Державна податкова служба України за результатами розгляду звернення товариства з обмеженою відповідальністю (далі – Товариство) про надання індивідуальної податкової консультації та керуючись статтею 52 Податкового кодексу України повідомляє таке.
Відповідно до п. 52.1 ст. 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) за зверненням платників податків у паперовій або електронній формі контролюючий орган, визначений пп. 41.1.1 п. 41.1 ст. 41 цього Кодексу, надає їм безоплатно індивідуальні податкові консультації з питань практичного застосування окремих норм податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на такий контролюючий орган, протягом 25 календарних днів, що настають за днем отримання такого звернення даним контролюючим органом.
Звернення платників податків на отримання індивідуальної податкової консультації у паперовій або електронній формі повинно містити:
найменування для юридичної особи або прізвище, ім'я, по батькові для фізичної особи, податкову адресу, а також номер засобу зв'язку та адресу електронної пошти, якщо такі наявні;
код згідно з ЄДРПОУ (для юридичних осіб) або реєстраційний номер облікової картки платника податків (для фізичних осіб) або серію та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку у паспорті);
зазначення, в чому полягає практична необхідність отримання податкової консультації (наведення фактичних обставин);
підпис платника податків або кваліфікований електронний підпис;
дату звернення.
На звернення платника податків, що не відповідає вимогам, зазначеним у цьому пункті, індивідуальна податкова консультація не надається, а надсилається відповідь за підписом керівника (заступника керівника або уповноваженої особи) у паперовій або електронній формі у порядку та строки, передбачені Законом України «Про звернення громадян».
Товариство, з метою практичного застосування окремих норм податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на податкові органи, звернулось із наступними запитанням:
1. Повідомити перелік підприємств, яким делеговано державою через ДП «СЕРВІСНО-ВИДАВНИЧИЙ ЦЕНТР»виготовлення засобів контролю на Книги ОРО, в яких можна купувати ці засоби контролю (пломби) на Книги ОРО в необхідній кількості. Які документи для цього повинні бути надані нашим товариством при укладенні договору купівлі засобів контролю безпосередньо у виробника?
2. Чи має право виробник засобів контролю (пломб) відмовити в їх продажу без придбання Книг ОРО?
3. Чи повинно ДП «СЕРВІСНО-ВИДАВНИЧИЙ ЦЕНТР», який є правонаступником прав та обов’язків ДП «УКРЕЛЕКОН» організувати чіткий порядок централізованого виготовлення та розповсюдження засобів контролю; доводити в доступному форматі до всіх вищезазначених споживачів цього специфічного товару (засобів контролю – пломб) їх права та обов’язки при придбанні цього товару з метою уникнення зловживання монопольним становищем виготовлювачів засобів контролю?
4. Роз’яснити положення наказу Мінфіну № 547 від 14.06.2016 «термін «засіб контролю» вживається у значенні, визначеному у Вимогах щодо реалізації Фіскальних функцій реєстраторами розрахункових операцій для різних сфер застосування, затверджених постановою Кабінету Міністрів -України від 18 лютого 2002 року № 199» (пункт 3 Загальних положень цього Порядку). Засіб контролю в цих Вимогах не згадується, тому не зрозуміло, що видавник цього нормативного акту мав на увазі.
5. Хто має право виготовляти засоби контролю (пломби), зокрема на Книги ОРО? Чи має право Товариство самостійно виготовляти засоби контролю?
Звертаємо увагу, що за своєю суттю індивідуальна податкова консультація є роз’ясненням контролюючого органу, яке надане платнику податків щодо практичного використання окремих норм податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючий орган.
Водночас, у запиті Товариством не зазначено в чому полягає практична необхідність отримання податкової консультації, а також, питання побудовані таким чином, що відповідь на них не нестиме практичного значення для платника, або направлені не належному адресату.
Враховуючи викладене вище, та з метою уникнення неоднозначного тлумачення норм податкового законодавства, роз’яснення надається виходячи із загальних положень чинного законодавства.
Щодо питання 1
Відповідно до пункту 1наказу Державної податкової адміністрації України від 21.09.2004 № 546 ДП «Український державний науково-дослідний інститут технологій товарно-грошового обігу, фінансових і фондових ринків» (далі – ДП «УКРЕЛЕКОН»), доручено, зокрема, організацію централізованого виготовлення та розповсюдження засобів контролю.
На сьогодні правонаступником ДП «УКРЕЛЕКОН» є ДП «СЕРВІСНО-ВИДАВНИЧИЙ ЦЕНТР» (далі – ДП СВЦ).
ДПС не приймає участі у виборі виробників засобів контролю, не веде їх реєстру, оскільки, зазначене питання є частиною самостійної господарської діяльностіДП СВЦ.
Щодо питання 2
З урахуванням зазначеного у відповіді на питання 1, повідомляємо, що із питань придбання засобів контролю та можливих підстав відмови у їх придбанні Товариству слід звернутись безпосередньо до ДП СВЦ.
Щодо питання 3
Нормативно-правовими актами врегулювано виключно питання організації централізованого виготовлення та розповсюдження засобів контролю.
Питання інформування суб’єктів господарювання про можливість придбання засобів контролю належить виключно до внутрішньо-господарськоїдіяльності ДП СВЦ.
Щодо питання 4
У разі виявлення описок чи неточностей у підзаконних нормативно-правових актах, Товариству слід керуватись іншими нормативно-правовими актами, які мають вищу юридичну силу або такими, що містять у собі відповідні визначення чи поняття.
Щодо питання 5
Оскільки на сьогодні організація централізованого виготовлення та розповсюдження засобів контролю лежить на ДП СВЦ, виготовлення та розповсюдження засобів контролю може здійснюватись в межах господарських правовідносин між ДП СВЦ та його виробником, в тому числі і Товариством на підставі договору з ДП СВЦ.
Водночас, у випадку безпідставної відмови Товариству у праві стати виробником засобів контролю, з боку ДП СВЦ, просимо додатково проінформувати ДПС.
У відповідності до пункту 52.2 статті 52 Податкового кодексу України податкова консультація діє в межах законодавства яке було чинним на момент надання такої консультації та має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.
© газета "Все про бухгалтерський облік", 2018-2025 Всі права на матеріали, розміщені на сайті газети "Все про бухгалтерський облік" охороняються відповідно до законодавства України. Використання, відтворення таких матеріалів допускаються тільки в межах, установлених законодавством України. При цьому посилання на сайт газети "Все про бухгалтерський облік" є обов'язковим. |
Передплатіть газету "Все про бухгалтерський облік" |
Приєднуйтесь до нас у соцмережах: |