X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 01.03.2023 р. № 455/ІПК/99-00-04-01-04-06

Державна податкова служба України на звернення приватного акціонерного товариства (далі – Товариство) щодо надання індивідуальної податкової консультації з питання справляння орендної плати за землю у період дії воєнного стану в Україні, керуючись статтею 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), в межах компетенції повідомляє.

Товариство просить надати роз’яснення щодо застосування норми підпункту 69.14 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Кодексу при нарахуванні податкових зобов’язань з орендної плати за земельні ділянки комунальної власності (кадастрові номери 8000000000:..:…:…., 8000000000:..:…:…., 8000000000:..:…:….), що розташовані у м. ….., за період 2022-2023 роки.

Особливості справляння плати за землю (земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, далі – Плата) визначені підпунктом 69.14 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Кодексу, відповідно до якого платники Податку – юридичні особи набули право тимчасово на період з 1 березня 2022 року по 31 грудня року, наступного за роком, у якому припинено або скасовано воєнний стан, не нараховувати та не сплачувати Податок за земельні ділянки, що розташовані на територіях, на яких ведуться (велися) бойові дії, або на територіях, тимчасово окупованих збройними формуваннями Російської Федерації (далі – Території).

Перелік Територій визначається Кабінетом Міністрів України.

Постановою Кабінету Міністрів України від 06 грудня 2022 року № 1364 «Деякі питання формування переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією» (далі – постанова № 1364) встановлено, що «перелік територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією» затверджується Міністерством з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України (далі – Мінреінтеграції) за формою згідно з додатком до постанови № 1364 за погодженням з Міністерством оборони України на підставі пропозицій відповідних обласних, Київської міської військових адміністрацій.

Державною податковою службою України на звернення до Міністерства фінансів України (Мінфін) як головному органу центральних органів виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізацію єдиної державної податкової політики (підпункт 1 пункту 4 Положення про Міністерство фінансів України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 серпня 2014 року № 375), отримано роз’яснення листом Мінфіну від 09.02.2023 № 11230-09-62/3885 з питання можливості застосування платниками податків та контролюючими органами переліку Територій для цілей податкового адміністрування окремих податків.

Відповідно до викладених Мінфіном у листі роз’яснень постановою № 1364 визначається механізм формування переліку Територій, а не затверджується конкретний перелік таких Територій.

Тому розроблений на виконання постанови № 1364 та затверджений Мінреінтеграції перелік Територій не може застосовуватися для цілей оподаткування, оскільки згідно з Кодексом ключовою умовою можливості застосування платниками особливостей оподаткування є перелік Територій, визначений саме Кабінетом Міністрів України.

Актуальна інформація щодо можливості/неможливості застосування переліку Територій буде розміщена на офіційному вебпорталі ДПС за адресою: https://tax.gov.ua/Головні події.

Стосовно можливості подання уточнюючих податкових декларацій з Плати з розрахунком зменшених річних сум податкових зобов’язань, то відповідно до статті 50 Кодексу платники податків мають право самостійно уточнювати свої узгоджені податкові зобов’язання шляхом подання уточнюючих розрахунків (з урахуванням строків давності, визначених статтею 102 Кодексу) до податкової декларації за формою, чинною на час подання такого розрахунку.

Відповідно до пункту 52.2 статті 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.