Державна податкова служба України за результатами розгляду звернення щодо віднесення до складу витрат сум грошових коштів, сплачених при купівлі транспортного засобу для вручення переможцю рекламної акції –фізичній особі та, керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), в межах компетенції повідомляє.
Специфіка діяльності ТОВ як рекламного агентства полягає у проведенні рекламних та маркетингових акцій на замовлення клієнтів, рекламодавців, під час яких буде здійснюватися вручення подарунків переможцям рекламних акцій (фізичним особам).
Як зазначає ТОВ, одним із видів подарунків можуть бути транспортні засоби – легкові автомобілі, вартість яких включається у загальну вартість комплексу рекламних послуг за договором із клієнтом – рекламодавцем.
Для формування подарункового фонду ТОВ укладатиме відповідні договори поставки/купівлі продажу транспортних засобів – легкових автомобілів зі спеціалізованими підприємствами.
При цьому підприємство підписуватиме трьохсторонні акти приймання-передачі з автосалоном та переможцем акції про передачу автомобіля переможцю.
Враховуючи вищевикладене, платник податків просить надати індивідуальну податкову консультацію з наступного питання:
Чи правомірне віднесення до складу витрат ТОВ сум грошових коштів, сплачених при купівлі транспортного засобу у випадку придбання ТОВ транспортного засобу на користь фізичної особи- переможця рекламної акції, з подальшим врученням та підписанням трьохстороннього акту приймання-передачі такого транспортного засобу між автосалоном, ТОВ та переможцем?
Відповідно до п.п. 14.1.108 п. 14.1 ст. 14 Кодексу маркетингові послуги (маркетинг) – послуги, що забезпечують функціонування діяльності платника податків у сфері вивчання ринку, стимулювання збуту продукції (робіт, послуг), політики цін, організації та управлінні руху продукції (робіт, послуг) до споживача та післяпродажного обслуговування споживача в межах господарської діяльності такого платника податків. До маркетингових послуг належать, у тому числі: послуги з розміщення продукції платника податку в місцях продажу, послуги з вивчення, дослідження та аналізу споживчого попиту, внесення продукції (робіт, послуг) платника податку до інформаційних баз продажу, послуги зі збору та розповсюдження інформації про продукцію (роботи, послуги).
Відповідно до п.п. 134.1.1 п. 134. ст. 134 Кодексу об’єктом оподаткування податком на прибуток підприємств є прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, на різниці, які виникають відповідно до положень цього Кодексу.
Відповідно до п.п. 140.5.10 п. 140.5 ст. 140 Кодексу фінансовий результат податкового (звітного) періоду збільшується на суму перерахованої безповоротної фінансової допомоги (безоплатно наданих товарів, робіт, послуг) особам, що не є платниками податку (крім фізичних осіб, які є платниками податку на доходи фізичних осіб), платникам податку, які є пов'язаними особами (у разі якщо отримувачем фінансової допомоги (безоплатно наданих товарів, робіт, послуг) задекларовано від'ємне значення об'єкта оподаткування за податковий (звітний) рік, що передує року, в якому отримано таку безповоротну фінансову допомогу (безоплатно надані товари, роботи, послуги), за умови що така допомога була врахована у складі витрат при визначенні фінансового результату до оподаткування), та платникам податку, які оподатковуються за ставкою 0 відсотків відповідно до п. 44 підрозділу 4 розділу XX «Перехідні положення» цього Кодексу, крім безповоротної фінансової допомоги (безоплатно наданих товарів, робіт, послуг), перерахованої неприбутковим організаціям, внесеним до Реєстру неприбуткових установ та організацій на дату такого перерахування коштів, передачі товарів, робіт, послуг, для яких застосовується положення п.п. 140.5.9 п. 140.5 ст. 140 Кодексу.
Отже, у разі здійснення платником податку мотиваційних заохочень шляхом безоплатного надання товарів, у тому числі у вигляді легкових автомобілів (подарунків) на користь фізичних осіб, які є платниками податку на доходи фізичних осіб, в межах реалізації маркетингової акції, такий платник податку на прибуток при визначенні об’єкта оподаткування податком на прибуток не збільшує фінансовий результат до оподаткування на суму таких товарів. Такі операції відображаються згідно з правилами бухгалтерського обліку при формуванні фінансового результату до оподаткування.
Регулювання питань методології бухгалтерського обліку та фінансової звітності здійснюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері бухгалтерського обліку, затверджує національні положення (стандарти) бухгалтерського обліку, національні положення (стандарти) бухгалтерського обліку в державному секторі, інші нормативно-правові акти щодо ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності (частина друга ст. 6 Закону України від 16 липня 1999 року № 996-XIV «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні»).
Отже, з питання порядку відображення у бухгалтерському обліку витрат на придбання подарунку (легкового автомобілю) для подальшого вручення переможцю рекламної акції – фізичній особі доцільно звернутись до Міністерства фінансів України.
Індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію (п. 52.2 ст. 52 Кодексу).
© газета "Все про бухгалтерський облік", 2018-2025 Всі права на матеріали, розміщені на сайті газети "Все про бухгалтерський облік" охороняються відповідно до законодавства України. Використання, відтворення таких матеріалів допускаються тільки в межах, установлених законодавством України. При цьому посилання на сайт газети "Все про бухгалтерський облік" є обов'язковим. |
Передплатіть газету "Все про бухгалтерський облік" |
Приєднуйтесь до нас у соцмережах: |