Державна податкова служба України за результатами розгляду звернення фізичної особи – підприємця,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, про надання індивідуальної податкової консультації та керуючись статтею 52 Податкового кодексу України повідомляє таке.
Підприємець, з метою практичного застосування окремих норм податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на податкові органи, звернувся із наступними запитаннями
(в контексті звернення):
1. Чи діють норми абзацу першого пункту третього наказу Міністерства фінансів України від 18.06.2020 р. № 306 «Про внесення змін до наказу міністерства фінансів України від 21 січня 2016 р. № 13» (далі – Наказ № 306)стосовнонепоширення вимог до форми та змісту розрахункових документів, що створюються реєстратором розрахункових операцій (далі – РРО), версії внутрішнього програмного забезпечення яких були включенні до Державного реєстру РРО, та які перебували на обліку в контролюючих органах до набрання чинності з урахуванням норм Наказу Міністерства фінансів України від 08.06.2021 № 329 «Про затвердження Змін до Положення про форму та зміст розрахункових документів/електронних розрахункових документів»
(далі – Наказ № 329)?
2. Чи зобов’язаний суб’єкт господарювання доопрацьовувати РРО версії внутрішнього програмного забезпечення яких включені до Державного реєстру РРО, та які перебували на обліку в контролюючих органах до дня набрання чинності Наказу № 306 в частині створення електронних розрахункових документів; відображення найменування суб’єкта господарювання; цифрового значення штрихового коду товару; заокруглення суми до сплати; зазначення валюти операції; повного найменування платіжної системи; QR-коду?
3. Чи вважається дійсним розрахунковий документ (фіскальний чек), сформований при продажу непродовольчих (неподакцизних) товарів, РРО, версія внутрішнього програмного забезпечення якого була включена до Державного реєстру РРО, та який перебував на обліку в контролюючих органах, до дня набрання чинності Наказу № 306, без відображення в ньому: найменування суб’єкта господарювання; цифрового значення штрихового коду товару; заокруглення суми до сплати; зазначення валюти операції; повного найменування платіжної системи; QR-коду, якщо він має всі інші обов’язкові реквізити, визначенні в розділі ІІ Положення про форму та зміст розрахункових документів, затвердженого наказом МФУ від 21 січня 2016 року № 13, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 11 лютого 2016 року за
№ 220/28350?
Оскільки 1-3 питання у зверненні Підприємця є пов’язаними, ДПС вважає за необхідне надати відповідь на них одночасно.
Відповідно до частини другої статті 57 Конституції України закони та інші нормативно-правові акти, що визначають права і обов’язки громадян, мають бути доведені до відома населення у порядку, встановленому законом.
Частиною сьомою статті 15 Закону України від 17 березня 2011 року
№ 3166-VI «Про центральні органи виконавчої влади» визначено, що накази міністерства, які є нормативно-правовими актами і пройшли державну реєстрацію, набирають чинності з дня офіційного опублікування, якщо інше не передбачено самими актами, але не раніше дня офіційного опублікування.
Відповідно до пункту 5 Наказу № 306, встановлено, що цей наказ набирає чинності з 01 серпня 2020 року, але не раніше дня його офіційного опублікування.
Також, пунктом 4 Наказу № 329 визначено, що цей наказ набирає чинності з 01 липня 2021 року, але не раніше дня його офіційного опублікування.
Враховуючи викладене, на сьогодні положення Наказів № 306 та 329 набрали чинності (є діючими).
Правові засади застосування РРО у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг визначає Закон України від 06 липня 1995 року
№ 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі – Закон № 265). Його дія
поширюється на усіх суб’єктів господарювання, їх господарські одиниці та представників (уповноважених осіб) суб’єктів господарювання, які здійснюють розрахункові операції у готівковій та/або безготівковій формі.
Статтею 8 Закону № 265 передбачено, що форма, зміст розрахункових документів, порядок реєстрації та ведення розрахункових книжок, книг обліку розрахункових операцій, а також форма та порядок подання звітності, пов’язаної із застосуванням РРО та/або програмних РРО чи використанням розрахункових книжок, встановлюються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Відповідно до пункту 1 розділу I Положення про форму та зміст розрахункових документів/електронних розрахункових документів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 21.01.2016 № 13 (далі – Положення № 13), визначено, що форми і зміст розрахункових документів / електронних розрахункових документів, які в обов’язковому порядку мають надаватися особам, які отримують або повертають товар, отримують послуги або відмовляються від них, включаючи ті, замовлення або оплата яких здійснюється з використанням інтернету, при здійсненні розрахунків суб’єктами господарювання для підтвердження факту: продажу (повернення) товарів, надання послуг, отримання (повернення) коштів у сфері торгівлі, ресторанного господарства та послуг; здійснення операцій з торгівлі валютними цінностями в готівковій формі, якщо такі операції виконуються не в касах банків; здійснення операцій з видачі готівкових коштів держателям електронних платіжних засобів, мають відповідати його вимогам.
Наказами № 306 та № 329 було внесено зміни до Положення про форму і зміст розрахункових документів.
Зазначені зміни стосуються реквізитів фіскальних касових чеків на товари (послуги), що створюються і друкуються РРО та програмними РРО.
Наказ № 329 стосується виключно наявності, з 01.10.2021 року у фіскальному касовому чеку, які формуються всіма без виключення РРО та програмних РРО, цифрового значення штрихового коду марки акцизного податку на алкогольні напої.
Додатково звертаємо увагуПідприємця, що за своєю суттюіндивідуальна податкова консультація є роз’ясненням контролюючого органу, яке надане платнику податків щодо практичного використання окремих норм податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючий орган.
Також, відповідно до пункту 52.1 статті 52 Податкового кодексу України одним із основнихреквізитів звернення на отримання індивідуальної податкової консультації є, зокрема, наведення фактичних обставин.
Водночас, інформації (фактичних обставин) наведеної у зверненні недостатньо для надання остаточної відповіді щодо порушених питань, а тому з метою уникнення неоднозначного тлумачення норм податкового законодавствата з метою встановлення реального обсягу обов’язків, пов’язаних із необхідністю доопрацювання РРО, що використовуютьсяПідприємцем,слід виходити із наступного:
встановити дату введення в експлуатацію кожного екземпляра РРО, який перебуває на обліку в органах ДПС;
порівняти можливості таких РРО із чинною, на момент введення їх в експлуатацію, редакцією Положення № 13;
забезпечити безумовне виконання вимог Положення № 13, які були чинними на момент введення РРО в експлуатацію;
отримати від виробника через акредитовані Центри сервісного обслуговування інформацію про технічну можливість доопрацювання РРО або її відсутність, по кожній моделі РРО та їх версій програмного забезпечення, з урахуванням дати введення в експлуатацію.
У відповідності до пункту 52.2 статті 52 Податкового кодексу України
податкова консультація діє в межах законодавства яке було чинним на момент надання такої консультації та має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.
© газета "Все про бухгалтерський облік", 2018-2025 Всі права на матеріали, розміщені на сайті газети "Все про бухгалтерський облік" охороняються відповідно до законодавства України. Використання, відтворення таких матеріалів допускаються тільки в межах, установлених законодавством України. При цьому посилання на сайт газети "Все про бухгалтерський облік" є обов'язковим. |
Передплатіть газету "Все про бухгалтерський облік" |
Приєднуйтесь до нас у соцмережах: |