X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 13.07.2022 р. № 1055/ІПК/99-00-07-04-01-06

Державна податкова служба України розглянула зверненняфізичної особи – підприємця ……………………………… про надання індивідуальної податкової консультації та в порядку статті 52 Податкового кодексу України
(далі – Кодекс) повідомляє.

Відповідно до звернення, Підприємець перебуває на спрощеній системі оподаткування (платник єдиного податку 2 групи) здійснює діяльність у сферіторгівлі,отримує оплату за допомогою електронного платіжного засобу на поточний рахунок, тавикористовує програмний реєстратор розрахункових операцій(далі – ПРРО)

Підприємець просить надати роз’яснення на наступні питання:

1. Чи правильно у разі проведення безготівкових розрахунків зазначати у розрахунковому документі(фіскальному чеку) ПРРО форма оплати «Безготівкова форма» (рядок 19)?

2. Чи потрібно відображати реквізити платіжного засобу і платіжну систему при здійсненні розрахунку в безготівковій формі?

3. Щодо відображення на сервері ДПС фіскального чеку ПРРО з реквізитами платіжної карти та платіжної системи (рядок 15та 16).

4. Щодо відображення на сервері ДПС фіскального чеку ПРРО у разі продажу товарів з наданням знижки (дисконту).

Правові засади застосування реєстраторів розрахункових операцій
(далі – РРО) та/або ПРРО у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг встановлені Законом Українивід 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі – Закон № 265). Дія його поширюється на усіх суб’єктів господарювання, їх господарські одиниці та представників (уповноважених осіб) суб’єктів господарювання, які здійснюють розрахункові операції у готівковій та/або безготівковій формі.

У відповідності до преамбули Закону № 265, встановлення норм щодо незастосування РРО/ПРРО у інших законах, крім Кодексу, не допускається.

За визначенням, наведеним у статті 2 Закону № 265, розрахункова
операція – це приймання від покупця готівкових коштів, платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо за місцем реалізації товарів (послуг), видача готівкових коштів за повернутий покупцем товар (ненадану послугу), а у разі застосування банківської платіжної картки – оформлення відповідного розрахункового документа щодо оплати в безготівковій формі товару (послуги) банком покупця або, у разі повернення товару (відмови від послуги), оформлення розрахункових документів щодо перерахування коштів у банк покупця.

Пунктами 1 та 2 статті 3 Закону № 265 передбачено, що суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу зобов’язані:

1) проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи РРО або через зареєстровані фіскальним сервером контролюючого органу ПРРО зі створенням у паперовій та/або електронній формі відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених цим Законом, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок;

2) надавати особі, яка отримує або повертає товар, отримує послугу або відмовляється від неї, включаючи ті, замовлення або оплата яких здійснюється з використанням мережі Інтернет, при отриманні товарів (послуг) в обов’язковому порядку розрахунковий документ встановленої форми та змісту на повну суму проведеної операції, створений в паперовій та/або електронній формі (у тому числі, але не виключно, з відтворюванням на дисплеї РРО чи дисплеї пристрою, на якому встановлений ПРРО операцій QR-коду, який дозволяє особі здійснювати його зчитування та ідентифікацію із розрахунковим документом за структурою даних, що в ньому міститься, та/або надсиланням електронного розрахункового документа на наданий такою особою абонентський номер або адресу електронної пошти).

Тобто, у разі здійснення фізичною особою – підприємцем платником єдиного податку другої – четвертої груп розрахункових операцій у розумінні Закону № 265, застосування РРО/ПРРО, у встановленому цим Законом порядку, є обов’язковим.

Форму та зміст розрахункового документа визначено Положенням про форму та зміст розрахункових документів/електронних розрахункових документів, затверджених наказом Міністерства фінансів України
від 21.01.2016 № 13 із змінами та доповненнями (далі – Положення № 13), відповідно до п.2 розділу II Положення № 13фіскальний чек має містити обов’язкові реквізити, зокрема, такі як кількість придбаного товару (обсяг отриманої послуги) не дорівнює одиниці виміру, - кількість, вартість одиниці виміру придбаного товару (отриманої послуги) (рядок 6);назва товару (послуги), вартість, літерне позначення ставки ПДВ (рядок 10);ідентифікатор еквайра та торгівця або інші реквізити, що дають змогу їх ідентифікувати (рядок 11);ідентифікатор платіжного пристрою (рядок 12);сума комісійної винагороди (у разі наявності) (рядок 13);вид операції (рядок 14);правилами безпеки платіжної системи, перед якими друкуються великі літери «ЕПЗ» (рядок 15);напис «ПЛАТІЖНА СИСТЕМА» (найменування платіжної системи, платіжний інструмент якої використовується, код авторизації або інший код, що ідентифікує операцію в платіжній системі та/або код транзакції в платіжній системі, значення коду) (рядок 16);позначення форми оплати (готівкою, електронним платіжним засобом, у кредит, тощо), суму коштів за цією формою оплати та валюту операції (рядок 19);загальна вартість придбаних товарів (отриманих послуг) у межах чека, перед якою друкується слово «СУМА» або «УСЬОГО» (рядок 20).

Відповідно до п. 4 розділу ІІПоложення № 13 рядки 11 - 18 фіскального чека заповнюються у разі застосування під час проведення розрахунків з використанням електронного платіжного засобу (платіжної картки) платіжного терміналу, з’єднаного або поєднаного з РРО.

Надаючи відповідь на питання 1 та 2,які по суті є пов’язаними між собою зазначаємо, що у випадку якщо Підприємець надав реквізити свого електронного платіжного засобу (платіжної карти),відповідно доприкладів наведених у зверненні,як спосіб оплати за товар, така операція є розрахунковою та вимагає застосування РРО/ПРРО на загальних підставах.

При цьому, для заповнення рядка 19 розрахункового документа має використовуватись позначеннябезготівкової форми оплати.

З урахуванням викладеного та наведеного у зверненні прикладу,при заповненні рядка 19 розрахункового документа слід обирати спосіб, який відповідає безготівковій формі оплати, в тому числі «Карта», як такий, що проведений з використанням електронного платіжного засобу Підприємця.

Як відповідь на питання 3 та 4.

ДПС у межах своїх повноважень здійснює контроль, зокрема за повнотою декларування доходів Підприємцями, у тому числі з використанням РРО/ПРРО.

Відповідно до пункту 2 статті 3 Закону № 265 визначено, що суб’єкт господарювання зобов’язаний видати споживачу відповіднийрозрахунковий документ наповну суму проведеної операції.

В разі використання Підприємцем при продажу товарів, системи знижок та дисконтів,у розрахунковому документі, що видається споживачу,в обов’язковому порядку має міститисясума реалізації з урахуванням знижки.

Враховуючи вищезазначене,та відсутність обов’язку у Підприємця зазначати в розрахункових документах їх необов’язкові реквізити, відсутність дисконту в електронній копії розрахункового документу у електронному кабінеті платника не може розцінюватись, як недолік, що допущено Підприємцем.

У відповідності до пункту 52.2 статті 52 Кодексу податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію та діє в межах законодавства яке було чинним на момент надання такої консультації.