X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 30.08.2022 р. № 1350/ІПК/99-00-21-03-02-06

Державна податкова служба України розглянула звернення(далі – Підприємство)щодо застосування до операцій з постачання запасних частин та комплектуючих до транспортних засобів нульової ставки податку на додану вартість з урахуванням положень постанови Кабінету Міністрів України від 02 березня 2022 року № 178 "Деякі питання обкладення податком на додану вартість за нульовою ставкою у період воєнного стану" (далі – Постанова № 178) та, керуючись статтею 52 глави 3 розділу ІІ Податкового ПКУ України (далі – ПКУ), повідомляє.

Як викладено у зверненні,Підприємство здійснює оптову торгівлю деталями та приладдям для автотранспортних засобів та тракторів. Покупцями Підприємства є установи та організації, перераховані у зверненні, які задіяні або причетні до захисту безпеки населення та інтересів держави.

Інформуючи про зазначене, Підприємствозвертається з наступними питаннями:

1) що розуміється під терміном "забезпечення транспорту", який вживається у Постанові № 178?;

2) чи підпадає продаж Підприємством запасних частин для перерахованих у зверненні установ та організацій під термін "забезпечення транспорту" для застосування нульової ставки?;

3) чи повинен покупець надати підтвердження і якщо так, то в якому документі, що даний товар дійсно буде використаний для потреб забезпечення оборони України або захисту безпеки населення?;

4) чи повинен покупець надати підтвердження, що він утримується за рахунок коштів державного бюджету?

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, регулюються нормами ПКУ (пункт 1.1 статті 1 розділу І ПКУ).

Згідно з пунктом 44.1 статті 44 глави 1 розділуІІ ПКУ для цілей оподаткування платники податків зобов’язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов’язаних з визначенням об’єктів оподаткування та/або податкових зобов’язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов’язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.

Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим пункту 44.1 статті 44 глави 1 розділуІІ ПКУ.

Статтею 5 розділу ІПКУ визначено, щопоняття, правила та положення, установлені Кодексом та законами з питаньмитноїсправи, застосовуютьсявиключно для регулюваннявідносин, передбаченихстаттею 1 розділу ІПКУ.

Уразіякщопоняття, терміни, правила та положенняіншихактівсуперечатьпоняттям, термінам, правилам та положенням ПКУ, для регулюваннявідносиноподаткуваннязастосовуютьсяпоняття, терміни, правила та положення ПКУ.

Іншітерміни, щозастосовуються у ПКУ і не визначаються ним, використовуються у значенні, встановленомуіншими законами.

У зв’язку з військовою агресією російської федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно допункту 20частини першої статті 106 Конституції України,Закону Українивід 12 травня 2015 року № 389-VІІІ "Про правовий режим воєнного стану"(далі – Закон № 389-VІІІ), Указом Президента України від 24 лютого 2022 року
64/2022 "Про введення воєнного стану в Україні" (далі – Указ № 64/2022) на території України введено воєнний стан. Указ № 64/2022 затверджено ЗакономУкраїнивід 24 лютого 2022 року
№ 2102-IX "Про затвердження Указу Президента України"Про введеннявоєнного стану в Україні".

Пунктом 2 Указу № 64/2022 визначенозавданняВійськовомукомандуванню (Генеральному штабу Збройних Сил України, Командуваннюоб’єднаних сил Збройних Сил України, командуваннямвидів, окремихродіввійськ (сил) Збройних Сил України, управліннямоперативнихкомандувань, командирам військовихз’єднань, частинЗбройних Сил України, ДержавноїприкордонноїслужбиУкраїни, Державноїспеціальноїслужби транспорту, Державноїслужбиспеціальногозв’язку та захистуінформаціїУкраїни, НаціональноїгвардіїУкраїни, СлужбибезпекиУкраїни, СлужбизовнішньоїрозвідкиУкраїни, УправліннюдержавноїохорониУкраїни) разом ізМіністерствомвнутрішніх справ України, іншими органами виконавчоївлади, органами місцевогосамоврядуваннязапроваджувати та здійснюватипередбаченіЗаконом № 389-VІІІ заходи і повноваження, необхідні для забезпечення оборони України, захистубезпекинаселення та інтересівдержави.

Правовіосновиоподаткування ПДВ встановленорозділом V та підрозділом 2 розділу XX ПКУ.

Згідно з підпунктом"г"підпункту 195.1.2 пункту 195.1 статті 195 розділу V ПКУ за нульовою ставкою оподатковуються операції з постачаннятоварів для заправки (дозаправки) абозабезпечення наземного військового транспорту чиіншогоспеціального контингенту Збройних Сил України, щобере участь у миротворчихакціях за кордоном України, або в іншихвипадках, передбаченихзаконодавством.

З метою виконаннямобілізаційнихзавдань в умовахвоєнного стану, введеного Указом № 64/2022, та відповідно до підпункту"г"підпункту 195.1.2 пункту 195.1 статті 195 розділу V ПКУ Постановою № 178 визначенокатегоріїустанов, операції з постачанняякимтоварів для заправки (дозаправки) абозабезпечення транспорту для потреб забезпечення оборони України, захистубезпекинаселення та інтересівдержави, оподатковуються за нульовоюставкоюподатку на доданувартість.

Так, до таких установПостановою № 178 віднесеноЗбройніСилиУкраїни, НаціональнугвардіюУкраїни, Службу безпекиУкраїни, Службу зовнішньоїрозвідкиУкраїни, Державнуприкордонну службу України, Міністерствовнутрішніх справ України, Державну службу Україні з надзвичайнихситуацій, УправліннядержавноїохорониУкраїни, Державну службу спеціальногозв’язку та захистуінформаціїУкраїни, іншіутворенівідповідно до законівУкраїнивійськовіформування, їхз’єднання, військовічастини, підрозділи, установи абоорганізації, щоутримуються за рахуноккоштів державного бюджету.

Постанова № 178 набрала чинності з дня їїопублікування і застосовується з 24 лютого 2022 року.

Щодо питання 1

Стаття 14 розділу І ПКУ не містить визначення терміну «забезпечення транспорту».

В зв’язку з цим ДПС рекомендує звернутися за відповідним роз’ясненням до Міністерства оборони України, як до головного органу у системі центральних органів виконавчої влади, який забезпечує формування та реалізує державну політику з питань національної безпеки у воєнній сфері, сферах оборони і військового будівництва у мирний час та особливий період.

Щодо питання 2

Нормипідпункту"г"підпункту 195.1.2 пункту 195.1 статті 195 розділу V ПКУ та Постанови № 178 встановлюютьзастосуваннянульової ставки податку на доданувартість на операції з постачаннятоварів для заправки (дозаправки) абозабезпечення транспорту.

Зважаючи на те, що установи, перераховані у зверненні, є структурними підрозділами органів виконавчої влади, на які покладено обов’язок запроваджувати та здійснювати передбачені Законом № 389-VІІІ заходи і повноваження, необхідні для забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави, утримуються за рахунок коштів державного бюджету, то за умови, що такі суб’єкти придбавають товари для заправки (дозаправки) або забезпечення транспорту для потреб забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави, операції з постачання таких товарів для заправки (дозаправки) або забезпечення транспорту вказаним у зверненні органам оподатковуютьсяза нульовою ставкою податку на додану вартість відповідно до підпункту "г" підпункту 195.1.2 пункту 195.1 статті 195 розділу V ПКУ та Постанови № 178.

Щодо питань 3 та 4

Господарські відносини, що виникають у процесі організації та здійснення господарської діяльності між суб'єктами господарювання, а також між цими суб'єктами та іншими учасниками відносин у сфері господарювання, регулюються Господарським кодексом України (далі – ГКУ).

Статтею 67 ГКУ встановлено, що відносини підприємства з іншими підприємствами, організаціями, громадянами в усіх сферах господарської діяльності здійснюються на основі договорів.

Таким чином інформація про те, що товар, який придбається, буде використаний на чітко визначені цілі та те, що покупець утримується за рахунок коштів бюджету може бути зазначено в договорі на постачання такого товару.

Відповідно до норм чинного законодавства (стаття 36 розділу І ПКУ) платники податку зобов’язані самостійно декларувати свої податкові зобов’язання та повинні самостійно визначати відповідність здійснюваних ними операцій тим, які перераховані ПКУ.

Індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію (пункт 52.2 статті 52 глави 3 розділу ІІ ПКУ).