Державна податкова служба України розглянула звернення з питання порядку оподаткування виплати доходів нерезиденту з джерелом походження з України у вигляді дивідендів, що сплачується частинами, та, керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), у межах компетенції повідомляє.
Як зазначено у запиті, платником податків - резидентом України прийнято рішення про виплату дивідендів учаснику - нерезиденту частинами в строк, що не перевищує 6 місяців від дня прийняття рішення.
Питання запиту полягає в тому, як проводити утримання та сплату 15 відсотків податку на доходи нерезидента (на репатріацію): із визначеної загальної суми дивідендів, незалежно від кількості траншів, чи окремо з кожного траншу виплати?
Платіж, що здійснюється юридичною особою, у тому числі емітентом корпоративних прав, інвестиційних сертифікатів чи інших цінних паперів на користь власника таких корпоративних прав, інвестиційних сертифікатів та інших цінних паперів, що засвідчують право власності інвестора на частку (пай) у майні (активах) емітента, у зв'язку з розподілом частини його прибутку, розрахованого за правилами бухгалтерського обліку вважається дивідендом (абзац перший п.п. 14.1.49 п. 14.1 ст. 14 Кодексу).
Особливості оподаткування доходів нерезидентів - юридичних осіб визначені пунктом 141.4 ст. 141 Кодексу.
Згідно з положеннями п.п. 141.4.1 пункту 141.4 статті 141 Кодексу доходи, отримані нерезидентом із джерелом їх походження з України, оподатковуються в порядку і за ставками, визначеними цією статтею.
Для цілей цього пункту під доходами, отриманими нерезидентом із джерелом їх походження з України, слід розуміти, зокрема, дивіденди, які сплачуються резидентом на користь нерезидента (п.п. «б» п.п. 141.4.1 п. 141.4 ст. 141 Кодексу).
Відповідно до вимог п.п. 141.4.2 пункту 141.4 ст. 141 Кодексу резидент, у тому числі фізична особа - підприємець, фізична особа, яка провадить незалежну професійну діяльність, або суб’єкт господарювання (юридична особа чи фізична особа - підприємець), який обрав спрощену систему оподаткування, або інший нерезидент, який провадить господарську діяльність через постійне представництво на території України, які здійснюють на користь нерезидента або уповноваженої ним особи будь-яку виплату з доходу з джерелом його походження з України, отриманого таким нерезидентом (у тому числі на рахунки нерезидента, що ведуться в національній валюті), утримують податок з таких доходів, зазначених у підпункті 141.4.1 цього пункту, за ставкою в розмірі 15 відсотків (крім доходів, зазначених у підпунктах 141.4.4 - 141.4.5 та 141.4.11 цього пункту) їх суми та за їх рахунок, що сплачується до бюджету під час такої виплати, якщо інше не передбачено положеннями міжнародних договорів України з країнами резиденції осіб, на користь яких здійснюються виплати, що набрали чинності. Вимоги цього абзацу не застосовуються до доходів нерезидентів, що отримуються ними через їх постійні представництва на території України.
Отже, податок з доходів у вигляді дивідендів, отриманих нерезидентом із джерелом їх походження з України, сплачується до бюджету під час виплати таких доходів (їх частини) на користь нерезидента або уповноваженої ним особи за ставкою в розмірі 15 відсотків їх суми та за їх рахунок, якщо інше не встановлено правилами міжнародного договору.
Тож резидент, що здійснює на користь нерезидента виплату дивідендів частинами, утримує податок із кожної суми виплати (частини дивідендів) за ставкою 15 відсотків, який сплачується до бюджету під час такої виплати, за умови, що інше не передбачено положеннями міжнародних договорів України з країнами резиденції осіб, на користь яких здійснюється виплата дивідендів.
Водночас повідомляємо, що у зв’язку із запровадженням на всій території України воєнного стану ДПС та її територіальні органи тимчасово призупинили надання відповідей на звернення підприємств, установ та організацій, звернення громадян, звернення платників податків про надання індивідуальних податкових консультацій, запити на інформацію, що не стосуються правового режиму воєнного стану, військової діяльності, надання медичної допомоги, евакуації населення тощо.
Це зумовлено положеннями підпункту 69.9 п. 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Кодексу, відповідно до якого для платників податків та контролюючих органів зупиняється перебіг строків, визначених податковим законодавством та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, крім випадків, встановлених цим підпунктом.
Індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію (п. 52.2 ст. 52 Кодексу).
© газета "Все про бухгалтерський облік", 2018-2025 Всі права на матеріали, розміщені на сайті газети "Все про бухгалтерський облік" охороняються відповідно до законодавства України. Використання, відтворення таких матеріалів допускаються тільки в межах, установлених законодавством України. При цьому посилання на сайт газети "Все про бухгалтерський облік" є обов'язковим. |
Передплатіть газету "Все про бухгалтерський облік" |
Приєднуйтесь до нас у соцмережах: |