зобов’язані:

1) проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи РРО або через зареєстровані фіскальним сервером контролюючого органу ПРРО зі створенням у паперовій та/або електронній формі відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених цим Законом, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок;

2) надавати особі, яка отримує або повертає товар, отримує послугу або відмовляється від неї, включаючи ті, замовлення або оплата яких здійснюється з використанням мережі Інтернет, при отриманні товарів (послуг) в обов’язковому порядку розрахунковий документ встановленої форми та змісту на повну суму проведеної операції, створений в паперовій та/або електронній формі (у тому числі, але не виключно, з відтворюванням на дисплеї РРО чи дисплеї пристрою, на якому встановлений ПРРО операцій QR-коду, який дозволяє особі здійснювати його зчитування та ідентифікацію із розрахунковим документом за структурою даних, що в ньому міститься, та/або надсиланням електронного розрахункового документа на наданий такою особою абонентський номер або адресу електронної пошти).

Тобто, у разі здійснення Товариством розрахункових операцій у розумінні
Закону № 265, застосування РРО/ПРРО є обов’язковим, у встановленому цим Законом порядку.

Поряд з цим, пунктом 14 статті 9 Закону № 265 встановлено пільгу, відповідно до якої, РРО/ПРРО та розрахункові книжки не застосовуються при здійсненні розрахунків за послуги у разі проведення таких розрахунків виключно за допомогою банківських систем дистанційного обслуговування та/або сервісів переказу коштів.

Звертаємо увагу, що дія пункту 14 статті 9 Закону №265 розповсюджується на СГ, які надають виключно послуги та здійснюють розрахунки виключно за допомогою банківських систем дистанційного обслуговування та/або сервісів переказу коштів.

Для СГ, на якого поширюється дія Закону № 265 в цілях застосування РРО/ПРРО, не має значення спосіб оплати обраний покупцем (споживачем), а має значення лише спосіб, запропонований покупцю (споживачу) ним самим.

Надаючи відповідь на поставлені у зверненні питання повідомляємо.

У разі здійснення Товариством розрахункових операції у розумінні
Закону № 265, в готівковій та/або в безготівковій формі, при продажу товарів (наданні послуг, виконані робіт) у різних сферах одночасно, використання пільги щодо незастосування РРО/ПРРО, передбаченої пунктом 14 статті 9 цього Закону, можливе лише по відношенню до розрахункових операцій, здійснених виключно при наданні послуг з проведенням розрахунків виключно за допомогою банківських систем дистанційного обслуговування та/або сервісів переказу коштів.

Водночас, здійснення розрахункових операцій у розумінні Закону № 265, на які не поширюється дія вищезазначеної пільги, обов’язково повинне супроводжуватись застосуванням РРО/ПРРО Товариством на загальних підставах.

Разом з тим, якщо Товариство надає покупцю (споживачу) для оплати за товар (послугу) реквізити поточного рахунку в форматі IBAN, то у такому випадку застосування РРО/ПРРО не є обов’язковим, оскільки така операція є різновидом банківської операції у розумінні Закону № 265, незалежно від обраного покупцем (споживачем) способу оплати.

У відповідності до пункту 52.2 статті 52 Кодексу податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію та діє в межах законодавства яке було чинним на момент надання такої консультації.