X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 08.08.2022 р. № 1232/ІПК/99-00-21-02-02-06

Державна податкова служба України за результатами розгляду звернення                             ТОВ «» (далі – ТОВ) щодо порядку подання аудиторського висновку та, керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), в межах компетенції повідомляє.

Як зазначено у зверненні, основний вид діяльності ТОВ – роздрібна торгівля лікарськими засобами через мережу аптек. З початку війни, більшість аптечних закладів зачинились і тривалий час не працювали в силу відсутності кваліфікованого персоналу, що покинув територію Рівненської області, в якому ТОВ продовжувало виплату заробітної плати. Водночас, погіршилась логістика лікарських засобів, значно зросла кредиторська заборгованість покупців юридичних осіб, в тому числі бюджетних організацій по державних проектах з безкоштовного відпуску ліків. За таких умов ТОВ продовжувало виплату всіх передбачених законом платежів та було позбавлене фінансової можливості провести аудит незалежною аудиторською компанією.

Відтак, ТОВ, зважаючи на наведені вище обставини, подало фінансову звітність за 2021 рік без аудиторського висновку.

Платник податків просить надати індивідуальну податкову консультацію з питань:

  1. Чи буде ТОВ нести будь-яку відповідальність за неподання контролюючому органу та не опублікування аудиторських висновків у період дії військового стану?
  2. Які критерії застосовуються контролюючим органом для визначення наявності/відсутності «можливості своєчасного виконання обов’язку щодо дотримання термінів, зокрема, подання звітності, передбаченої
    п. 46.2 ст. 46 Кодексу?
  3. Чи обов’язок подання звітності до 20 липня 2022 року, визначений абзацом третім п.п. 69.1 п. 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу, стосується лише податкової звітності, чи також стосується і фінансової звітності разом з аудиторськими висновками?
  4. Чи можуть бути до платника податків, який скористався правом, наданим йому законодавцем внаслідок прийняття Закону № 2115-IX та не подав у встановлені строки контролюючому органу аудиторський висновок і не оприлюднив його, застосовані будь-які негативні наслідки, зокрема, такі як відмова у реєстрації податкових накладних, віднесення до переліку «ризикових» підприємств, тощо? Якщо можуть, то які саме?
  5. Який день слід вважати днем відновлення можливостей платника податків виконувати свої податкові обов’язки з подання звітності в розумінні абзацу четвертого п.п. 69.1 п. 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу?
  6. Чи слід розуміти, що відновлення можливостей платника податків виконувати свої податкові обов’язки з подання звітності в розумінні абзацу четвертого п.п. 69.1 п. 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу, стосується і обов’язку подання до контролюючого органу аудиторських висновків?

        Щодо питань 1, 3-6

         Відповідно до абзацу четвертого п. 46.2 ст. 46 Кодексу платники податку на прибуток, які відповідно до Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» зобов’язані оприлюднювати річну фінансову звітність та річну консолідовану фінансову звітність разом з аудиторським звітом, подають контролюючому органу річну фінансову звітність, яка підлягає оприлюдненню разом з аудиторським звітом у строк не пізніше 10 червня року, наступного за звітним. У разі неподання (несвоєчасного подання) річної фінансової звітності, яка підлягає оприлюдненню разом з аудиторським звітом, застосовується відповідальність, передбачена п. 120.1 ст. 120 Кодексу.

       Законом України від 12 травня 2022 року № 2260-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану», який набрав чинності 27.05.2022 (з дня, наступного за днем його опублікування), внесені зміни, зокрема до п.п. п.п. 69.1 п. 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу.

         Відповідно до абзацу першого п.п. 69.1 п. 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу у разі відсутності у платника податків можливості своєчасно виконати свій податковий обов'язок щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої п. 46.2 ст. 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових або акцизних накладних, розрахунків коригування, подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового тощо, платники податків звільняються від передбаченої цим Кодексом відповідальності з обов'язковим виконанням таких обов'язків протягом шести місяців після припинення або скасування воєнного стану в Україні.

Згідно з абзацом третім п.п. 69.1 п. 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу платники податків, які мають можливість своєчасно виконувати податкові обов’язки щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої п. 46.2 ст. 46 Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових накладних, розрахунків коригування, звільняються від відповідальності за несвоєчасне виконання таких обов’язків, граничний термін виконання яких припадає на період починаючи з 24 лютого 2022 року до дня набрання чинності Законом України від 12 травня 2022 року № 2260-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану» (набрав чинності 27.05.2022) за умови реєстрації такими платниками податкових накладних та розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних до 15 липня 2022 року, подання податкової звітності до 20 липня 2022 року та сплати податків та зборів у строк не пізніше 31 липня 2022 року.   

Відповідно до абзацу четвертого п. п. 69.1 ст. 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні Положення» Кодексу платники податків, у тому числі щодо своєї філії, представництва, відокремленого чи іншого структурного підрозділу, у яких відновилася можливість виконувати свої податкові обов'язки, граничний термін виконання яких припадає на період починаючи з 24 лютого 2022 року до дня відновлення можливості платника податків, звільняються від відповідальності за несвоєчасне виконання таких обов'язків, передбачених цим Кодексом, за умови виконання ними таких податкових обов'язків, щодо реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, подання звітності, сплати податків і зборів, протягом 60 календарних днів з першого дня місяця, наступного за місяцем відновлення таких можливостей платників податків.

Отже, платник податку звільняється від відповідальності за несвоєчасне подання річної фінансової звітності, яка підлягає оприлюдненню разом з аудиторським звітом, за умови:

 подання зазначеної звітності протягом шести місяців після припинення або скасування воєнного стану в Україні у разі відсутності у платника  податків можливості подати річну фінансову звітність, яка підлягає оприлюдненню разом з аудиторським звітом за 2021 рік у термін до 10 червня 2022 року;

подання зазначеної звітності  протягом 60 календарних днів з першого дня місяця, наступного за місяцем відновлення можливості подати річну фінансову звітність, яка підлягає оприлюдненню разом з аудиторським звітом, за 2021 рік.

Щодо питання 2

Відповідно до абзацу восьмого п.п. 69.1. п. 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні Положення» Кодексу порядок підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків обов'язків, визначених у цьому підпункті, та перелік документів на підтвердження буде затверджено центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію (п. 52.2 ст. 52 Кодексу).