X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 30.09.2022 р. № 1607/ІПК/99-00-09-04-03-06

Державна податкова служба України за результатами розгляду звернення товариства з обмеженою відповідальністю щодо здійснення господарської діяльності з оптової торгівлі пальним, та керуючись статтею 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), в межах компетенції повідомляє.

Як зазначено у зверненні, Товариство планує здійснювати господарську діяльність з оптової торгівлі пальним, за відсутності місць оптової торгівлі пальним.

Враховуючи зазначене Товариство запитує:

  1. Чи буде вважатися оплата Товариством на бюджетний рахунок річної плати за ліцензію на право оптової торгівлі пальним, за відсутності у ліцензіата місць оптової торгівлі пальним у розмірі 10000 гривень належним виконанням вимог ст. 15 Закону України від 19 грудня 1995 року № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» із змінами та доповненнями ( далі – Закон № 481)?
  2. Чи є реалізація права Товариства в частині одержання права на провадження господарської діяльності з оптової торгівлі пальним, за відсутності місць оптової торгівлі в декларативному порядку передбаченому положеннями Постанови від 18 березня 2022 року № 314 «Деякі питання забезпечення провадження господарської діяльності в умовах воєнного стану» (далі – Постанова № 314) щодо безоплатного подання декларації про провадження господарської діяльності та оплата Товариством річної плати за ліцензію на право оптової торгівлі пальним, за відсутності ліцензіата місць оптової торгівлі пальним у розмірі 10000 гривень в порядку передбаченому Законом № 481, наявністю у Товариства належно оформленого фінансового документу, що свідчить про таку оплату Товариством достатнім доказом річної плати за ліцензію та належним виконанням Товариством зобов’язання зі сплати за ліцензію на право оптової торгівлі пальним?
  3. Чи зобов’язане Товариство після належної реєстрації декларації про провадження господарської діяльності у Міністерстві економіки України, питання щодо якої порушене у даному зверненні виконати зобов’язання з річної оплати за ліцензію в порядку ст. 15 Закону № 481?
  4. Чи зобов’язане Товариство, у разі належної реєстрації декларації про провадження господарської діяльності у Міністерстві економіки України, питання щодо якої порушене у даному зверненні, виконання Товариством зобов’язання з річної оплати за ліцензію повідомляти територіальні органи ДПС про таку оплату у письмовій формі?

 

Щодо зазначених питань

 

Основні засади державної політики щодо регулювання виробництва, експорту, імпорту, оптової і роздрібної торгівлі, зокрема, алкогольними напоями, тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, та пальним визначено Законом № 481.

Згідно із положеннями Закону № 481, всі види діяльності, зазначені в цьому Законі здійснюються на підставі відповідної ліцензії.

Відповідно до ст. 1 Закону № 481:

ліцензія (спеціальний дозвіл) – це документ, що засвідчує право суб’єкта господарювання (у тому числі іноземного суб’єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) на провадження одного із зазначених у цьому Законі видів діяльності протягом визначеного строку.

Також Законом № 481 визначено вимоги до здійснення таких видів діяльності, які повинні бути дотримані суб’єктами господарювання (у тому числі іноземного суб’єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) при отриманні ними відповідної ліцензії та подальшого провадження ліцензованої діяльності.

Згідно із частиною дев’ятою ст. 15 Закону № 481 суб’єкти господарювання (у тому числі іноземного суб’єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) отримують одну ліцензію на право оптової торгівлі пальним, за відсутності місця оптової торгівлі пальним за місцезнаходженням суб’єкта господарювання (у тому числі іноземного суб’єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) або місцезнаходженням постійного представництва.

Ліцензія на право оптової торгівлі пальним, за відсутності місць оптової торгівлі пальним видається терміном на п’ять років за місцезнаходженням cуб’єкта господарювання (у тому числі іноземного суб’єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) або місцезнаходженням постійного представництва (частина дванадцята ст. 15 Закону № 481). Плата за ліцензію справляється органом, що видає ліцензії, у розмірах, встановлених Законом № 481 і зараховується до місцевих бюджетів за місцем реєстрації суб’єкта господарювання (у тому числі іноземного суб’єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) (частина тринадцята ст. 15 цього Закону). Річна плата за ліцензію на право оптової торгівлі пальним, за відсутності місць оптової торгівлі пальним становить 10000 гривень (частина сьома ст. 15 Закону № 481).

Ліцензія видається за поданою нарочно, поштою або в електронному вигляді заявою суб’єкта господарювання (у тому числі іноземного суб’єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво), до якої додається документ, що підтверджує внесення річної плати за ліцензію (частина тридцять четверта ст. 15 Закону № 481).

Підпунктом 1.1. постанови Кабінету Міністрів України від 18 березня  2022 року № 314 «Деякі питання забезпечення провадження господарської діяльності в умовах воєнного стану» (далі – Постанова № 314) установлено, що у період воєнного стану право на провадження господарської діяльності може набуватися суб’єктами господарювання на підставі безоплатного подання до органів ліцензування, дозвільних органів та суб’єктів надання публічних (електронних публічних) послуг декларацій про провадження господарської діяльності, що містить відомості згідно з додатком 1, без отримання дозвільних документів (документів дозвільного характеру, ліцензій або інших результатів надання публічних послуг), крім видів господарської діяльності за переліком згідно з додатком 2. У додатку 2 Постанови № 314 надано перелік видів господарської діяльності, які не можуть провадитися на підставі декларації в умовах воєнного стану.

Пунктом 1 постанови Кабінету Міністрів України від 10 вересня 2022 року № 1020 «Про внесення змін у додаток 2 до постанови Кабінету Міністрів України від 18 березня 2022 р. № 314» (далі – Постанова № 1020) внесено зміни у додаток 2 Постанови № 314 в частині доповнення видів господарської діяльності, які не можуть провадитися на підставі подання декларації в умовах воєнного стану, позицією «Діяльність у сфері виробництва і торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим та зерновим дистилятом, біоетанолом, алкогольними напоями та тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, і пальним, зберігання пального, що здійснюється відповідно до Закону № 481», вид документа, який дає право на провадження такої діяльності - ліцензія.

Пунктом 2 Постанови № 1020 установлено, що подані до дня набрання чинності цією постановою суб’єктами господарювання декларації про провадження видів господарської діяльності, що включені цією постановою у додаток 2 до Постанови № 314, є дійсними протягом одного місяця з дня набрання чинності цією постановою. Протягом зазначеного строку суб’єкти господарювання для провадження такої діяльності повинні отримати відповідні ліцензії у порядку, строки та на умовах, що передбачені законодавством.

Отже, Підприємству для здійснення діяльності у сфері оптової торгівлі пальним, за відсутності місць оптової торгівлі пальним необхідно подати до органу ліцензування визначені Законом № 481 документи для отримання ліцензії на право оптової торгівлі пальним, за відсутності місць оптової торгівлі пальним. При цьому документ, що підтверджує внесення річної плати за ліцензію є обов’язковим.

Поряд з цим інформуємо, пунктом 528 підрозділу 10 розділу XX Кодексу тимчасово, на період по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), зупиняється перебіг строків, встановлених, зокрема статтями 52 і 53 розділу II Кодексу щодо надання контролюючими органами індивідуальних податкових консультацій в письмовій формі.

Відповідно до п. 52.2 ст. 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.