X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ГУ ДПС У М.КИЄВІ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 27.02.2023 р. № 427/ІПК/26-15-04-05-08

Головне управління ДПС у м. Києві на звернення Товариства щодо плати за землю, керуючись статтєю 52 глави 3 розділу ІІ  Податкового кодексу України (далі - Кодекс), повідомляє.

Товариство поінформувало, що є орендарем земельної ділянки на підставі договору оренди землі, укладеного у 2004 році з органом місцевого самоврядування (далі – Ділянка, Договір), умовами якого встановлено орендну плату за земельну ділянку (далі – Плата) у розмірі 1,5 відс. нормативної грошової оцінки земельної ділянки - на період реконструкції (далі – Оцінка). Згідно Договору цільове призначення Ділянки «для реконструкції з розширенням нежитлової будівлі під офісно-житлову та її подальшої експлуатації і обслуговування».

Товариство, посилаючись на норми чинного законодавства запитує ставки земельного податку на 2022 рік.

Орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності справляється відповідно до вимог ст. 288 Кодексу. Підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є Договір такої земельної ділянки (п. 288.1 ст. 288 Кодексу).

Розмір Плати встановлюється у Договорі, але річна сума платежу не може бути меншою за розмір земельного податку для земельних ділянок, Оцінку яких проведено, – у розмірі не більше 3 відс. їх Оцінки (п.п. 288.5.1 п. 288.5 ст. 288 Кодексу).

Договірні відносини, пов’язані з орендою землі, регулюються Земельним та Цивільним кодексами України, Законом України «Про оренду землі», крім розміру Плати, який визначається у Договорі з урахуванням граничних величин, передбачених Кодексом для Плати як однієї з форм місцевого податку – плати за землю.

Відповідно до п. 286.1 ст. 286 Кодексу підставою для нарахування земельного податку, зокрема є: дані державного земельного кадастру; дані Державного реєстру речових прав на нерухоме майно; дані державних актів, якими посвідчено право власності або право постійного користування земельною ділянкою (державні акти на землю); дані інших правовстановлюючих документів, якими посвідчується право власності або право користування земельною ділянкою.

Згідно п. 12.3 ст. 12 Кодексу cільські, селищні, міські ради та ради об’єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, в межах своїх повноважень приймають рішення про встановлення місцевих податків та зборів та податкових пільг зі сплати місцевих податків і зборів до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосовування встановлюваних місцевих податків та/або зборів, та про внесення змін до таких рішень.

Київською міською радою прийнято рішення від 18.10.2018 № 1910/5974 «Про внесення змін до рішення Київської міської ради від 23.06.2011 № 242/5629 «Про встановлення місцевих податків і зборів у м. Києві», яким Положення про плату за землю в м. Києві викладено в новій редакції (далі – Положення).

Ставки податку за земельні ділянки для фізичних та юридичних осіб, нормативну грошову оцінку яких проведено, встановлюються залежно від цільового призначення землі у відсотках від їх нормативної грошової оцінки відповідно до таблиці № 1 Додатку 3 Положення (п. 5.1 розд. 5 Положення).

Тобто, Положенням визначено ставки земельного податку в залежності від цільового призначення земельних ділянок.

Податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію (п. 52.2 ст. 52 гл. 3 розд. ІІ Кодексу).