X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 21.02.2023 р. № 395/ІПК/99-00-09-04-03-06

Державна податкова служба України за результатами розгляду звернення Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю (далі – Товариство) щодо ліцензій на право зберігання пального, та керуючись статтею 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), в межах компетенції повідомляє.

Як зазначено у зверненні, у Товариства є місця зберігання пального, на які є чинні ліцензії на право зберігання пального.

Враховуючи зазначене Товариство запитує:

1. Чи є обов'язковою наявність безпосередньо на самій ліцензії відмітки про чергову сплату за ліцензію на право зберігання пального?

2. Чи створює наявність або відсутність відмітки про чергову сплату за ліцензію на право зберігання пального на самій ліцензії наслідки для господарюючого суб'єкта? Якщо так, то які саме?

3. Чи є обов'язок господарюючого суб'єкта, передбачений Законом України від 19 грудня 1995 року № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 481), належним чином виконаним в разі вчасного направлення територіальному органу ДПС копії платіжного доручення з відміткою банку про сплату та листа з повідомленням про здійснення чергового платежу за ліцензію на право зберігання пального засобами електронного зв'язку, в тому числі й через електронний кабінет платника?

 

Щодо питань 1, 2

 

Основні засади державної політики щодо регулювання виробництва, експорту, імпорту, оптової і роздрібної торгівлі, зокрема, алкогольними напоями, тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, та пальним визначено Законом № 481.

Статтею 16 Закону № 481 передбачено, що контроль за сплатою річної плати за ліцензії здійснюється органом виконавчої влади, уповноваженим Кабінетом Міністрів України видавати ліцензії на виробництво спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, і пального, оптову торгівлю спиртом, оптову та роздрібну торгівлю алкогольними напоями та тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, і пальним, на зберігання пального. Для здійснення контролю суб'єкт господарювання (у тому числі іноземний суб’єкт господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) подає зазначеному органу копію платіжного доручення з відміткою банку про сплату.

Законом № 481 проставлення на оригіналі ліцензії відмітки про внесення чергового платежу за ліцензію не передбачено.

Проте в разі потреби суб'єкт господарювання має право звернутися до контролюючого органу із заявою про проставлення відмітки про внесення чергового платежу за ліцензію, додавши оригінал ліцензії та копію платіжного доручення.

Звертаємо увагу, що ст. 18 Закону № 481 встановлено, що вважаються діючими ліцензії, за якими до припинення або скасування воєнного, надзвичайного стану на території України або за наявності обставин непереборної сили (форс - мажорних обставин) не сплачено черговий платіж за ліцензію та/або закінчився термін дії ліцензії на право:

виробництва та обігу спирту, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та рідин, що використовуються в електронних сигаретах;

виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним та місць виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним.

Обов'язки щодо сплати чергових платежів/дії щодо продовження ліцензії мають бути виконані суб’єктом господарювання протягом 30 днів, наступних за днем припинення або скасування воєнного, надзвичайного стану в Україні.

 

Щодо питання 3

 

Листування платників податків з контролюючими органами здійснюється відповідно до ст. 42 Кодексу.

Абзацом першим п. 42.4 ст. 42 Кодексу визначено, що платники податків, які подають звітність в електронній формі та/або пройшли електронну ідентифікацію онлайн в електронному кабінеті, можуть здійснювати листування з контролюючими органами засобами електронного зв'язку в електронній формі з дотриманням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги».

Отже, суб'єкт господарювання подає до територіального органу ДПС копію платіжного доручення з відміткою банку про сплату. Така копія подається з урахуванням вимог ст. 42 Кодексу, зокрема, але не виключно, засобами електронного зв'язку, в тому числі через електронний кабінет.

Поряд з цим інформуємо, пунктом 528 підрозділу 10 розділу XX Кодексу тимчасово, на період по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), зупиняється перебіг строків, встановлених, зокрема статтями 52 і 53 розділу II Кодексу щодо надання контролюючими органами індивідуальних податкових консультацій в письмовій формі.

Відповідно до п. 52.2 ст. 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.