Державна фіскальна служба України розглянула звернення щодо питань, пов’язаних із оподаткуванням податком на додану вартість операцій із надання населенню послуг з телефонного зв’язку, та, керуючись статтею 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс), повідомляє.
Згідно із пунктом 1.1 статті 1 Кодексу відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, регулюються Кодексом. Зокрема, Кодекс визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства. Отже, Кодекс є спеціалізованим нормативно - правовим актом у сфері справляння податків і зборів.
Відповідно до статті 9 Кодексу податок на додану вартість є загальнодержавним податком, справляння якого в Україні здійснюється за нормами, встановленими Кодексом.
Податок на додану вартість є податком на споживання, і сплачувати його повинні всі споживачі товарів і послуг, незалежно від категорії споживачів (фізичні чи юридичні особи), соціального стану та рівня доходу споживача.
Чинні станом на сьогодні норми Кодексу передбачають, що сума податку на додану вартість додається до ціни товарів (послуг).
При цьому платники - суб’єкти господарювання, здійснюючи продаж товарів (послуг), зобов’язані утримувати у споживачів таких товарів (послуг) податок на додану вартість в складі їх вартості та вносити суму податку до бюджету, а покупці, які придбають товари та споживають послуги (незалежно від того, чи вони є суб’єктами підприємницької діяльності, чи ні), здійснюють компенсацію вартості таких товарів і послуг продавцям за цінами разом з податком на додану вартість.
У зазначеному порядку громадяни сплачують податок на додану вартість при купівлі продуктів харчування, одягу, в складі вартості послуг телефонного зв’язку та інших послуг, тощо.
Таким чином, керуючись нормами Кодексу, платник податку, зареєстрований відповідно до вимог розділу V Кодексу (у цьому випадку ПрАТ „Київстар”), включає податок на додану вартість до складу вартості товарів/послуг та сплачує його до бюджету, а покупець/споживач компенсує вартість таких товарів/послуг (у тому числі послуг з телефонного зв’язку) продавцю за цінами (з урахуванням податку) в момент їх придбання/споживання та незалежно від категорії покупців/споживачів.
Водночас повідомляємо, що при визначенні порядку оподаткування здійснюваних ними операцій платники податку повинні керуватися одним із основних принципів бухгалтерського обліку - превалювання сутності над формою, згідно з яким операції обліковуються відповідно до їх сутності, а не лише виходячи з їх юридичної форми (найменування) (стаття 4 Закону України від 16 липня 1999 року № 996-ХІV „Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні”). Тому операції з постачання послуг телефонного зв’язку є об’єктом оподаткування та оподатковуються ПДВ на загальних підставах.
© газета "Все про бухгалтерський облік", 2018-2024 Всі права на матеріали, розміщені на сайті газети "Все про бухгалтерський облік" охороняються відповідно до законодавства України. Використання, відтворення таких матеріалів допускаються тільки в межах, установлених законодавством України. При цьому посилання на сайт газети "Все про бухгалтерський облік" є обов'язковим. |
Передплатіть газету "Все про бухгалтерський облік" |
Приєднуйтесь до нас у соцмережах: |