X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 27.02.2023 р. № 423/ІПК/99-00-04-01-04-06

Державна податкова служба України на звернення Товаристства щодо плати за землю (далі – Плата) та, керуючись ст. 52 гл. 3 розд. ІІ Податкового кодексу України (далі − Кодекс), в межах компетенції повідомляє.

Товариство поінформувало, що є орендарем земельних ділянок комунальної власності на умовах договорів оренди землі, укладених з органом місцевого самоврядування (далі – Договори).

Товариство, посилаючись на рішення Київської міської ради від 13.09.2022 № 5449/5490 «Про внесення змін до рішення Київської міської ради від 09 грудня 2021 року № 3704/3745 «Про бюджет міста Києва на 2022 рік» (далі – Рішення), яким встановлено ставку орендної плати за земельні ділянки комунальної власності територіальної громади міста Києва (у відсотках від нормативної грошової оцінки) в розмірі 0 відсотка за період з 01 березня 2022 року по 31 травня 2022 року, просить надати роз’яснення щодо правомірності застосування ставки Плати.

Кодексом визначені повноваження органів місцевого самоврядування щодо встановлення місцевих податків та зборів за правилами, встановленими Кодексом, зокрема сільські, селищні, міські в межах своїх повноважень приймають рішення про встановлення місцевих податків та зборів та податкових пільг зі сплати місцевих податків і зборів до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосовування встановлюваних місцевих податків та/або зборів, та про внесення змін до таких рішень (п. 12.3 ст. 12 Кодексу).

Отже внесення змін до рішень органів місцевого самоврядування, зокрема з місцевих податків і зборів, мають бути прийняті за правилами, встановленими Кодексом.

Зміни щодо встановлення з 01 березня 2022 року по 31 травня 2022 року ставки Плати за земельні ділянки комунальної власності територіальної громади міста Києва (у відсотках від нормативної грошової оцінки) в розмірі 0 відс. не внесені до рішення Київської міської ради від 23.06.2011 № 242/5629 «Про встановлення місцевих податків і зборів у м. Києві», натомість такі зміни внесені у зазначене вище Рішення про бюджет.

Підставою для нарахування Плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки, в якому встановлюються розмір та умови внесення Плати. Органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування, які укладають договори оренди землі, повинні до 01 лютого подавати контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки переліки орендарів, з якими укладено договори оренди землі на поточний рік, та інформувати відповідний контролюючий орган про укладення нових, внесення змін до існуючих договорів оренди землі та їх розірвання до 01 числа місяця, що настає за місяцем, у якому відбулися зазначені зміни (пп. 281.1, 288.4 ст. 288 Кодексу).

Інформація щодо внесення змін до Договорів з урахуванням вищевказаних змін відсутня.

Оскільки підставою для нарахування Плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки, а розмір Плати встановлюється в договорі з урахуванням вимог, визначених п. 288.5 ст. 288 Кодексу, то у Товариства не виникає підстав щодо застосування ставки Плати за земельні ділянки комунальної власності в розмірі 0 відс., встановленої Рішенням.

Звертаємо увагу, що п. 102.9 ст. 102 Кодексу на період дії правового режиму воєнного, надзвичайного стану, що вводиться в Україні, зупиняється перебіг строків, визначених Кодексом (в тому числі зупинення строків надання індивідуальних податкових консультацій), іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, крім випадків, передбачених Кодексом.

Індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію (п. 52.2 ст. 52 Кодексу).