X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 30.09.2022 р. № 1605/ІПК/99-00-09-04-03-06

Державна податкова служба України за результатами розгляду звернення товариства з обмеженою відповідальністю стосовно ліцензування торгівлі підакцизними товарами та керуючись статтею 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), в межах компетенції повідомляє.

Як зазначено у зверненні, у Товариства виникла ситуація у необхідності формування чіткого розуміння обсягу податкових обов’язків, що виникають як наслідок анулювання ліцензії.

Враховуючи зазначене товариство запитує:

1. Чи може вважатись надісланим (врученим) розпорядження про анулювання та визнання недійсною ліцензії контролюючим органом платнику податків через електронний кабінет в електронній формі засобами електронного зв’язку, якщо такий платник податків не подав заяву про бажання отримувати документи через електронний кабінет?

2. Яким чином повинно бути вручене контролюючим органом розпорядження про анулювання ліцензії у випадку, якщо такий платник податків не подав заяву про бажання отримувати документи через електронний кабінет?

Щодо зазначених питань

Правовідносини, пов’язані з видачею, анулюванням ліцензій, врегульовано Законом України від 19 грудня 1995 року № 481/95 – ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» із змінами та доповненнями ( далі – Закон № 481).

Відповідно до ст. 1 Закону № 481:

ліцензія (спеціальний дозвіл) – це документ, що засвідчує право суб’єкта господарювання (у тому числі іноземного суб’єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) на провадження одного із зазначених у цьому Законі видів діяльності протягом визначеного строку;

анулювання ліцензії – позбавлення суб’єкта господарювання (у тому числі іноземного (у тому числі іноземного суб’єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) права на провадження діяльності, зазначеної в ліцензії.

Порядок видачі та анулювання ліцензій на здійснення відповідної діяльності, в тому числі особливості комунікації суб’єктів господарювання з органами ліцензування визначено ст. 15 Закону № 481.

Ліцензія анулюється шляхом прийняття органом, який видав ліцензію, відповідного розпорядження з підстав, викладених у ст. 15 Закону № 481.

Згідно із частиною п’ятдесят третьою ст. 15 Закону № 481 ліцензія анулюється та вважається недійсною з моменту одержання суб’єктом господарювання (у тому числі іноземним суб’єктом господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) розпорядження про її анулювання в електронній формі засобами електронного зв’язку.

Іншого засобу комунікації для одержання суб’єктом господарювання розпорядження про анулювання ліцензії ст. 15 Закону № 481 не встановлено.

Водночас, листування платників податків з контролюючими органами здійснюється відповідно до ст. 42 Кодексу.

Порядок листування платників податків засобами електронного звязку в електронній формі визначено п. 42.4 ст. 42 Кодексу.

При цьому абзацом першим п. 42.4 ст. 42 Кодексу визначено, що платники податків, які подають звітність в електронній формі та/або пройшли електронну ідентифікацію онлайн в електронному кабінеті, можуть здійснювати листування з контролюючими органами засобами електронного зв'язку в електронній формі з дотриманням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги».

Листування контролюючих органів з платниками податків, зазначеними в абзаці першому цього пункту, які подали заяву про бажання отримувати документ через електронний кабінет, здійснюється засобами електронного зв'язку в електронній формі з дотриманням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги» шляхом надіслання документа в електронний кабінет з одночасним надісланням платнику податків на його електронну адресу (адреси) інформації про вид документа, дату та час його надіслання в електронний кабінет (абзац другий п. 42.4 ст. 42 Кодексу).

Виходячи з наведених положень п. 42.4 ст. 42 Кодексу норми щодо подання платниками податків заяви про бажання отримувати документ через електронний кабінет застосовуються лише до листування контролюючих органів з платниками податків через електронний кабінет, а листування з контролюючими органами засобами електронного зв'язку в електронній формі платники податків, які подають звітність в електронній формі, можуть здійснювати без подання зазначеної заяви.

Згідно із п. 42.2 ст. 42 Кодексу, документи вважаються належним чином врученими, якщо вони надіслані у порядку, визначеному п. 42.4 ст. 42 Кодексу, за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника податків рекомендованим листом з повідомленням про вручення або особисто вручені платнику податків (його представнику).

Тобто, якщо документи надіслані засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги», вони вважаються належним чином врученими.

Звертаємо увагу, що відповідно до ст. 18 Закону № 481 всі інші закони та нормативно - правові акти, які стосуються виробництва та обігу спирту етилового, коньячного і плодового та зернового дистиляту, спирту етилового ректифікованого виноградного, спирту етилового ректифікованого плодового, дистиляту виноградного спиртового, спирту - сирцю плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів і пального, діють у частині, що не суперечить цьому Закону.

Отже, як встановлено у ст. 15 Закону № 481, з моменту одержання суб’єктом господарювання (у тому числі іноземним суб’єктом господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) розпорядження про анулювання ліцензії в електронній формі засобами електронного зв’язку, зазначена у такому розпорядженні ліцензія анулюється та вважається недійсною.

Поряд з цим інформуємо, пунктом 528 підрозділу 10 розділу XX Кодексу тимчасово, на період по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), зупиняється перебіг строків, встановлених, зокрема статтями 52 і 53 розділу II Кодексу щодо надання контролюючими органами індивідуальних податкових консультацій в письмовій формі.

Відповідно до п. 52.2 ст. 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.