X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 03.06.2022 р. № 685/ІПК/99-00-07-04-01-06

Державна податкова служба України за результатами  розгляду звернення товариства з обмеженою відповідальністю (далі – Товариство), керуючись положеннями  статті 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), повідомляє таке.

У зв’язку із складністю розуміння законодавства у сфері здійснення розрахункових операцій Товариствозвернулось до податкового органу із  наступними запитанням:

1.   Чи зобов’язаний відокремлений підрозділ Товариства (магазин), який проводить готівкові розрахунки із застосуванням РРО і не проводить готівкові розрахунки з оформленням їх касовими ордерами, вести касову книгу?

2.   Чи є належним оприбуткуванням готівки забезпечення відокремленим підрозділом (магазином) Товариства зберігання щоденних фіскальних звітних чеків (Z-звітів) в електронній формі протягом строку, визначеного пунктом 44.3 статті 44 ПК України, і занесення інформації згідно з фіскальними звітними чеками до КОРО (у разі її використання на період виходу з ладу РРО чи відключення електроенергії)?

3.   Чи можливо проводити операцію «службова видача» на усіх РРО відокремленого підрозділу (магазину) після робочої зміни щодо усієї готівки наявної в скриньках РРО, в тому числі, розмінної монети, перед формуванням Z-звiтy, враховуючи, щофактично кошти залишаються у місці проведення розрахунків (готівкова виручка від реалізації товарів за день перекладається до сейфу до її здачі в банк наступного дня), тана наступний день вся готівка, що зберігається на місці проведення розрахунків на момент реєстрації першої розрахункової операції, вноситься на один РРОоперацією «службове внесення»?

4.   Чи можливо проводити операцію «службова видача» на одному РРО з метою вилучення готівки та внесення коштів, в тому числі розмінної монети, операцією «службове внесення» на інший РРО в одному магазині Товариства?

З метою надання відповіді на поставлені запитання повідомляємо, що правові засади застосування реєстраторів розрахункових операцій та програмних реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг визначено Законом України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі – Закон
№ 265).

Дія Закону № 265 поширюється на усіх суб’єктів господарювання, їх господарські одиниці та представників (уповноважених осіб) суб’єктів господарювання, які здійснюють розрахункові операції у готівковій та/або безготівковій формі.

Порядок застосування РРО або програмних РРО та здійснення розрахунків за товари (роботи, послуги) встановлено статтею 3 Закону № 265 та наказом Міністерства фінансів України від 14 червня 2016 року № 547 «Про затвердження порядків щодо реєстрації реєстраторів розрахункових операцій та книг обліку розрахункових операцій»(далі – Порядок №547).

Порядок ведення касових операцій у національній валюті України юридичними особами (крім банків) та їх відокремленими підрозділами незалежно від організаційно-правової форми та форми власності (далі – підприємства), органами державної влади та органами місцевого самоврядування під час здійснення ними діяльності з виробництва, реалізації, придбання товарів чи іншої господарської діяльності (далі - установи), фізичними особами, які здійснюють підприємницьку діяльність (далі - фізичні особи - підприємці) (далі разом у тексті - суб'єкти господарювання), фізичними особами, затверджено постановою Правління Національного банку України від 29 грудня 2017 року № 148 (далі – Порядок № 148).

Відповідно до пункту 11Порядку № 148готівка, що надходить до кас, оприбутковується в день одержання готівки в повній сумі.

Оприбуткуванням готівки в касах відокремлених підрозділів установ/підприємств, які проводять готівкові розрахунки із застосуванням РРО без ведення касової книги, є забезпечення зберігання щоденних фіскальних звітних чеків (щоденних Z-звітів) в електронній формі протягом строку, визначеного пунктом 44.3 статті 44 Кодексу і занесення інформації згідно з фіскальними звітними чеками/електронними фіскальними звітними чеками до відповідних книг обліку (КОРО – у разі її використання на період виходу з ладу РРО чи відключення електроенергії). Установа/підприємство визначає місце та спосіб зберігання відокремленими підрозділами щоденних фіскальних звітних чеків (щоденних Z-звітів) у електронній формі.

Також, пунктом 12 Порядку № 148Установа/підприємство на підставі Порядку № 148зобов'язане розробити та затвердити внутрішнім документом порядок оприбуткування готівки в касі установи/підприємства, у якому максимально врахувати особливості роботи як установи/підприємства, так і його відокремлених підрозділів (внутрішній трудовий розпорядок, режим роботи, графіки змінності, порядок та особливості здавання готівкової виручки (готівки) до банку). Для відокремлених підрозділів установи/підприємства порядок оприбуткування готівки в касі встановлюється та доводиться внутрішніми документами установи/підприємства. Розроблений порядок повинен відповідати вимогам Порядку № 148та не суперечити законодавству України.

Установа/підприємство відповідно до вимог Порядку № 148зобов'язана(е) визначити та затвердити внутрішнім документом місце та спосіб зберігання відокремленими підрозділами щоденних фіскальних звітних чеків (щоденних Z-звітів) у електронній формі, формат їх зберігання, який має забезпечувати візуальний перегляд щоденних Z-звітів представниками центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, а також відповідальну за зберігання цих чеків особу.

Щодо питань 1 та 2

У разі якщо головне підприємство, відповідно до затвердженого ним порядку оприбуткування готівки в касі відокремленого підрозділу, визначило, що відокремлений підрозділпроводить готівкові розрахунки виключно із застосуванням РРОта не веде касову книгу, то належним оприбуткуванням готівки є забезпечення зберігання щоденних фіскальних звітних чеків (щоденних Z-звітів) в електронній формі протягом строку, визначеного пунктом 44.3 статті 44 Кодексу і занесення інформації згідно з фіскальними звітними чеками/електронними фіскальними звітними чеками до відповідних книг обліку (КОРО – у разі її використання на період виходу з ладу РРО чи відключення електроенергії).

Щодо питань 3 та 4

Відповідно до пункту 6 розділу IIIПорядку № 547 внесення чи видача готівки з місця проведення розрахунків повинні реєструватися через РРО з використанням операцій «службове внесення» та «службова видача», якщо такі внесення чи видача не пов’язані з проведенням розрахункових операцій:

операція «службове внесення» використовується для реєстрації суми готівки, яка зберігається на місці проведення розрахунків на момент реєстрації першої розрахункової операції, що проводиться після виконання Z-звіту;

операція «службова видача» використовується для реєстрації суми готівки, яка вилучається з місця проведення розрахунків та/або видається держателям електронних платіжних засобів.

Враховуючи зазначене, та у разі відсутності необхідності відкриття робочих змін на всіх РРО, інформацію про розмінну монету можливо внести на один РРО та в подальшому операціями «службова видача» та «службове внесення»внести її частину до іншого РРО.

Водночас, слід зауважити, що операція «службове внесення» здійснюється до моменту реєстрації першої розрахункової операції.

Також повідомляємо, що Порядками № 148 та № 547 не заборонено наступного дня вносити до скриньки одного РРО, отриману за попередній день готівкову виручку та яка була зібрана з різних РРО.

Поряд із зазначеним, повідомляємо, що відповідно до пункту 11Порядку № 148 суб'єкти господарювання не мають права накопичувати готівкову виручку (готівку) у своїх касах понад установлений ліміт каси для здійснення витрат до настання строків цих виплат.

У відповідності до пункту 52.2 статті 52 Кодексу податкова консультація має індивідуальний характер, діє в межах законодавства, яке було чинним на момент надання такої консультації і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.