Державна податкова служба України за результатами розгляду звернення щодо надання індивідуальної податкової консультації з питань практичного застосування окремих норм статті392розділу І Податкового кодексу України (далі - Кодекс) та, керуючись статтею 52глави 3 розділу ІІ Кодексу,в межах компетенції повідомляє.
Відповідно до інформації, наданої у зверненні, платник податку має афілійовану особу нерезидента, частка платника податку у статутному капіталі якого становила до березня 2016 року 50,02 відсотка. Після того, як афілійована особанерезидентзбільшила свій статутний капітал, шляхом випуску шести мільйонів акцій номінальною вартістю 1 ЄВРО частка платника податку у статутному капіталі зменшилась до 46.54 відсотків, що разом з участю інших резидентів України становить понад 50 відсотків. Після проведення націоналізації платника податку 19 грудня 2016 року фактично акціонером нерезидента став Уряд України.
Враховуючи вищевикладене, платник податку звернувся з проханням підтвердити чи аргументовано спростовувати твердження про те, що:
Відповідно до підпункту392.1.1 пункту 39.21 статті 392 розділу I Кодексуконтрольованою іноземною компанією визнається будь-яка юридична особа, зареєстрованав іноземній державі або території, яка визнається такою, що знаходиться під контролем фізичної особи - резидента України або юридичної особи - резидента України відповідно до правил, визначених Кодексом.
Підпунктом 392.1.2. пункту 39.21 статті 392 розділу I Кодексу передбачено, що контролюючою особою є фізична особа або юридична особа - резиденти України, що є прямими або опосередкованими власниками (контролерами) контрольованої іноземної компанії.
Зокрема, іноземна компанія визнається контрольованою іноземною компанією, якщо фізична особа - резидент України або юридична особа - резидент України (далі - контролююча особа):
а) володіє часткою в іноземній юридичній особі у розмірі більше ніж 50 відсотків, або
б) володіє часткою в іноземній юридичній особі у розмірі більше ніж 10 відсотків, за умови що декілька фізичних осіб - резидентів України та/або юридичних осіб - резидентів України володіють частками в іноземній юридичній особі, розмір яких у сукупності становить 50 і більше відсотків, або
в) окремо або разом з іншими резидентами України - пов'язаними особами здійснює фактичний контроль над іноземною юридичною особою.
Пунктом 3 Статуту платника податку, який затверджено Постановою КМУ від 5 червня 2019 р. № 594 із змінами, внесеними Постановами КМУ від 14.08.2019 № 712 та від 13.01.2023 № 31 (далі - Статут) платник податку є правонаступником всіх прав та обов’язків публічного акціонерного товариства, яке було правонаступником всіх прав та обов’язків закритого акціонерного товариства, яке було правонаступником всіх прав та обов’язків товариства з обмеженою відповідальністю.
Платник податку є юридичною особою приватного права, утвореною відповідно до законодавства (пункт 11 Статуту).
Майно (майнові права), набуте платником податку у результаті правонаступництва та ведення господарської діяльності, є власністю платника податку (пункт 14 Статуту).
Згідно з пунктом 15 Статутуплатник податку володіє, користується та розпоряджається своїм майном та коштами відповідно до мети і предмета своєї діяльності, що передбачені цим Статутом.
Враховуючи викладене, а також у випадку, якщо частка платник податку в іноземній юридичній особі у розмірі більше ніж 10 відсотків,що разом з участю інших резидентів України становить понад 50 відсотків, Банк є контролюючою особою, а афілійована особанерезидент відповідно є контрольованою іноземною компанією для платника податку, у якого виникає зобов’язання щодо:
- подання Звіту про контрольовані іноземні компанії згідно з пунктом 392.5 статті 392 розділу I Кодексу.
Відповідно до пункту 528 підрозділу 10 розділу ХХ Кодексу тимчасово, на період по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), зупиняється перебіг строків, встановлених, зокрема, статтями 52 і 53 розділу II Кодексу щодо надання контролюючими органами індивідуальних податкових консультацій в письмовій формі.
Згідно з підпунктом 69.9 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ Кодексу для платників податків та контролюючих органів тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України, зупиняється перебіг строків, визначених податковим законодавством та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, з урахуванням особливостей, встановлених цим підпунктом.
Індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію (пункт 52.2 статті 52 розділу II Кодексу).
© газета "Все про бухгалтерський облік", 2018-2024 Всі права на матеріали, розміщені на сайті газети "Все про бухгалтерський облік" охороняються відповідно до законодавства України. Використання, відтворення таких матеріалів допускаються тільки в межах, установлених законодавством України. При цьому посилання на сайт газети "Все про бухгалтерський облік" є обов'язковим. |
Передплатіть газету "Все про бухгалтерський облік" |
Приєднуйтесь до нас у соцмережах: |