X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 18.07.2022 р. № 1085/ІПК/99-00-21-03-02-05

Державна податкова служба України розглянула звернення Головного управління щодо застосування до операцій з постачання запасних частин та комплектуючих до транспортних засобів нульової ставки податку на додану вартість з урахуванням положень постанови Кабінету Міністрів України від 02 березня 2022 року № 178 "Деякі питання обкладення податком на додану вартість за нульовою ставкою у період воєнного стану" (далі – Постанова № 178) та, керуючись статтею 52 глави 3 розділу ІІ Податкового кодексу України (далі – Кодекс), повідомляє.

Як викладено у зверненні, Головне управління здійснює закупівлю паливно-мастильних матеріалів, запасних частин до транспортних засобів, а також послуг з технічного обслуговування та поточного ремонту транспортних засобів (пожежних автомобілів).

Враховуючи вищевикладене, Головне управління просить надати індивідуальну податкову консультаціюз наступних питань:

1) закупівля яких саме товарів (перелік товарів за кодами Єдиного закупівельного словнику ДК 021:2015 та/або за кодами УКТ ЗЕД) підпадає під дію Постанови № 178 та підпункту "г" підпункту 195.1.2 пункту 195.1 статті 195 розділу V Кодексу?;

2) чи поширюється дія Постанови № 178 та підпункту "г" підпункту
195.1.2 пункту 195.1 статті 195 розділу V Кодексу на закупівлю послуг з технічного обслуговування та поточного ремонту транспортних засобів органів та підрозділів ДСНС?;

3) на які види транспорту поширюється дія Постанови № 178 та підпункту "г" підпункту 195.1.2 пункту 195.1 статті 195 розділу V Кодексу?;

4) чи підпадає під дію Постанови № 178 та підпункту "г" підпункту 195.1.2 пункту 195.1 статті 195 розділу V Кодексу закупівля транспортних засобів для виконання органами та підрозділами ДСНС завдань за призначенням?;

5) чи підпадає під дію Постанови № 178 та підпункту "г" підпункту 195.1.2 пункту 195.1 статті 195 розділу V Кодексу закупівля додаткового обладнання для укомплектування транспортних засобів органів та підрозділів ДСНС і якого саме, у тому числі за кодами Єдиного закупівельного словнику ДК 021:2015 та/або за кодами УКТ ЗЕД?;

6) чи підпадає під дію Постанови № 178 та підпункту "г" підпункту 195.1.2 пункту 195.1 статті 195 розділу V Кодексу закупівля номерних знаків для транспортних засобів органів та підрозділів ДСНС?

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, регулюються нормами Кодексу(пункт 1.1 статті 1 розділу І Кодексу).

Статтею 5 розділу І Кодексу визначено, що поняття, правила та положення, установлені Кодексом та законами з питань митної справи, застосовуються виключно для регулювання відносин, передбачених статтею 1 розділу І Кодексу.

У разі якщо поняття, терміни, правила та положення інших актів суперечать поняттям, термінам, правилам та положенням Кодексу, для регулювання відносин оподаткування застосовуються поняття, терміни, правила та положення Кодексу.

Інші терміни, що застосовуються у Кодексі і не визначаються ним, використовуються у значенні, встановленому іншими законами.

У зв’язку з військовою агресією російської федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до пункту 20 частини першої статті 106 Конституції України, Закону України від 12 травня 2015 року № 389-VІІІ "Про правовий режим воєнного стану" (далі – Закон № 389-VІІІ),Указом Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 "Про введення воєнного стану в Україні" (далі – Указ
№ 64/2022) на території України введено воєнний стан. Указ № 64/2022 затверджено Законом України від 24 лютого 2022 року № 2102-IX "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні". 

Пунктом 2 Указу № 64/2022 визначено завдання Військовому командуванню (Генеральному штабу Збройних Сил України, Командуванню об’єднаних сил Збройних Сил України, командуванням видів, окремих родів військ (сил) Збройних Сил України, управлінням оперативних командувань, командирам військових з’єднань, частин Збройних Сил України, Державної прикордонної служби України, Державної спеціальної служби транспорту, Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України, Національної гвардії України, Служби безпеки України, Служби зовнішньої розвідки України, Управлінню державної охорони України) разом із Міністерством внутрішніх справ України, іншими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування запроваджувати та здійснювати передбачені Законом № 389-VІІІ заходи і повноваження, необхідні для забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави.

Правові основи оподаткування ПДВ встановлено розділом V та підрозділом 2 розділу XX Кодексу.

Згідно з підпунктом "г" підпункту 195.1.2 пункту 195.1 статті 195 розділу V Кодексу за нульовою ставкою оподатковуються операції з постачання товарів для заправки (дозаправки) або забезпечення наземного військового транспорту чи іншого спеціального контингенту Збройних Сил України, що бере участь у миротворчих акціях за кордоном України, або в інших випадках, передбачених законодавством.

З метою виконання мобілізаційних завдань в умовах воєнного стану, введеного Указом № 64/2022, та відповідно допідпункту "г" підпункту 195.1.2 пункту 195.1 статті 195 розділу V Кодексу Постановою № 178 визначено категорії установ, операції з постачання яким товарів для заправки (дозаправки) або забезпечення транспорту для потреб забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави, оподатковуються за нульовою ставкою податку на додану вартість.

Так, до таких установ Постановою № 178 віднесено Збройні Сили України, Національну гвардію України, Службу безпеки України, Службу зовнішньої розвідки України, Державну прикордонну службу України, Міністерство внутрішніх справ України,Державну службу України з надзвичайних ситуацій, Управління державної охорони України, Державну службу спеціального зв’язку та захисту інформації України, інші утворені відповідно до законів України військові формування, їх з’єднань, військові частини, підрозділи, установи або організації, що утримуються за рахунок коштів державного бюджету.

Постанова № 178 набрала чинності з дня її опублікування і застосовується з 24 лютого 2022 року.

Разом з цим згідно з підпунктом 197.1.18 пункту 197.1 статті 197 розділу V Кодексузвільняються від оподаткування податком на додану вартість операції з постачання державних платних послуг фізичним або юридичним особам органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування, а також іншими особами, уповноваженими такими органами або законодавством надавати зазначені послуги, обов'язковість отримання (надання) яких установлюється законодавством, включаючи плату за реєстрацію, видачу ліцензії, сертифікатів у вигляді зборів, державного мита тощо.

Для застосування режиму звільнення від оподаткування податком на додану вартість визначеного підпунктом 197.1.18 пункту 197.1 статті 197 розділу V Кодексу, необхідне одночасне виконання таких умов:

послуги повинні надаватися органами виконавчої влади і місцевого самоврядування, а також іншими особами, уповноваженими такими органами або законодавством надавати зазначені послуги;

послуги, які надаються, повинні бути платними;

обов’язковість отримання фізичними і юридичними особами послуг повинна бути встановлена законодавством;

кошти за надані послуги у повному обсязі повинні надходити до бюджету.

Перелік платних послуг, які надаються підрозділами Міністерства внутрішніх справ, Національної поліції та Державної міграційної служби, і розмір плати за їх надання затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 04 червня 2007 року № 795 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 26 жовтня 2011 року № 1098) (далі - Перелік № 795).

Враховуючи викладене, та виходячи із аналізу норм Кодексу та інших нормативно-правових актів зазначених вище, опису питання і фактичних обставин, наявних у зверненні, ДПС повідомляє.

Щодо питання 1

Норми підпункту "г" підпункту 195.1.2 пункту 195.1 статті 195 розділу V Кодексу та Постанови № 178 встановлюють застосування нульової ставки податку на додану вартість на операції з постачання товарів для заправки (дозаправки) або забезпечення транспорту.

При цьому, нормами підпункту 195.1.2 пункту 195.1 статті 195 розділу V Кодексу та Постанови № 178 не визначено відповідного переліку із зазначенням кодів з Єдиного закупівельного словника ДК 021:2015, чи кодів УКТ ЗЕД.

Щодо питання 2

До операцій з постачання послуг застосування нульової ставки податку на додану вартість підпунктом "г" підпункту 195.1.2 пункту 195.1 статті 195 розділу V Кодексу та Постановою № 178 не передбачено.

Операції з постачання послуг з технічного обслуговування та ремонту автотранспортних засобів оподатковуються податком на додану вартість у загальновстановленому порядку за ставкою 20 відсотків.

Щодо питання 3

Обмежень чи критеріїв щодо видів транспорту, для якого здійснюється постачаннятоварів для заправки (дозаправки) або забезпечення такого транспорту, ні Кодексом, ні Постановою № 178 не визначено.

Щодо питання 4

Норми підпункту 195.1.2 пункту 195.1 статті 195 розділу V Кодексу та Постанови № 178 стосуються постачання товарів для забезпечення транспорту,а не постачання транспортних засобів, а тому до операцій з постачання транспортних засобів нульова ставка ПДВ не застосовується. Такі операції підлягають оподаткуванню у загальновстановленому порядку.

Щодо питання 5

Нульова ставка податку на додану вартість, відповідно до підпункту "г" підпункту 195.1.2 пункту 195.1 статті 195 розділу V Кодексу та Постанови
№ 178 застосовується як до операцій з постачання пального (товар для заправки), так і до операцій з постачання будь-яких інших товарів, що використовуються для забезпечення транспорту (інші паливно-мастильні матеріали, запасні частинидля ремонту автомобільної техніки, акумуляторні батареї для автомобілів, автомобільні шини, комплектуючі, охолоджуючі рідини, інструменти та додаткове обладнання, визначені відповідними нормативними та технічними документами), при умові, що такі операції з постачання здійснюються категорії суб’єктів, що визначені Постановою № 178.

Щодо питання 6

Якщо послуги із  реєстрації, перереєстрації колісних транспортних засобів з видачею свідоцтва про реєстрацію та номерних знаків, зняття з обліку транспортного засобу з видачею облікової картки та номерних знаків для разових поїздок,  що надаються згідно з положеннями Переліку № 795 відповідають вимогам, визначеним підпунктом 197.1.18 пункту 197.1 статті 197 розділу V Кодексу, то операція з постачання таких послуг звільняється від оподаткуванняподатком на додану вартість, відповідно до підпункту 197.1.18 пункту 197.1 статті 197 розділу V Кодексу.

Пунктом 52.2 статті 52 глави 3 розділу ІІ Кодексу визначено, що індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.